0

۵ تکنیک طراحی سایت برای جلب توجه موتور های جستجو

طراحی سایت

وب سایت شما باید بر اساس اصول سئو طراحی شود! زمانی که قصد طراحی سایت را داشته باشید از این دست جمله ها که بر اهمیت طراحی سایت بر اساس قوانین سئو تاکید می کند زیاد خواهید شنید. یکی از اهداف طراحی سایت بر اساس قوانین سئو ، جلب توجه موتور های جستجو می باشد. تکنیک های زیادی برای طراحی سایت مورد پسند موتور های جستجو وجود دارد، در ادامه با ۵ مورد از تکنیک طراحی سایت آشنا خواهیم شد:

۵ تکنیک طراحی سایت برای جلب توجه موتورهای جستجو

طراحی رسپانسیو را جدی بگیرید

در سال های اخیر ترافیکی که از سمت کاربران موبایل بر روی وب سایت ها ایجاد می شود ، به طرز چشم گیری افزایش یافته است. این بسیار مهم میباشد که وب سایت شما نمایش مناسبی در انواع سایز نمایشگر ها داشته باشد.

کاربرانی که از تلفن های هوشمند ، تبلت ها یا کامپیوتر های خانگی از وب سایت شما بازدید می کنند باید بتواند اطلاعات ثابت و مرتبی را در هر یک از دستگاه ها مشاهده کنند.

از طرفی ، طراحی و توسعه یک وب سایت ریسپانسیو به مراتب راحت تر از آن است که برای هر سایز از صفجات نمایش ، طراحی صورت بگیرد. با طراحی ریسپانسیو قالب سایت ، صفحات به صورت اتوماتیک متناسب با سایز نمایشگر نشان داده خواهند شد.

محتوا را جدی بگیرید

محتوای متنی همیشه یکی از بهترین گزینه ها برای جلب توجه موتور های جستجو بوده است. به همین دلیل است که بازاریابی محتوا اهمیت زیادی دارد.

هر صفحه وب سایت شما باید شامل محتوای متنی باشد. تنها به تصاویر بسنده نکنید. یک متن کوتاه ۱۵۰ کلمه ای  به مراتب تاثیر بیشتری نسبت به یک فضای خالی بر روی موتورهای جستجو دارد. حتی اگر یک ویدیو یا عکس در صفحه وب سایتتان منتشر می کنید ، توضیحات هر چند کوتاهی را برای آن در نظر بگیرید.

بخوانید!  شباهت بازسازی منزل با طراحی سایت

عنوان صفحه و توضیحات متا ، دیگر مواردی است که باید به آن توجه کنید. بهترین طول عنوان صفحه  ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر است .

توضیحات متا ، متنی است که در زمان جستجو از طریق موتور های جستجو ، نمایش داده می شود. این نوشته می تواند بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ کاراکتر باشد. برای گرفتن نتیجه بهتر ، لازم از که به بهینه سازی متن توضیحات متا توجه کنید. فراموش نکنید که از کلمات کلیدی سایتتان در این قسمت استفاده کنید. همچنین لازم است که از این کلمات کلیدی در url سایت نیز استفاده کنید.

بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر با متن ، امکان دیده شدن تصاویر را به مقدار زیادی افزایش خواهد داد.از اقداماتی که در راستای بهینه سازی تصاویر می توان انجام داد عبارت است از :

۱- تغییر نام تصویر و گنجاندن کلمات کلیدی در نام فایل تصویر

۲- از کد های HTML برای معرفی تصاویر استفاده کنید

۳- برای هر تصویر یک کپشن یا توضیح کوتاه در نظر بگیرید

انکر تکست

ببین صفحات سایت ، ارتباط بر پایه متنی بر قرار کنید. در این مقاله می توانید در خصوص انکر تکست ها بیشتر مطالعه کنید.

تغییر مسیر آدرس صفحات

در صورتی که به یک نسخه جدید از وب سایت می روید ، فراموش نکنید که مسیر صفحات پیشین را تغییر آدرس دهید.

در صورتی که به آدرس های گذشته و صفحات قدیمی سایت اهمیت نداده و برای تغییر مسیر آن وقتی نگذارید ، با مشکل بروز خطای ۴۰۴ روبرو خواهید شد. خطای ۴۰۴ در صورت دردسترس نبودن اطلاعات یک صفحه رخ می دهد و موتور های جستجو با مشاهده این خطا ، سوابق پیشین صفحه را با در نظر گرفتن این اصل که صفحه دیگر موجود نیست از بین میبرند.

بخوانید!  سئو سایت و معرفی تکنیک کلاه سفید در طراحی سایت

تغییر آدرس از طریق ۳۰۱ ، به ربات های موتور های جستجو، تغییر از نسخه قدیمی به نسخه جدید را اطلاع میدهد.

نتیجه گیری:

تکنیک های طراحی سایت ، تنها به دلیل آنکه موتور های جستجو جذب سایت شما شوند ، حائز اهمیت نمیباشند. این تکنیک های طراحی سایت سبب یکپارچگی قالب سایت شده و در نهایت سبب می شوند که کاربران تجربه خوبی از حضور در سایت شما داشته باشند.

نوشته ۵ تکنیک طراحی سایت برای جلب توجه موتور های جستجو اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.