0

۴ نکته در خصوص ساختار و نحوه اجرای برنامه وفادار سازی مشتری

طراحی سایت

در مقاله ای که پیش از این با عنوان “برنامه وفادارسازی مشتریان چیست و شامل چه نوع پاداشی می باشد؟” منتشر شد، به تعریف برنامه وفادار سازی مشتری و اینکه چرا کسب و کارها از برنامه وفادار سازی مشتری بهره ببرند اشاره شد.

کسب و کار ها در راستای برانگیختن حس وفادارسازی مشتریان و کسب رضایت مشتریان، با توجه به سناریو مشخص شده ای به مشتریان خود پاداش می دهند.
در ادامه به ۴ نکته در خصوص ساختار و نحوه اجرای برنامه وفادار سازی مشتری اشاره می شود که رعایت آن ها باعث می شود برنامه وفادارسازی به صورت بهینه ای اجرا شود.

  • برای اصلاح و به روز رسانی برنامه اطلاعات جمع کنید

شما برای اینکه برنامه وفاداری مشتری خود را بهبود ببخشید، نیاز دارید که نظر کاربران و مشتریانتان را در خصوص برنامه بدانید. تمایل به دریافت چه نوع پاداشی هستند؟ شفافیت برنامه را در چه حدی میبینند؟ و ..

راه حل اولیه فراهم کردن یک فرم نظر سنجی در این خصوص می باشد. اما متاسفانه تجربه ثابت کرده است که کاربران تمایلی به شرکت در این نوع نظر سنجی ها ندارند. اما شاید بتوان آنها را به شرکت در نظر سنجی در ازای دریافت امتیاز ترغیب کرد.

  • برنامه وفادارسازی خود را تبلیغ کنید

تنها داشتن یک برنامه وفادار سازی مشتری برای کسب و کار شما کافی نیست. شما باید بتوانید افرادی که در این برنامه هستند را نیز افزایش دهید. مطمئن شوید که برنامه شما در صفحه سایت تان در دسترس باشد. از طریق کمپین های تبلیغاتی موبایلی، رسانه های اجتماعی و ایمیل، برنامه خود را تبلیغ کنید.

  • پاداش های منحصر بفرد ارائه دهید

ارائه پاداش منحصر بفرد از این جهت است که هم رضایت مشتریانتان را کسب می کنید و هم کار تقلید از شما توسط دیگر رقبا مشکل تر می باشد. اما باید توجه کنید به خاطر منحصر بفرد بودن یک پاداش اصل شفافیت را از بین نبرید. برای مثال این پاداش را در نظر بگیرید، تخفیف ۱۰ درصدی در خرید بعدی در ازای معرفی و عضویت ۵ نفر! پیچیدگی و عدم شفافیت این پاداش بقدری زیاد است که اصلا یک پاداش محسوب نمی شود. پاداش باید چیزی باشد که مشتری شما آن را می خواهد و نباید انقدر پیچیده باشد که انگیزه مشتری را در دنبال کردن یک پاداش، بگیرد.

  • به ارزش پاداش ها دقت کنید

اگر پاداش های شما بر اساس امتیاز است، به این مورد توجه کنید که ارزش پاداش ها بر اساس امتیاز های بالاتر افزایش پیدا کند. زمانی که مشتریان شما احساس کنند که پاداشی که دریافت می کنند در ازای امتیازی که بدست آورده اند بی ارزش است، آن ها کم کم از مجموعه شما نا امید شده و اعتماد و انگیزه خود را از دست می دهند. همچنین افرادی که تازه به مجموعه شما اضافه شدند نیز انگیزه ای به دنبال کردن برنامه وفادار سازی مشتری از خود نشان نمیدهند و در نهایت پروژه وفادارسازی شما با شکست رو به رو می شود.

بخوانید!  چرا ما کار با شرکت های ساختمانی را دوست داریم؟

آیا یک برنامه وفاداری برای شما مناسب است؟

برنامه های وفادار سازی یک راه عالی برای جذب دوباره مشتریان به ویژه در کسب و کارهای آنلاین می باشند.
البته باید در هنگام نوشتن سناریو وفادار سازی دقت فراوانی کرد. برای مثال ارائه تخفیف های بالا، باعث می شود که مشتری به این فکر کند که کالا ارزش قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده بوده را ندارد و بر روی فروش تاثیر بلعکس بگذارد.
همچنین باید این را به خاطر داشته باشید که تنها راه وفادار سازی مشتریان استفاده از برنامه های وفادار سازی نمی باشد. در برخی از کسب و کار ها تنها ارتباط با مشتری در یک CRM ، نیز می تواند تضمین کننده وفاداری مشتری باشد.

نوشته ۴ نکته در خصوص ساختار و نحوه اجرای برنامه وفادار سازی مشتری اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.