0

۶ مزیت وبلاگ نویسی که می‌تواند در توسعه کسب و کار دیجیتال موثر باشد

طراحی سایت

مشاهده‌ی مزایای وبلاگ نویسی برای کسب و کارهای کوچک آسان است، اما آیا کسب و کارهای تجارت الکترونیک با هزاران محصول نیز به همان مزایا دست پیدا می‌کنند؟

این یک سوال موثر و معتبر است، مخصوصا زمانی که شما می‌فهمید که برخی از بزرگترین کسب و کارهای دیجیتال مانند آمازون و اپل، برای استراتژی‌های وبلاگ نویسی خود آن‌چنان شناخته شده نیستند.

وبلاگ نویسی برای کسب و کارهای دیجیتال بسیار کاربردی و سودمند است، با وجودی که به شدت آن گونه که باید و به درستی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در حقیقت، وبلاگ نویسی یکی از ارزشمندترین ابزارهای در دسترس شما برای فعالیت های حوزه بازاریابی دیجیتال شما خواهد بود.

در این مقاله ۶ راهکار برای استفاده‌ی صحیح از وبلاگ نویسی برای توسعه‌ی کسب و کار تجارت الکترونیک معرفی خواهیم کرد.

۱.   از بلاگ خود استفاده کنید تا بتوانید ثبات اجتماعی خود را برقرار سازید.

آیا تا به حال این سوال برای‌تان پیش آمده که چرا این روز ها بسیاری از بنگاه های اقتصادی که در فضای مجازی حضور پر رنگی دارند ، بر روی لایک، اشتراک‌گذاری‌ها، میزان بازدید ویدیو ها، و سایر معیارهای مختلف در فعالیت‌های بازاریابی آنلاین تمرکز می‌کنند؟ لایک و اشتراک‌گذاری‌ها به تنهایی درآمدی ایجاد نمی‌کنند، اما ثبات اجتماعی و برند اورنس (آشنایی با برند) ایجاد می‌کنند، که در نهایت این شناخت است که درآمد ایجاد می کند.

مشاهده این که دیگران مجذوب یک پست شده‌اند به سایرین نشان می‌دهد که محتوای آن ارزشمند است. یک مقاله یا ویدئو شما، می‌تواند توسط هزاران نفر دیده شود و این بازدیدها دلیلی برای اثبات این نکته است که چرا بازدیدهای آنلاین بسیار قدرتمند هستند. مستندات تصویری یا نوشتاری ، به بازدید کننده یک تصویر ذهنی در مورد انتظاراتی که می تواند از یک محصول یا شرکت ارائه دهنده خدمات داشته باشد ، ارائه می کند.

شما می‌توانید از پست‌های بلاگ خود استفاده کنید تا ثبات اجتماعی خود را شکل داده و گسترش بدهید که نشان بدهید کسب ‌و کارتان قانونی و مشروع است و می‌داند که چگونه مشتریان خود را خشنود و راضی کند. یک راه برای انجام این کار این است که از مشتریان خود بخواهید که بازدیدی یا مدرکی از خرید آن‌ها، عکسی از محصول جدیدی که آن‌ها پوشیده‌اند، ویدئویی از فرایند جعبه‌گشایی و یا هر چیز دیگری که نشان می‌دهد افراد دیگر در حال خرید و لذت بردن از مواردی هستند که شما به فروش می‌رسانید، در اختیار شما قرار دهد. حتما در نظر داشته باشید که تخفیف کوچکی در معاملات مشتریان‌تان برای همکاری آن‌ها ارائه بدهید. محتویاتی که توسط کاربران تولید شده‌اند، یک ابزار بازاریابی قدرتمند و یک فیلتر کامل بلاگ است که تاثیرات ارزشمند بیشتری به همراه دارد.

بخوانید!  طراحی سایت برندها چه مزیت هایی می تواند داشته باشد؟

برای افزایش همکاری مشتریان می توانید یک برنامه وفاداری مشتری برنامه ریزی کنید و به مشتریانتان در پایگاه اینترنتی باشگاه مشتریان ، به پاس همکاری با شما امتیاز دهید.

۲.   در مقاله‌ها و مطالب بلاگ خود اصول سئو را رعایت کنید تا رتبه‌بندی سایت خود را در موتور جستجو ارتقاء بدهید.

بهینه‌سازی مووتور جستجو یا همان سئو برای هر وب‌سایت تجارت الکترونیک ضروری است و وبلاگ نویسی راهکارهای بیشماری برای قدرتمند کردن آن در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانی کلمات کلیدی را در همه‌ی پست‌ها به کار بگیرید تا ترافیک بیشتری کسب کنید.

موتور‌های جستجو وب‌سایت‌های با محتوای سنگین را دوست دارند. داشتن یک بلاگ محتوای نوشتاری و تصویری مناسبی را برای ربات‌ها فراهم می‌کند تا بتوانند در میان آن‌ها بخزند یا عمل crawl را انجام بدهند.

هر چه بلاگ شما بازدید و ترافیک بیشتری داشته باشد از دید موتورهای جستجو بهتر به نظر می‌رسد. مطالعات نشان می‌دهد که اولین صفحه‌ی نتایج جستجو در حدود ۹۵ درصد از ترافیک وب را می‌گیرد. این نکته به این مفهوم است که ۵ درصد باقی میان سایر صفحات نتایج جستجو تقسیم می‌شوند. بسیار اهمیت دارد که شما هر آنچه در توان دارید را انجام دهید تا راه خود را هموار کنید و اولین سایت در لیست نتایج جستجو باشید و بهترین شانس را برای کسب ترافیک وب از آن خود کنید.

۳.   پست‌های بلاگ را برای مشتریان ایمیل کنید تا در ذهن آن‌ها جایگاه بالایی داشته باشید.

آیا می دانید که ۹۹ درصد مشتریان در همان بار اولی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند خرید نمی‌کنند؟ در حقیقت مطالعات نشان می‌دهد که این کار می‌تواند نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری را افزایش دهد.

بخوانید!  بهترین ایده های کسب و کار اینترنتی برای کسب درآمد آنلاین

این که در راس اذهان قرار داشته باشید می‌تواند به شما کمک کند که در مشتریان آینده‌ی خود احساس اطمینان ایجاد کنید. استفاده از مقاله‌های بلاگ خود به عنوان یک مورد برتری می‌تواند به مشتریان کمک کند که در رابطه با کمپانی شما و خدماتی که ارائه می‌دهید بیشتر بدانند و یاد بگیرند.

ارسال پست‌های بلاگ از طریق ایمیل یک راه معمول‌تر برای برقراری ارتباط با مشتریان‌تان است. شما تلاش نمی‌کنید که تمایل و نیاز به خرید را در آن‌ها ایجاد کنید اما در عوض می‌توانید محتوایی را ارائه کنید که از نظر آن‌ها کاربردی باشد.

TOMA یا top-of-mind awareness که به یک برند یا محصول خاصی اشاره دارد که زمانیکه یک مشتری به یک صنعت یا دسته‌بندی فکر می‌کند، این برند یا محصول جایگاه اول را در ذهن او دارد. در صورتی که بتوانید بر روی TOMA تاثیر مثبتی بگذارید ، یک راه عالی برای کاهش رهاسازی سبد خرید خواهید یافت. اطلاعات نشان می‌دهد که بیش از سه چهارم سبد های خرید رها می شوند. اما از طریق حفظ ارتباط توسط ایمیل ، می توانید این نرخ را تا حدود زیادی بهبود بخشید.

در مطلب بعدی ادامه‌ی این راهکار ها را با هم مرور خواهیم کرد.

نوشته ۶ مزیت وبلاگ نویسی که می‌تواند در توسعه کسب و کار دیجیتال موثر باشد اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.