0

۸ نکته در ایجاد یک طراحی سایت موبایل فرندلی

طراحی سایت

برای یک کسب و کار موفق داشتن یا نداشتن طراحی سایت موبایل فرندلی مطرح نیست بلکه درحال حاضر همه به این نیاز پی برده اند.

اگربه هر دلیلی تا کنون به طراحی سایت موبایل فرندلی نپرداخته اید وقت آن رسیده در این خصوص تصمیم گیری کنید.

سازمان هایی که یک وب سایت معمولی دارند می توانند با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط برقرار کنند، اما طراحی سایت موبایل فرندلی می تواند ارتباط شما را به مخاطبان جهانی تلفن همراه هوشمند مرتبط کند.

طراحی سایت موبایل فرندلی

اگر به فکر طراحی سایت موبایل فرندلی افتاده اید وقت آن است که تصمیم بگیرید این برنامه را به چه صورت به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنید.

وب سایت های موبایل فرندلی بسیار متفاوت از وب سایت های دسکتاپ هستند و از رویکرد متفاوتی برای موفقیت در بین کاربران تلفن همراه استفاده می کنند.

صفحه نمایش تلفن همراه فضای بسیار محدودی دارد و قابلیت صفحه لمسی تجربه کاربری کاملا متفاوتی را ایجاد می کند.

در طراحی سایت موبایل فرندلی نقش طراح بسیار مهم و حیاتی است.

وب سایت تلفن همراه باید بسیار ساده، زیبا و کاربردی باشد.

انتخاب عنواین وب سایت و همچنین ساختار در این نوع وب سایت بسیار مهم است.

نکات مهم در طراحی سایت موبایل فرندلی

بیایید باهم به بررسی نکاتی که می تواند ما را در تحقق این هدف یاری کند بپردازیم.

  • اطمینان حاصل کنید کاربران تلفن همراه به صورت خودکار به نسخه موبایل وب سایت شما دسترسی داشته باشند.
  • اطلاعات اصلی را با توجه به نکات زیر تهیه کنید:
بخوانید!  استفاده از هوش مصنوعی در طراحی سایت

دسترسی به روش های ارتباطی مستقیم با مشتری

۱- شماره موبایل

۲- معرفی و در اختیار قرار دادن اطلاعات اصلی خدمات

۳- مکان یابی راحت بر روی نقشه

مهم، بازدیدکنندگان وب سایت شما هستند و طراحی سایت موبایل فرندلی باید به نحوی باشد که مخاطبان به ساده ترین شکل ممکن به آنچه دنبال آن هستند دسترسی داشته باشند.

  • به یاد داشته باشید که مخاطبان باید به سریعترین شکل ممکن و با حداقل کلیک ها به آنچه نیازدارند دسترسی داشته باشند.در طراحی سایت موبایل فرندلی دکمه ها باید به شکلی باشند که به راحتی بتوان آن را لمس کرد و به صفحه دلخواه رسید.
  • تلاش در راستای کاهش تعداد صفحات در عین اینکه اطلاعات یک صفحه نباید بیش از حد مجاز باشد.

اطمینان حاصل کنید رابط کاربری به مخاطبان این امکان را می دهد از صفحات وب سایت استفاده کنند و به هیچ عنوان گیج و خسته نخواهند شد.

از تصاویر غیر ضروری و پنجره های بیهوده پرهیز کنید، در  طراحی سایت موبایل فرندلی باید برای هر المانی که در صفحه مشاهده می شود دلیل و منطقی داشته باشید.

  • از ورود اطلاعات بیش از اندازه و کسالت بار در مقابل چشمان مخاطب پرهیز کنید. تایپ کردن زیاد یک گزینه مناسب برای طراحی سایت موبایل فرندلی نخواهد بود.
  • اساسا لازم است عناصر برند خود مثل (لوگو، رنگ و سبک طراحی) را به وب سایت موبایل خوداضافه کنید. همچنین باید تصمیم بگیرید که چطور می توانید این کار را به بهترین حالت ممکن و در تطابق با اصول طراحی سایت موبایل فرندلی انجام دهید تا مخاطبان از کلیه عناصر موجود در صفحه لذت ببرند و نخواهند سایت شما را ترک کنند.
  • بین نسخه دسکتاپ و نسخه موبایلی وب سایت شما باید پیوستگی برقرار باشد، شاید مخاطبان بخواهند اطلاعاتی که در نسخه موبایلی بدست آورده اند در نسخه دسکتاپ پیگیری کنند.
  • بررسی کنید طراحی سایت موبایل فرندلی در دستگاه های مختلف چطور عمل می کند، آیا مخاطبان در گوشی های مختلف تلفن همراه، تبلت و دستگاه های مشابه اطلاعات وب سایت شما را به یک شکل و با یک کیفیت مشاهده می کنند. در صورت بروز هر اشکال لازم است در اسرع وقت آن را برطرف کنید.اندازه صفحه نمایش در بخش توسعه تلفن همراه یک امر بسیار ضروری است.
بخوانید!  مراحل یادگیری طراحی سایت

این نکات ساده باید در طراحی سایت موبایل فرندلی مورد توجه قرار گیرد، در غیر این صورت ممکن است زمان و بودجه شما به هدر برود.

مهمتراینکه در طراحی سایت موبایل فرندلی شما باید قادر باشید عناصری که به ارتباط هرچه بهتر مخاطب و وب سایت شما کمک می کند را به بهترین شکل ممکن شناسایی کنید و از آن ها نهایت استفاده را ببرید.

مشاوره با یک طراح حرفه ای و کاربلد می تواند کیفیت وب سایت شما را به میزان قابل توجهی ارتقادهد.ایجاد یک تصویر منحصر به فرد از کسب و کار شما بسیار مهم است که طراحی سایت موبایل فرندلی دراین راستا می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

نوشته ۸ نکته در ایجاد یک طراحی سایت موبایل فرندلی اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.