0

CSS در طراحی وبسایت

طراحی سایت

معرفی CSS

CSS چیست؟
_ CSS مخفف Cascading Style Sheets است
_ CSS نحوه نمایش عناصر HTML در صفحه ، کاغذ یا سایر رسانه ها را توصیف می کند
_ CSS باعث صرفه جویی در کارها می شود و می تواند طرح چندین صفحه وب را همزمان کنترل کند
_ شیوه نامه های خارجی در پرونده های CSS ذخیره می شوند

CSS به توسعه دهندگان وب کمک می کند تا در چندین صفحه از یک وب سایت ظاهری یکنواخت ایجاد کنند. به جای تعریف سبک هر جدول و هر بلوک از متن در HTML یک صفحه ، استایل های معمول استفاده شده فقط باید یک بار در یک سند CSS تعریف شوند. به محض اینکه این استایل در CSS تعریف شد ، هر صفحه ای که به فایل CSS مراجعه می کند ، می تواند از آن استفاده کند. بعلاوه ، CSS تغییر استایل همزمان در چندین صفحه را آسان می کند. به عنوان مثال ، یک توسعه دهنده وب ممکن است بخواهد اندازه متن پیش فرض را از ۱۰pt به ۱۲pt برای پنجاه صفحه وب سایت افزایش دهد. اگر صفحات همه به یک استایل باشند ، اندازه متن فقط باید در صفحه استایل تغییر کند و همه صفحات متن بزرگتر را نشان می دهند.

CSS نه تنها برای ایجاد سبک های متن عالی است ، یلکه برای قالب بندی سایر جنبه های طرح بندی صفحات وب نیز مفید است. به عنوان مثال ، می توان از CSS برای تعریف padding سلول های جدول ، استایل ، ضخامت و رنگ حاشیه جدول و padding اطراف تصاویر یا موارد دیگر استفاده کرد. CSS به توسعه دهندگان وب کنترل دقیق تری نسبت به شکل ظاهری صفحات وب نسبت به HTML می دهد. به همین دلیل است که امروزه بیشتر صفحات وب دارای  CSS هستند.

بخوانید!  کدام هاست برای سئو بهتر است؟ هاست ایران یا هاست خارج؟

چرا از CSS استفاده کنیم؟

CSS برای تعریف استایل برای صفحات وب شما ، شامل طراحی ، طرح و تغییرات در صفحه نمایش برای دستگاه های مختلف و اندازه صفحه متفاوت استفاده می شود.

مثال :

 body 
;  background-color: lightblue   
{

}     h1 
;  colorwhite   
; text-aligncenter
{

p
font-familyverdana  
;  font-size۲۰px  

{

CSS یک مشکل بزرگ را حل کرد

HTML هرگز دربردارنده برچسب هایی برای قالب بندی یک صفحه وب نبود!

HTML برای توصیف محتوای یک صفحه وب ایجاد شده است ، مانند:

<h1>This is a heading</h1>

<p>This is a paragraph.</p>

وقتی برچسب هایی مانند <font> و ویژگی های رنگ به مشخصات HTML 3.2 اضافه شدند ، کابوسی برای توسعه دهندگان وب آغاز شد. توسعه وب سایت های بزرگ ، جایی که قلم ها و اطلاعات رنگی به هر صفحه اضافه می شد ، به یک فرآیند طولانی و گران تبدیل شد.

برای حل این مشکل ، کنسرسیوم شبکه جهانی وب (W3C) CSS را ایجاد کرد.

CSS قالب بندی استایل را از صفحه HTML حذف کرد!

نوشته CSS در طراحی وبسایت اولین بار در . پدیدار شد.