0

۶ نکته بازاریابی شبکه های اجتماعی کسب و کارهای کوچک

طراحی سایت

ظهور شبکه های اجتماعی های فرصت بی نظیری به کسب و کارهای کوچک داده است تا توسط مخاطبان بسیار زیادی کشف شوند. بازاریابی شبکه های اجتماعی به کسب و کارهای کوچک اجازه می‌دهند که مشتری های با ارزشی به دست بیاورند و همچنین وفاداری مشتری و آگاهی از یک برند را نیز افزایش می‌دهند.

در اینجا مجموعه ای از نکاتی که امروزه شما می‌توانید در راه رسیدن به موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی از آن ها استفاده کنید را برای شما آورده ایم:

۱- تنظیم بودجه و هدف

در هرنوع بازاریابی آنلاین یا آفلاین که شما  انجام می‌دهید ابتدا باید اهداف خود را تعیین کنید. می‌توانید این سوالات را از خود بپرسید تا اهداف برند خود تعیین کنید:

  • آیا می‌خواهید افراد بیشتری را از نام تجاری خود آگاه کنید؟
  • آیا شما یک محصول خاص را تبلیغ می‌کنید؟
  • آیا به دنبال رسیدن به هدف خود هستید؟
  • آیا می‌خواهید افراد بدانند که کجا می‌توانند شما را پیدا کنند؟

شما زمانی می‌توانید اهداف برند خود را اولویت بندی کنید که کشف کنید واقعا چه چیزی برای برند خود می‌خواهید. بر روی آنچه بیشتر نیاز دارید و بقیه به دنبال آن هستند تمرکز کنید. به محض اینکه اهداف خود را تعیین کردید می‌توانید به راحتی برای تنظیم یک بودجه خاص برای بازاریابی اقدام کنید.

۲- ایجاد محتوای منحصر به فرد اما مرتبط

با وجود تمام رقابت هایی که در کسب و کارتان وجود دارد شما همچنان باید ایستادگی کنید. اما چگونه؟ اگر سریع ترین و ساده ترین پاسخ را می‌خواهید فقط باید ارزش هایتان را دنبال کنید.

بخوانید!  با برداشتن گام‌های اولیه تبدیل یک استارت‌آپ به SMB نقش رهبری شما تغییر می‌کند

این به این معنی است که باید در راستای استراتژی های شبکه های اجتماعی محتوایی برای صفحات خود ایجاد کنید که نظر افراد را جلب کند و به آن‌ها ارزش بالایی بدهد به طوری که بخواهند شما را دنبال کنند. اگر این کار را انجام ندهید صفحه شما در شبکه های اجتماعی خیلی زود سقوط می‌کند.

۳- تلاش برای تشویق مخاطبان

با توجه به اینکه شما قبلا محتوای خود را تهیه کرده اید اکنون وقت آن رسیده تا اطمینان حاصل کنید که مخاطبانتان شما را می‌شناسند و درباره شما بیشتر بدانند. برای این منظور شما باید آن‌ها با روش هایی مثل روش های زیر درگیر کنید:

  • مسابقه هایی را به صورت منظم در حساب های شبکه های اجتماعی خود ترتیب دهید
  • باعث ایجاد و ترویج یک بحث در مورد رسانه های اجتماعی با استفاده از هشتگ سفارشی شوید
  • مخاطبان خود را تشویق به گفتگو و دادن ایده کنید
  • تخفیف ها و امتیازات ویژه ای برای طرفداران وفادار خود در نظر بگیرید

۴- کمک گرفتن از ابزارهای آنلاین

جذب مخاطبان از طریق گذاشتن پست زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. یکی از جنبه های مهم یک کمپین موفق رسانه های اجتماعی، اشتراک گذاری اجتماعی است. این به این معنا است که شما باید از استوری ها یا لینک های مربوط به صنعت خود کمک بگیرید. این به شما کمک خواهد کرد تا در صنعت خود قوی تر شوید.

۵- ساخت وبلاگ

وبلاگ نویسی برای تلفن همراه خسته کننده است و شما ممکن است تعجب کنید که چطور این وبلاگ نویسی مربوط به بازاریابی رسانه های اجتماعی است. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک شما گاهی اوقات نیاز دارید نشان دهید که به اندازه رقبایتان خوب هستید. حتی اگر  کسب و کار شما در تمام بستر های شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و غیره حضور دارد اما شما هنوز هم برای پیگیری مشتریان خود و تشویق آن‌ها به خرید بیشتر به وب سایت خود نیاز دارید.

بخوانید!  ترفندهای مخفی مرورگر کروم که همه نمیدانند ! قسمت اول

همچنین پست های وبلاگ شما می‌تواند منبع خوبی برای ایجاد محتوای کانال های رسانه های اجتماعی باشد و همه آن‌ها را می‌توانید به عنوان بخشی از استراتژی های کسب و کار آنلاین خود به وب سایت خود اضافه کنید.

۶- تجزیه و تحلیل عملکرد رسانه های اجتماعی

اگر چه بازاریابی شبکه های اجتماعی یک ابزار موثر است اما نتایج آن یک شبه به دست نمی‌آید و ممکن است برای همه کار نکند. کمپین های موفقیت آمیز به طور مرتب اندازه گیری و بهینه سازی شده اند. توانایی شما در شناخت آنچه که در حال کار است و هماهنگی آن با مخاطبان شما، بر نتایج بازاریابی رسانه های اجتماعی تاثیر می‌گذارد.

این یک عصر فوق العاده برای کسب و کارهای کوچک است که می‌توانند بدون نیاز به بودجه هنگفت پا به پای شرکت ها و برندهای بزرگ از شبکه های اجتماعی استفاده کنند. اکنون بهترین زمان برای کسب و کار کوچک شما است تا با استفاده از تحقیق و تلاش در بازاریابی شبکه های اجتماعی شرکت کند.

نوشته ۶ نکته بازاریابی شبکه های اجتماعی کسب و کارهای کوچک اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

مطالب مرتبط

چگونه وب‌سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید.

در صورتی که شما یک کسب و کار آنلاین ، استارت آپ ، فروشگاه اینترنتی یا سایر فعالیت های تجاری در بستر اینترنت را مدیریت می کنید ، لازم است که بتوانید همواره وضعیت سایت تجاری خود را بررسی کنید. به این منظور باید از ابزار آنالیز وب سایت ، نظیر گوگل آنالیتیک ، گوگل […]

نوشته چگونه وب‌سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید. اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

طراحی سایت

SAAS چیست و قبل از راه اندازی یک استارت آپ مبتنی بر SAAS چه نکاتی را باید بدانید؟

در سال های اخیر کسب و کارها روز به روز بیشتر به ابزارها، خدمات و زیر ساخت های اینترنتی نیاز دارند . بسیاری از کسب و کار ها ترجیح میدهند با استفاده از خدمات SAAS (خریداری یا اجاره خدمات SAAS) هزینه های خود را کاهش دهند و در زمان صرفه جویی کنند. از طرف دیگر […]

نوشته SAAS چیست و قبل از راه اندازی یک استارت آپ مبتنی بر SAAS چه نکاتی را باید بدانید؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

طراحی سایت

با نظارت بر رقبا، استراتژی های کسب و کار بهتری برای خود بسازید

وارد شدن به یک اقیانوس پر از رقیب ممکن است واقعا سخت و خسته کننده باشد. شما مطمئناُ در این راه از مشاوران کسب و کار کمک می‌گیرید که بتوانید بازار جدید خود را بسازید و استراتژی های کسب و کار پایدار خود را به وجود آورید. اما بیایید صادق باشیم. آیا این واقعا قابل […]

نوشته با نظارت بر رقبا، استراتژی های کسب و کار بهتری برای خود بسازید اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.