0

AR Game چیست ؟ بازی واقعیت افزوده چه تفاوتی با واقعیت مجازی دارد؟

تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و هر روز تکنولوژی های بیشتری وارد صنعت سرگرمی می شود. یکی از این تکنولوژی ها که بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، تکنولوژی واقعیت افزوده و تکنولوژی واقعیت مجازی است. امروز شاهد طراحی اپ موبایل و بازی های واقعیت افزوده یا AR Game هستیم که توانسته اند افراد زیادی را به خود جذب کرده و طرفداران زیادی را با خود همراه کند.

آیا واقعیت مجازی همان واقعیت افزوده نیست؟

در صورتی که شما به تازگی با این حوزه از تکنولوژی آشنا شده اید ، لازم است که با اصطلاحات این حوزه آشنا شوید. شباهت اصطلاحات ممکن است شما را به اشتباه بیندازد که واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هر دو یک هستند.

برای درک تفاوت این دو از یک دیگر و تفاوت میان بازی واقعیت افزوده یا AR Game و بازی واقعیت مجازی یا VR Game ابتدا به تعریف هر یک از این موارد می پردازیم.
واقعیت مجازی

واقعیت مجازی چیست؟

در یک تعریف ساده واقعیت مجازی یا Virtual Reality یک تکنولوژی کامپیوتری است که در آن با کمک دستگاه و تجهیزات ، تصویری خلاف واقعیت را به کاربر نمایش می دهد.
واقعیت مجازی معمولا با تجهیزاتی مانند عینک های واقعیت مجازی همراه است ، تصویر واقعیت مجازی که کاربر آن را مشاهده می کند ، دقیقا مانند زمانی که از عینک استفاده نمی کند جا به جا می شود. یعنی اگر شما سرتان را تکان دهید ، تصویر متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. (دقیقا مانند دنیای واقعی) اما این تصویر و منظره ممکن است وجود خارجی نداشته باشد و به طور کلی متفاوت با فضای اطراف شما در حال حاضر است.

بخوانید!  طراحی سایت پارالاکس

این ویژگی واقعیت مجازی باعث شده است که این تکنولوژی در حوزه سرگرمی و بازی مورد توجه قرار بگیرد. امکان خلق فضا هایی که در دنیای واقعی وجود ندارند یا تجربه حضور در آن فضا به راحتی امکان پذیر نیست به صورت واقعیت مجازی ، هیجان بازی های واقعیت مجازی را بیشتر کرده است.

یکی دیگر از حوزه هایی که واقعیت مجازی در آن وارد شده است ، حوزه بازاریابی به روش Storytelling می باشد. داستان سرایی در بازاریابی خود یک روش جدید در بازاریابی محسوب می شود که با وجود استفاده از واقعیت مجازی ، پتانسیل بیشتری برای تاثیر بر روی مخاطب را خواهد داشت.

بازی واقعیت افزوده

واقعیت افزوده چیست؟

واقعیت افزوده یا Augmented Reality که به اختصار به آن AR نیز گفته می شود. تفاوت واقعیت افزوده در این است که زمانی که شما در حال تجربه AR هستید ، یک تصویر را در موقعیت واقعی می بینید.

واقعیت افزوده بر خلاف واقعیت مجازی نیازی به عینک یا از این دست تجهیزات ندارد. کاربران واقعیت افزوده را از طریق یک صفحه نمایش یک دستگاه هوشمند (مانند تلفن هوشمند) مشاهده می کنند. صفحه نمایش با استفاده از دوربین فضای واقعی را به همراه آیتم های افزوده شده به کاربر نشان می دهد.

بازی واقعیت افزوده

هنوز هم می توان بازی Pokémon go را محبوب ترین بازی در حال حاضر دانست. یک نمونه موفق از بازی واقعیت افزوده که مورد توجه تعداد زیادی از کاربران تلفن هوشمند قرار گرفت .

طراحی اپ موبایل بازی واقعیت افزوده یا AR Game

طراحی اپلیکیشن برای بازی واقعیت افزوده ، به صورت native انجام می پذیرد. دسترسی به امکانات داخلی تلفن های هوشمند از اصلی ترین موارد در طراحی اپلیکیشن بازی واقعیت افزوده می باشد.

بخوانید!  آشنایی با محتوا نویسی طراحی سایت

امکاناتی همچون دوربین ، ژیروسکوپ ، زمان ، GPS و دیگر امکانات در طراحی اپلیکیشن Pokémon مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین شما می توانید در صفحه نمایش Pokémon را مشاهده کنید و با ضربه ای به صفحه نمایش ، گلوله ای به سمت او بفرستید.

نوشته AR Game چیست ؟ بازی واقعیت افزوده چه تفاوتی با واقعیت مجازی دارد؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.