0

۷ نکته‌ی مهم و مورد نیاز شما برای توسعه‌ی استارت‌آپ وب اپلیکیشن

طراحی سایت

اگر شما بر روی یک استارت‌آپ وب اپلیکیشن (Software as a Service-SaaS) کار می‌کنید، پس در حال کار در یک صنعت هیجان‌انگیز و پویا هستید. در اوایل سال ۲۰۱۷ سهام وب اپلیکیشن ۲۳ درصد نسبت به سال قبل آن افزایش پیدا کرد و همچنین شاهد رشد ۷۰ درصدی بازار ابری بودیم.

تنها به دلیل اینکه بازار ژرف و پر طنین است اما نمی‌توان موفقیت را تضمین کرد. شرکت خدمات وب اپلیکیشن شما به نوآوری یک محصول عالی نیاز دارد، البته شما نیز به یک شم تجاری و بازاریابی نیاز دارید تا بتوانید به مردم نشان بدهید که محصول‌تان چقدر عالی است و آن‌ها را وادار به اشتراک‌گذاری کنید.

در ادامه، ۷ نکته‌ی مهم و مورد نیاز شما در توسعه‌ی استار‌ت‌آپ وب اپلیکیشن را مطرح خواهیم کرد؛

۱.   نرم‌افزار خود را زیبا و کارا بسازید.

اولین کاری که می‌کنید باید تمرکز بر تولید یک محصول شگفت‌انگیز باشد. به احتمال زیاد وب اپلیکیشنی که در حال ساخت آن هستید، کارکردهای مشابهی با سایر محصولات وب اپلیکیشن دارد. بنابراین برای ایجاد تفاوت با رقبای خود چه کاری باید انجام بدهید؟ به شکاف‌های سایر اپلیکیشن‌های موبایل دقت کنید و سعی کنید که در محصول خود این شکاف‌ها را پر کنید. در مقایسه با رقبای خود، نرم‌افزار خود را از نظر بصری جذاب و شهودی و همچنین قابل استفاده در اکثر موبایل‌ها تولید کنید. نرم‌افزار شما در همان ابتدا کامل و بی نقص نخواهد بود، اما باید برای انجام حداکثر تلاش خود برای ساخت نرم‌افزاری زیبا و کارا (تاجایی که ممکن است) سرمایه‌گذاری کنید. تلاش برای ساخت محصول عالی از همان ابتدای کار می‌تواند مقرون به‌صرفه باشد.

بخوانید!  منظور از نشان اعتبار در طراحی سایت

۲.   درنظر داشته باشید که آیا می‌خواهید از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید و چگونه می‌خواهید این کار را انجام بدهید.

در دهه‌ی اخیر، رسانه‌ی اجتماعی به یک بازاریابی دیجیتال و تاکتیکی برای جمع‌آوری منابع مالی مهم تبدیل شده است. در حالی که این مهم مزایای زیادی در شناساندن برند و جذب مشتریان جدید دارد، اما اتفاده از آن برای تبلیغ و جمع‌آوری منابع مالی نقاط ضعف بزرگ‌تری نیز دارد. بزرگترین چالش قدرت سروصدای افرادی است که از خدمات شما ناراضی هستند  که می‌تواند منجر به نوسان مشتریان بالقوه شما شود. درصد زیادی از افراد تحت تاثیر مواردی قرار می‌گیرند که در رسانه‌های اجتماعی مطالعه می‌کنند که این امر هم خوب است و هم بد. در واقع، ۷۰ درصد سرمایه‌گذاران ثروتمند بر اساس اطلاعاتی که در رسانه‌های اجتماعی کسب می‌کنند، شیوه‌ی سرمایه‌گذاری خود را تغییر می‌دهند. این پلت‌فرم‌ها می‌توانند ابزارهای قدرتمندی باشند، اما لازم است که شما برای کسب‌وکار خود مزایا و معایب آن‌ها را بررسی کنید.

۳.   درصورت لزوم، مواردی را کنار بگذارید.

اگر شما صاحب کسب‌وکاری هستید که به تنهایی ان را اجرا و مدیریت می‌کنید، باز هم نباید همه‌ی کارها را خودتان انجام بدهید. یقینا، زمانی که استارت‌آپ خدمات وب اپلیکیشن خود را توسعه می‌دهید، لازم است که کارهای بسیاری را انجام بدهید، اما نباید همه‌ی کارها را خودتان انجام بدهید. سعی کنید که نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. سعی کنید در موارد نقاط ضعف خود از دیگران کمک بگیرید. هرکدام از نقاط ضعفی که دارید می‌توانند برای تولید محصولی بهتر کنار گذاشته شوند.

۴.   هرگز تسلیم نشوید؛ دوباره تلاش کنید.

در همین حین که برای سرسخت‌تر شدن تلاش می‌کنید، ممکن است وسوسه شوید که متوقف و تسلیم شوید. به عنوان یک کارآفرین، لحظات سخت اجتناب ناپذیر هستند و به این مفهوم نیست که خدمات و وب اپلیکیشن شرکت شما محکوم شده است. بسیاری از کسب‌وکارها در گذشته راکد و بی‌تحرک بوده‌اند، تا این که رهبر گروه یک ابتکار و ابداعی را نوآوری کرده و روش‌ها و رفتارها را تغییر داده است تا دوباره آن را به دست آورد.

بخوانید!  در طراحی کادر جستجو باید به چه مواردی توجه کرد؟

۵.   فورا برای قیمت‌گذاری را بر روی محصولات و خدمات‌تان اقدام کنید.

فکر نکنید که باید خدمات‌تان را به‌صورت رایگان عرضه کنید. تام کولزر، بنیان‌گذار Aweber می‌گوید:

«هیچ چیزی بیشتر از کسی که با استفاده از کارت اعتباری خود برای یک کسب‌وکار هزینه پرداخت می‌کند، ارزش و زیست‌پذیری ان کسب‌وکار را ثابت نمی‌کند.»

وب اپلیکیشن شما ممکن است در همین حین که رایگان است، به خوبی کار کند؛ اما اگر پرداخت هزینه برای آن‌ را در راس کار خود قرار ندهید، چگونه می‌توانید پتانسیل میزان سودمندی آن را بسنجید؟ صرف نظر از تامین کامیابی و زیست‌پذیری بازار، قیمت گذاری و تایین هزینه برای محصولات و خدمات‌تان شما را قادر می‌سازد که کسب‌وکار خود را دوباره مزین کنید و رشد سریع‌تری داشته باشید.

۶.   بر روی حمایت از مشتریان تمرکز کنید.

هیچ نرم‌افزاری پس از انتشار بدون خطا نیست. به این حقیقت اقرار کنید که در طی مسیر با دست‌انداز‌هایی مواجه شده‌اید و سپس هر چه در توان دارید به کار بگیرید تا این مشکلات را برای مشتریان کاهش بدهید. ارائه‌ی پشتیبانی عمده و اصلی برای مشتریان مهم‌تر از هر مسئله‌ی دیگری است. زیرا این امر مربوط به نحوه‌ی پاسخ‌گویی شما به اشتباهاتی است که صداقت، اعتماد و وفاداری را برای شرکت شما به ارمغان می‌آورد. این نکته همچنین در رفع کاستی‌های محصولات‌تان نیز به شما کمک می‌کند.

۷.   از آخرین تکنولوژی‌ها برای جمع‌آوری داده‌ها و هوش برای خرید و فروش خود استفاده کنید.

پیش از این که بتوانید حصول خود را با موفقیت خرید و فروش کنید و تغییرات لازم و ضروری را ایجاد کنید، لازم است که بدانید در کجا ایستاده‌اید. استفاده از آخرین ابزارهای خودکارسازی برای جمع‌آوری این داده‌های هوش، باعث می‌شود زمانی را که برای تحقیقات و بررسی‌ها صرف می‌کنید، حذف کنید و این کار به صورت خودکار انجام شود. در یک بررسی که انجام شده است، ۶۵ درصد شرکت‌کنندگان اعلام کردند که تا پایان این دهه شروع به خودکارسازی فرایند ذکر شده می‌کنند. از این طریق شما می‌توانید بر روی موارد مهمی تمرکز کنید: تحویل یک محصول عالی و ارائه‌ی خدمات برجسته و اصلی به مشتریان برجسته.

بخوانید!  چگونگی بازاریابی محتوا در طراحی سایت

 

نوشته ۷ نکته‌ی مهم و مورد نیاز شما برای توسعه‌ی استارت‌آپ وب اپلیکیشن اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.