0

SEM به چه معناست؟ PPC چگونه برای SEM کار می‌کند؟

طراحی سایت

Search Engine Marketing یا همان بازارایابی موتورهای جستجو که به اختصار از آن با SEM نیز یاد می شود اصطلاحی است که هر کدام از صاحبان کسب و کارهای آنلاین باید اطلاعات و دانش پایه ای در مورد آن داشته باشند. اما چرا؟ SEM فرآیند به دست آوردن ترافیک و بازدید از دو طریق پرداخت برای هر کلیک یا PPC و بهینه سازی موتورهای جستجو بدون پرداخت یا SEO می باشد. درواقع PPC و SEO دو بازوی بازاریابی موتورهای جستجو هستند که برای رشد کسب و کار آنلاین شما حیاتی است.

PPC در صورتی که درست انجام شود، ساده ترین راه برای به دست آوردن ترافیک برای وب سایت شما است. PPC شانس زیادی را برای شما در یک قیف فروش ایجاد می‌کند تا بتوانید مشتریان بالقوه را تبدیل به خریدار کنید.

PPC چگونه برای SEM کار می‌کند؟

مرحله اول: برای کمپین خود یک هدف PPC تنظیم کنید

در ابتدا شما نیاز به یک وب سایت برای هدایت کاربران دارید که بر روی تبلیغات PPC کلیک کنند. سپس شروع به تنظیم یک هدف PPC برای کسب و کارتان می‌کنید. هدف شما می‌تواند این باشد که کاربران بتوانند یکی از موارد زیر را انجام دهند:

  • با شما تماس بگیرند
  • در لیست پستی یا لیست ایمیل شما ثبت نام کنند (اشتراک در خبرنامه)
  • فرم مشخصات و راه های ارتباطی را پر کنند (در این روش اطلاعات تماس بازدیدکنندگان را برای بازاریابی کردن آن‌ها در آینده به دست خواهید آورد)

به عنوان مثال اگر ما یک رستوران دریایی داریم، هدف PPC رستوارن دریایی ما این است که بازدیدکنندگان از طریق فرم آنلاین رستوران ما را رزرو کنند. یا در یک فروشگاه آنلاین هدف ppc تبدیل بازدید کننده به مشتری می باشد.

بخوانید!  تجربه کاربری و رابط کاربری چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

مرحله دوم: کلمات کلیدی را برای رسیدن به هدف خود انتخاب کنید

گام بعدی این است که کلمات کلیدی مناسب که در رسیدن شما به هدف کمک می‌کند را انتخاب کنید. تعیین هدف کاربر در کلید واژه ای که شما انتخاب می‌کنید بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال کسی که غذای دریایی را جستجو می‌کند ممکن است در حال انجام تحقیق درباره غذاهای دریایی باشد یا به دنبال ایده هایی برای دستور پخت غذای دریایی باشد و واقعا به دنبال بازدید از یک رستوران دریایی نباشد. این بدان معنی است که کلید واژه «غذای دریایی» احتمالا برای رستوران غذای دریایی ما بیش از حد گسترده است. بهترین کلید واژه برای یک رستوران غذای دریایی همان کلید واژه «رستوران غذای دریایی» است. زیرا کسی که کلید واژه رستوران غذای دریایی را جستجو می‌کند مطمئنن به دنبال یک رستوران غذاهای دریایی است.

مرحله سوم. مقدار پیشنهاد خود را تنظیم کنید

پس از انتخاب کلمه کلیدی یا مجموعه ای از کلمات کلیدی، در مرحله بعدی SEM سپس باید یک پیشنهاد تنظیم کنید. این پیشنهاد اساسا مبلغی است که شما می‌خواهید برای هر کلیک بپردازید. این در واقع درست شبیه به یک سیستم مزایده است. زیرا شرکت های مختلفی در همان فضا برای تبلیغ در صفحه اول رقابت می‌کنند. برای برخی کلمات کلیدی این قیمت ها حتی به بیش از ۲۰ دلار برای هر کلیک می‌رسد.

مرحله چهارم: کپی رایت و یک صفحه اصلی را ایجاد کنید

در مرحله چهارم از SEM هنگام تنظیم تبلیغات، همچنین باید صفحه اصلی را نیز تنظیم کنید. اینجا جایی است که کاربرانی که تبلیغات را دنبال می‌کنند به وب سایت کسب و کار شما وارد خواهند شد. گوگل موقعیت تبلیغات در صفحه نتایج جستجوی خود را بر اساس یک الگوریتم درونی تعیین می‌کند که این الگوریتم ها با توجه به اهمیت صفحه اصلی به کلمه کلیدی و همچنین پیشنهاد پرداختی که برای هر کلیک می‌دهید بستگی دارد که آن را به عنوان نمره کیفیت می‌شناسند. اگر نمره یا رتبه بالا باشد، آگهی می‌تواند به عنوان یکی از ۳ نتایج جستجو برتر باشد. رعایت کمتر این نکات می‌تواند شما را به نتایج پایین تر یا حتی صفحات دوم یا سوم سوق دهد.

بخوانید!  آژانس خلاقیت چیست-چه خدماتی را پوشش می دهد؟

نوشته SEM به چه معناست؟ PPC چگونه برای SEM کار می‌کند؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.