0

۴ روش ساخت یک فروشگاه آنلاین برای حداکثر میزان فروش

طراحی سایت

تجارت الکترونیک فعالیتی برای خرید و فروش محصولات و خدمات بر اساس شبکه‌ی الکترونیکی است. این فعالیت بیان می‌کند که هر فروشی که در فضای اینترنت انجام می‌شود، در دسته‌بندی تجارت الکترونیک قرار می‌گیرد. هر تراکنش آنلاین در دسته‌بندی‌های مشخصی از B2B (کسب‌وکار به کسب‌وکار)، B2C (کسب‌وکار به مصرف‌کننده) یا C2B ( مصرف‌کننده به کسب‌وکار) و سایر موارد قرار می‌گیرد. با توجه به این دسته بندی ها ، استراتژی کسب‌ و کار آنلاین برای هر مجموعه متفاوت خواهد بود.

در این مطلب به دو مقوله می‌پردازیم؛ اول این که چگونه می‌توانید یک فروشگاه آنلاین را برای حداکثر میزان فروش بسازید. دوم این که به سایر افراد این امکان را بدهید که از مزایای محصولات یا ایده‌های شما استفاده کنند. با اندکی پیشینه‌ی تکنیکی و فراست در کسب‌وکار ، هر شخصی می‌تواند یک استراتژی کسب‌ و کار آنلاین پر سود را بپرواند و در تجارت الکترونیک فعالیت داشته باشد. اما این کار نیازمند برنامه‌ریزی هوشمند، تلاش برای اجرا و نظارت مستمر و ثابت است.

در ادامه ۴ روش که به شما در توسعه‌ی استراتژی کسب‌ و کار آنلاین و شروع به کسب درآمد و سود مطلوب کمک می‌کند، مطالعه خواهید کرد. اطمینان حاصل کنید که شما در محصول، سرویس یا ایده‌ی خود این نکته را مورد توجه قرار داده باشید که کجا افراد می‌توانند تمام مزایا و راهکار ساده‌ای را برای مشکلاتشان پیدا کنند.

  • انتخاب یک محصول و ارزیابی ایده (Choosing a product and evaluating Idea)
  • نام‌گذاری یک کسب‌وکار و ساخت یک لوگو (Naming a business and creating a logo)
  • طراحی فروشگاه آنلاین (Launching an e-commerce store)
  • برآورد شروع شغل (Post Launch Assessment)

اولین قدم استراتژی کسب‌ و کار آنلاین : انتخاب یک محصول و ارزیابی ایده

اولین موردی که پیش از بر پا کردن یک فروشگاه آنلاین باید در نظر داشته باشید داشتن آگاهی کامل از محصولاتی است که تصمیم دارید در فروشگاه آنلاین خود به فروش برسانید. در حقیقت، شروع یک کسب‌وکار آنلاین همواره یک چالش خواهد بود. بنابراین باید در رابطه با نوع و مزایا و کاربردهای محصولاتی که در فروشگاه آنلاین خود به فروش می‌رسانید شفافیت داشته و آشکار باشید. با این حال اگر نمی‌توانید کشف کنید که چه محصولاتی را باید در فروشگاه خود به فروش برسانید، دو روشی که در ادامه در رابطه با دریافت ایده‌های محصول ارائه کرده ایم مطالعه کنید تا بیشتر از این وقت را هدر ندهید.

  • وب‌سایت‌های کشف محصولات

وب‌سایت‌های بازدید محصولات بهترین گزینه برای کارآفرینان کسب‌وکار آنلاین است که که در رابطه با ایده‌ی محصولات دچار مشکل هستند که ارائه‌ی چه محصولاتی می‌تواند رضایتمندی مشتریان را به همراه داشته باشد. برای مثال، اگر شما قصد ارائه‌ی تمامی محصولات مورد نیاز آقایان را دارید، باید از سایت‌هایی استفاده کنید که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

  •  فعالیت و تجزیه و تحلیل SEO

بررسی فعالیت های مرتبت با بهینه سازی موتور جستجو یا SEO در این مورد مفید هستند . شما می‌توانید ترندهایی که در جهان مورد توجه هستند، پیدا کنید. حتی اگر قصد فعالیت بر روی موقعیت‌های جغرافیایی خاصی را دارید، می‌توانید ایده‌ ای واضح و شفافی از عملکرد مخاطبین، تمایلات آن‌ها و قدرت خرید آن‌ها دریافت کنید. گوگل ابزارهای رایگانی مانند Google Keyword Planner و Google Analytics ارائه کرده است که می‌توانند شما را قادر سازد که فرصت‌هایی را برای ابداع ایده‌هایی مناسب برای محصولات به دست آورید.

بخوانید!  اصول طراحی سایت با ووکامرس

پس از انتخاب محصول، ایده‌ی خود را ارزیابی کنید که سنجیده شده و مناسب باشد. داشتن یک ایده‌ی راه اندازی کسب و کار آنلاین در ذهن تنها یک راهکار است تا زمانی که آن را بسنجید. در فاز ارزیابی، مدیر یک فروشگاه آنلاین باید پاسخ‌هایی برای این سوال که «نیازمندی‌ها و تقاضاهای مشتریان چیست؟ من در مقابل چه کسانی رقابت می‌کنم؟ در این رقابت‌ها چه برتری هایی باید داشته باشم تا بتوانم چشم‌انداز تجارت الکترونیک را تصاحب کنم؟» پیدا کند. زمانی که شما این ارزیابی را انجام داده باشید، افزودن دانش کار‌آفرینی به کسب‌وکارتان برای حداکثرسازی فروش آنلاین‌تان بسیار ساده‌تر خواهد شد.

دومین قدم استراتژی کسب‌ و کار آنلاین:   نام‌گذاری یک کسب‌وکار و ساخت یک لوگو

جدای از شروع خط تولید، نام‌گذاری یک کسب‌وکار مانند شکاف دادن یک مهره‌ی سخت است. برای همه‌ی افرادی که قصد ساخت یک وب‌سایت برای کسب‌وکار آنلاین‌ دارند، مهم است که توجه ویژه‌ای بر روی دامنه‌ی نام کسب‌وکار خود داشته باشد، زیرا این نام علامت تجاری فروشگاه شما خواهد بود. این نام باید حرفه‌ای و مرتبط با کسب‌وکار تان باشد. برای نمونه، اگر شما در حال شروع یک کسب‌وکار آنلاین هستید، باید نامی برای کسب‌وکار خود بسازید که مرتبط با محصولاتتان باشد؛ در عوض برداشتن نام از سایر کسب‌وکارها، تلاش آگاهانه‌ای برای نام‌گذاری کسب‌وکار خود داشته باشید. این کار را باید به صورت حرفه‌ای انجام بدهید و اگر شما در حال ارائه‌ی انواع مشابهی از کمک‌های ماموریتی برای کودگان هستید، نباید نام شما با سایر کسب‌وکارها مشابه باشد.

اگر در یافتن نام مناسب برای کسب‌وکار خود دچار مشکل هستید، در نکات ساده‌ای برای انتخاب نام مناسب برای کسب‌وکارتان که مشتریان بیشتر دوست خواهند داشت مطرح می‌کنیم.

  • این نام باید کوتاه و ساده باشد.
  • تلاش کنید که این نام از صدها و هزاران فروشگاه آنلای دیگر و هم اینک در حال فعالیت هستند متفاوت باشد.
  • از نام‌های عمومی که رتبه‌بندی سایت فروشگاه آنلاین شما را در موتورهای جستجو دشوار می‌کند پرهیز کنید.
بخوانید!  تکنیک های شخصی سازی ایمیل در طراحی سایت

همانند دامنه‌ی نام کسب‌وکار، لوگو نیز در پیش‌برد هویت آنلاین شما نقش دارد. افراد ممکن است نام کسب‌وکار شما را فراموش کنند اما لوگوی کسب‌وکار شما را فراموش نمی‌کنند و به خاصر خواهند سپرد. لوگو یک ارائه‌ی بصری از ماموریت و وظیفه‌ی کسب‌وکار شما است. یک لوگوی خلاقانه و موبایل فرندلی ساده‌تر مطمئنا بینندگان را جذب می‌کند تا به مشتری پایدار شما تبدیل شوند.

سومین قدم استراتژی کسب‌ و کار آنلاین :  عرضه‌ی یک فروشگاه آنلاین

اکنون زمان عرضه‌ی فروشگاه آنلاین شما است. در هر صورت، در این مرحله از کسب‌وکار آنلاین خود تنها نکته‌ای که باید توجه داشته باشید KPIها (key performance indicator) برای برپایی یک فروشگاه آنلاین جدید هستند. شمار آن‌ها زیاد است اما در ادامه به ده مورد از این KPIها اشاره می‌کنیم.

  • نرخ تبدیل (Conversion Rate)
  • فروش‌ها (Sales)
  • وابستگی و ارتباط محصولات (Product Relationship and Affinity)
  • قیمت‌گذاری رقابتی (Competitive Pricing)
  • RPV یا بازده به ازای هر بازدید (Revenue per Visitor)
  • CAC یا هزینه‌ی مالکیت مشتری (Customer Acquisition Cost)
  • مجموع سوددهی (Gross Profit)
  • متوسط مابه‌التفاوت (Average Margin)
  • شمار تراکنش‌ها (Number of Transaction)
  • نرخ رهاسازی کارت خرید (Shopping Cart Abandonment Rate)

امیلی داوسون، متخصص تجارت الکترونیک و مقاله نویس تمام وقت، کاربردهای KPIها را این گونه توصیف می‌کند:

” KPIها به همان میزان استراتژی کسب‌ و کار آنلاین شما اهمیت دارند. KPIها اطلاعات واضحی درباره‌ی موقعیت کسب‌وکار و عملکرد شما در اختیارتان قرار می‌دهد. ”

قدم چهارم: شروع شغل

اکنون شما آماده‌اید که به کسب‌وکار آنلاین خود وارد شوید. زمان آن رسیده که یک دید کلی از اولین فروش خود و تاکتیک‌های بازاریابی داشته باشید. در این مرحله، باید متمرکز و جدی باشید زیرا این مسئولیت شما است که ترافیک سایت را هدایت و به فروش تبدیل کنید. روش‌های زیادی وجود دارند که می‌تواند محصولات شما را ترویج و تبلیغ کند، مانند بازاریابی مبتنی بر ایمیل، بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا SEO، بهینه‌سازی تبدیلات و سایر موارد.

بخوانید!  طراحی سایت موتور جستجوی کالا ایمالز

از Store Grader برای تحلیل خطاهای وب‌سایت‌تان و همچنین سئوی سایت خود استفاده کنید که از این طریق می‌توانید آن‌ها را برای حداکثر بازدید، توسعه تصحیح کنید.

نتیجه

برپا سازی یکاستراتژی کسب‌ و کار آنلاین کار ساده‌ای نیست. در حقیقت، درست از همان زمان انتخاب محصول برای زیست‌پذیری و منشا تا عرضه و توسعه‌ی فروش‌ها این کار سختی‌های خودش را دارد. این کار درست مانند قرار دادن قطعات پازل در کنار یک دیگر است.

نوشته ۴ روش ساخت یک فروشگاه آنلاین برای حداکثر میزان فروش اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.