0

آشنایی با ۱۰ اصل از قوانین بازاریابی اینترنتی

طراحی سایت

کمک گرفتن از قدرت محتوا و قوانین بازاریابی اینترنتی می تواند به میزان قابل توجهی مخاطبان و مشتریان شما را افزایش دهد.

اما ورود به فضای وب بدون هیچ تجربه و شناختی ممکن است برای شما چالش برانگیز باشد.

این بسیار مهم است که قوانین بازاریابی اینترنتی را به درستی درک کنید، در این نوشتار شما را با ۱۰ اصل از قوانین بازاریابی اینترنتی که کمک می کند با شناخت بهتری وارد این عرصه شوید آشنا می کنیم.

۱- قانون شنونده بودن

موفقیت در شبکه های اجتماعی و قوانین بازاریابی اینترنتی به مهارت شنوندگی نیاز دارد، شما در شبکه های اجتماعی ابتدا باید شنونده خوبی باشید و بیشتر به مخاطبان خود گوش فرادهید و سپس به تولید محتوا بپردازید.

حتما محتواهای ارائه شده و مورد پسند جامعه هدف خود را مطالعه کنید، شرکت در بحث ها برای یادگیری بیشتر از قوانین بازاریابی اینترنتی تاثیر گذاراست.

تولید محتوا باید هدف دستیابی به ارزش افزوده را دنبال کند در غیر این صورت موفق نخواهید بود.

۲- قانون تمرکز

استراتژی محتوای خود را مشخص کنید و بر روی آن تمرکز کنید. اگر تمرکز نداشته باشید قوانین بازاریابی اینترنتی نمی تواند به شما کمک چندانی بکند.

تمرکز بر روی ایجاد یک برند قوی بسیار تاثیر گذار تر از فعالیت در شبکه های اجتماعی برای دیده شدن و مورد پسند قرار گرفتن است.

۳- قانون کیفیت

۱۰۰۰ محتوای باارزش که از سطح کیفی مناسبی برخوردار است بسیار بهتر از ۱۰۰۰۰ محتوای متوسط و کم کیفیت است این اصل یکی از مهمترین قوانین بازاریابی اینترنتی است.

بخوانید!  طراحی سایت سینما و تئاتر

۴- قانون صبر

موفقیت در رسانه های اجتماعی یک شبه اتفاق نمی افتد، نیاز به صبر و کار مداوم دارد.

قوانین بازاریابی اینترنتی تنها با صبر و پایبندی بر اصول نتیجه بخش خواهد بود و می تواند به فروش بیشتر منجر شود.

۵- قانون ترکیب

اگر شما بر روی تولید محتوای باکیفیت تمرکز کنید و مخاطبان محتوای تولیدی شما بپسندند مطالب را در صفحات خود به اشتراک خواهند گذاشت به این ترتیب بدون صرف هزینه در توییتر، فیس بوک، LinkedIn، وبلاگ های خود مورد تشویق و حمایت مخاطبان قرار خواهید گرفت.

این به اشتراک گذاری مطالب رتبه شما را در موتورهای جستجو ارتقا خواهد دادو به این ترتیب بیشتر مقابل چشم مشتریان خواهید بود.

ترکیب این عوامل شانس فروش شما را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

۶- قانون نفوذگران (اینفلوئنسرها)

یکی از قوانین بازاریابی اینترنتی این است که برای شناسایی افرادی که در کسب و کار شما مورد اعتماد و توجه مخاطبان هستند وقت بگذارید.

تعداد فالوئرها به تنهایی موید اینفلوئنسر بودن افراد نیست مهم تصویری است که مخاطبان از شخص دارند و اعتمادی است که به پیشنهادات او دارند.

پس از شناسایی نفوذگران صنعت خود تلاش کنید با آن ها ارتباط برقرار کنید و سپس روابط کاری خود با این افراد را به میزان قابل توجهی ارتقا دهید.

اگر بتوانید اعتماد مخاطبان را جلب کنید و به یک شخص تاثیرگذار در کسب و کار خود تبدیل شوید قادر خواهید بود محصولات خود را به میزان قابل توجهی به فروش برسانید.

درحال حاضر اینفلوئنسرهای زیادی در جهان وجود دارند که به تبلیغ وفروش محصولات خود می پردازند این افراد با استقبال خوبی ازسوی مخاطبان مواجه شده اند.

بخوانید!  طراحی سایت شبیه دیجی کالا

۷- قانون ارزش

اگر در شبکه های اجتماعی به صورت تمام وقت به تبلیغ محصولات و خدمات خودتان بپردازید مردم از شنیدن خسته می شوند. قوانین بازاریابی اینترنتی شما را از اینکار باز می دارد. شما بیشتر باید به ارتباط با مخاطبان و تولید محتوای جذاب و اثر بخش تمرکز کنید به این ترتیب می توانید از مزایای بازاریابی دهان به دهان نهایت بهره را ببرید، چراکه مردم به شما اطمینان خواهند کرد و در خصوص کالا و محصولات شما بایکدیگر به گفتگو خواهند پرداخت. افزایش فروش در این زمان یک امر طبیعی خواهد بود.

۸- قانون تصدیق

همانطور که نمی توانید شخصی که با او ملاقات می کنید را نادیده بگیرید در فضای مجازی هم نمی توانید کسانی که به شما پیام می دهند یا به هر شکل ارتباط برقرار می کنند را نادیده بگیرید.

قوانین بازاریابی اینترنتی ثابت کرده که باید برای مخاطبان خود ارزش قائل شده و به تمامی بازخوردهایی که ارائه می کنند پاسخ دهید.

روابط شبکه ای یکی از مهمترین بخش های قوانین بازاریابی اینترنتی است شما باید روابط گذشته خود را تقویت کرده و روابط جدید ایجاد کنید و این مستلزم صرف وقت و پاسخگویی به پیام های مخاطبان خواهد بود.

به این ترتیب هر شخصی در مورد شما صحبت می کند به تصدیق تان خواهد پرداخت.

۹- قانون دسترسی

انتشار محتوا در فضای مجازی به تنهایی کافی نیست شما باید در بحث ها و گفتگوهایی که حول محتوای شما شکل می گیرد شرکت کنید و فعالانه به نقطه نظرهای مخاطبان پاسخ بدهید.

قوانین بازاریابی اینترنتی ثابت کرده اگرشما هفته ها و یا ماه ها از فضای مجازی ناپدید شوید مخاطبان شما را فراموش خواهند کرد.

بخوانید!  ثروت روزشمار با طراحی سایت بدون مهارت کدنویسی + تخفیف ۱۹ درصدی هاست میزبان فا

هرکه از دیده برفت از دل و جان هم برود!

۱۰- قانون عمل متقابل

شما نمی توانید انتظار داشته باشید دیگران محتوای شما را به اشتراک بگذارند و در مورد آن بحث کنند درحالیکه شما برای آن ها این کار را انجام نمی دهید.

قوانین بازاریابی اینترنتی ثابت کرده که لازم است شما هم محتواهایی که می پسندید و با اهداف شما هم خوانی دارد را بازنشر داده و در بحث های مرتبط با آن موضوع شرکت کنید.

بنابراین لازم است بخشی از زمانیکه به فعالیت در شبکه های اجتماعی می پردازید را به بازخورد دادن به محتواهای منتشر شده از سوی دوستانتان اختصاص دهید.

 

نوشته آشنایی با ۱۰ اصل از قوانین بازاریابی اینترنتی اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.