0

۵ اشتباه بزرگ در راه اندازی وب سایت و چگونگی جلوگیری از آن‌ها

طراحی سایت

اکنون در دوره ای هستیم که معنای وب سایت فراتر از صرفاً یک طراحی خوب است. درست که است که یک طراحی وب سایت خوب اهمیت بالایی دارد اما تنها عاملی که باعث جذب بازدیدکننده سایت می‌شود نیست. چگونگی عملکرد وب سایت و تجربه کلی کاربر مهم ترین فاکتورهای راه اندازی وب سایت خوب است.

در چند ثانیه اول ورود به وب سایت شما مخاطب تصمیم خواهد گرفت که در وب سایتتان بماند یا خیر. برداشت های اولیه یک بازدید کننده برای موفقیت وب سایت شما بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل دانستن باید و نباید های راه اندازی وب سایت بسیار مهم است.

در اینجا به ۵ مورد از مهمترین اشتباهات در مورد راه اندازی وب سایت اشاره کرده ایم که مطمئنن می‌خواهید از آن‌ها اجتناب کنید:

۱- عدم دسترسی به وب سایت از طریق موبایل

در حالی که اکثر وب سایت ها بر روی صفحه نمایش کامپیوتر یا لب تاب استاندارد نمایش داده می‌شوند، امروزه کاربران اینترنت بازدید از سایت ها را از طریق صفحه نمایش های بسیار کوچک تری مثل موبایل هایشان انجام می‌دهند. در سال ۲۰۱۶ کاربران جهانی از طریق موبایل هایشان بیشتر از دسکتاب به اینترنت دسترسی داشته اند. اگر شما وب سایتی دارید که آن را سال های قبل طراحی کرده اید ممکن است دسترسی به آن از طریق موبایل امکان پذیر نباشد.

راه اندازی وب سایت که بر روی تلفن همراه قابل دسترسی نیست یکی از بدترین اشتباهات ممکن است. این کار نه تنها باعث می‌شود زیر مجموعه بزرگی از کاربران را از دست بدهید بلکه باعث ضعیف شدن اعتبار برند شما و نشانه تجربه کاری کمتر شما خواهد بود. برای جلوگیری از این موارد بهتر است وب سایتی طراحی کنید که بر روی تلفن همراه پاسخگو باشد تا بتواند تجربه کاربری بهتری برای کسانی که با استفاده از تلفن همراه وارد سایت شما می‌شوند فراهم کند.

بخوانید!  چگونگی تولید محتوای جذاب در طراحی سایت

۲- سرعت پایین بارگذاری صفحات وب سایت

صبر و شکیبایی آنلاین در طول سال های اخیر بسیار پایین آمده است. هیچ کس دوست ندارد برای بارگذاری یک وب سایت منتظر بماند. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر کسی دوست دارد اطلاعاتی که می‌خواهد فوری به دست آورد. درست مانند ورود به سایت که در عرض دو ثانیه می‌تواند کاربر را جذب کند یا از وب سایت براند، سرعت بارگزاری صفحه برای کاربر نیز به همین صورت است. بارگزاری ضعیف و کند بیش از یک تجربه خسته کننده برای کاربر است و ممکن است به علت زمان بالای بارگذاری صفحات شما نرخ تبدیل مشتریان خود را کاهش دهید. در واقع تاخیر در بارگداری صفحه می‌تواند باعث کاهش ۷ درصدی تبدیل شود.

راه های زیادی برای بهبود سرعت بارگداری صفحه در راه اندازی وب سایت وجود دارد که عبارتند از:

  • کاهش درخواست HTTP
  • ترکیب فایل های اسکریپت
  • زمان پاسخ سرور را کاهش دهید
  • فعال کردن ذخیره سازی مرورگر
  • انتخاب سرویس میزبان یا هاستینگ مناسب

۳- پاسخ ندادن به سوالات اساسی

هنگامی که یک کاربر به وب سایت شما می‌آید، شما چند ثانیه فرصت دارید تا پیام شرکت خود را به او برسانید. یک کاربر می‌خواهد به سرعت بداند که شما چه پیشنهادی می‌خواهید به او بدهید و چرا او باید شما را به جای رقیبتان انتخاب کند.حتی اگر این اطلاعات را در داخل سایت قرار داده باشید یک کاربر دوست ندارد به دنبال اطلاعات مهمی که می‌خواهد بداند بگردد. در واقع اینگونه شما کاربر را از دست خواهید داد و چهره ناخوشایندی از شرکت خود برای او به جای خواهید گذاشت.

بخوانید!  بررسی بهترین طراحی سایت ها

کسی که از سایت شما بازدید می‌کند باید بلافاصله بداند که شرکت شما چیست و چه کاری انجام می‌دهد. باید بفهمد که شرکت شما چه چیزی را به او پیشنهاد می‌دهد، چرا شرکت شما بهترین گزینه است و همچنین نحوه خرید محصول یا خدمات شما چگونه است.

برای جلوگیری از این اشتباه باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مهم به صورت واضح و روشن در سایت شما موجود است. صفحه اصلی وب سایت باید این اطلاعات را به آسانی دردسترس قرار دهد و کاربران نباید از طریق صفحات دیگر گمراه شوند تا اطلاعات ساده ای در مورد شرکت شما به دست بیاورند.

۴- ایجاد محتوای نامناسب و متضاد

در محتوای خود حتما از header، H1 و H2 استفاده کنید. کاربران برای خواندن محتوا ابتدا عادت دارند که تنها تیترها را بخوانند. محتوای به هم ریخته و نا مرتب باعث می‎شود که در چشم او سخت بیاید و همان لحظه سایت را ترک کند.

علاوه بر تجربه کاربر، قرار دادن محتوا به طور درست و استفاده از H1 و H2 بر روی پیدا کردن نتایج صفحات شما در موتورهای جستجو نیز تاثیر دارد. ربات های موتورهای جستجو در این موارد بسیار حساس هستند.

۵- قرار دادن آیکون های شبکه های اجتماعی در بالای وب سایت

استفاده از وب سایت برای گرفتن ترافیک در شبکه های اجتماعی کاری بسیار حساس است. شما می‌خواهید که کاربران بدانند در فیس بوک، توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی محبوب فعال هستید. اما قرار دادن این آیکون ها در بالای وب سایت یک انحراف بزرگ است. هنگامی که کاربر روی یکی از این آیکون ها کلیک کند در دنیای شبکه های اجتماعی غرق خواهد شد و شانس بسیار کمی خواهید داشت که دوباره به وب سایت شما بازگردد.

بخوانید!  مقایسه انواع زبان های برنامه نویسی طراحی سایت

به عنوان یک قاعده کلی، در راه اندازی وب سایت باید آیکون های شبکه های اجتماعی خود را در پایین یا جایی درون صفحه اصلی قرار دهید. این کار اجازه می‌دهد تا این آیکون ها بدون پرت کردن حواس کاربر بتواند به موقع به کسب و کار شما کمک کند.

 

نوشته ۵ اشتباه بزرگ در راه اندازی وب سایت و چگونگی جلوگیری از آن‌ها اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.