0

۷ مورد از ضروری ترین استراتژی های SEO که هر بازاریاب باید بداند

طراحی سایت

آیا شما به دنبال راهی برای رتبه بندی بالاتر وب سایت شرکت خود در گوگل و در نهایت فروش و درآمد بیشتر هستید؟ اگر جواب شما مثبت است ، شاید بهتر باشد با جدیدترین و ضروری ترین استراتژی های SEO آشنا شوید.

SEO یا بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از بهترین راه های هدایت وب سایت شما به رتبه های بالای گوگل است. طبق یک آمار هوشمند، اولین رتبه در نتایج جستجوی گوگل ۳۰ درصد کلیک بیشتر برای وب سایت شما به همراه خواهد داشت در صورتی که رتبه سوم این درصد را به ۱۲ درصد کاهش می‌دهد. در کل صفحه اول گوگل ۹۱.۵ درصد از کلیک ها را دریافت می‌کند و فقط ۸.۵ درصد از ترافیک آن به صفحه دوم می‌رسد.

استراتژی SEO در طول سال ها به طرق مختلفی تغییر کرده است. در حالی که نتیجه نهایی هنوز هم یکسان است اما روش انجام این کار پیچیده تر شده است. تا پیش از این کارشناسان SEO فقط به ۳ تا ۵ کلمه کلیدی نیاز داشتند و بهینه سازی سایت تا بتوانند خود را به نتایج اول جستجوی گوگل برسانند، اما امروزه کارشناسان SEO باید کارهای بیشتری به این منظور انجام دهند از جمله بهینه سازی، ایجاد و ترویج محتوا و حفظ درست آن.

۷ مورد از استراتژی های SEO اساسی وجود دارد که هر بازاریاب باید بداند و به او کمک خواهد کرد که رتبه بندی وب سایت خود را حتی برای آینده نیز حفظ کند.

استراتژی داخل سایت و خارج از سایت

به عنوان یک بازاریاب شما ممکن است از این دو جنبه از استراتژی های SEO یعنی خارج از سایت و داخل سایت آگاه باشید. برخی ها معتقدند که تنها انجام یکی از آن‌ها برای رتبه بندی در صفحه اول گوگل کافی است. با این حال اگر یکی از این جنبه ها در نظر گرفته نشود نتیجه نهایی احتمالا کوتاه مدت خواهد بود. هر دو جنبه داخل سایت و خارج از سایت در دست یابی و نهایتا حفظ موقعیت های رتبه اول صحه گوگل مهم هستند.

بخوانید!  گزارش مسیر راهنمای سایت (breadcrumbs) در سرچ کنسول

۷ استراتژی ضروری موتورهای جستجوی گوگل بسته به این دو جنبه از SEO است. که برخی از آن‌ها مربوط به استراتژی های داخلی یا SEO on page هستند و برخی مربوط به استراتژی های خارج وب سایت یا SEO off page خواهند بود.

استراتژی های SEO داخلی سایت

۱- بهینه سازی وب سایت یا seo

استراتژی های SEO داخلی وب سایت به معنای بهینه سازی SEO است که برای خود شرکت انجام می‌شود. این اولین و شاید مهم ترین استراتژی باشد که باید به آن توجه داشته باشید. بهینه سازی در سایت به وب سایت شرکت شما اجازه خواهد داد که موتورهای جستجو و کاربران را با هم در نظر بگیرد. این یک پایه بسیار مهم است که بهینه سازی بیرونی نیز می‌تواند بر اساس آن انجام شود و بدون آن بسیاری از تلاش های بهینه سازی خارج از سایت شما ممکن است به هدر برود. در اینجا چند مورد برای بهینه سازی وب سایت شرکت شما لازم است:

  • آیا وب سایت شما برای موبایل بهینه سازی شده است؟
  • آیا پیغام های خطا در وب سایت شما وجود دارد؟
  • آیا URL ها در شرکت شما قابل خواندن برای انسان هستند؟
  • آیا ساختار اطلاعات وب سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است؟
  • آیا تعریف کرده اید که صفحات وب شما در موتورهای جستجو چگونه نشان داده شوند؟
  • وضعیت عملکرد کلی وب سایت شما چگونه است؟
  • آیا تگ های کانونی را برای سایت خود تنظیم کرده اید؟
  • آیا برای سایت خود محتوای با کیفیت بالا دارید؟
  • آیا محتوای خود را در وب سایت برای جستجو بهینه سازی کرده اید؟
  • آیا وب سایت خود را بهینه سازی کرده اید؟
بخوانید!  هرآنچه باید از قوانین گوگل ادز بدانیم تا حساب کاربریمان مسدود نشود!

۲- ایجاد محتوای منظم

یکی دیگر از استراتژی های SEO این است که گوگل و بسیاری از موتورهای جستجو، محتوای تازه را دوست دارند. این موضوع انقدر برای گوگل مهم است که برای آن الگوریتمی به نام QDF در نظر گرفته است. گوگل زمانی از الگورتیم QDF استفاده می‌کند که افزایش ناگهانی ترافیک در یک قطعه خاص از محتوا وجود دارد. این الگوریتم هر چیز تازه ای را چک می‌کند. اگر شما یک موضوع تازه به محتوای خود اضافه کنید گوگل صفحات شما را روزها و حتی هفته ها قوی تر می‌کند.

چالش اصلی این استراتژی این است که باید قادر به تولید محتوای منظم، جدید، منحصر به فرد، ظاهر خوب، مرتبط، مفید و با کیفیت بالا باشید. اگر زمان کافی برای ایجاد چنین محتوایی را ندارید باید از شرکت هایی که در زمینه بهینه سازی سئو فعالیت می‌کنند کمک بگیرید.

نوشته ۷ مورد از ضروری ترین استراتژی های SEO که هر بازاریاب باید بداند اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.