0

استراتژی رشد استارت‌آپ شما ، به کمک استراتژی برند شروع می‌شود!

طراحی سایت

شما در حال اجرای یک استارت‌آپ هستید. چه زمانی استراتژی برند را اجرا به‌کار می‌گیرید؟ چه زمانی نیاز دارید که رشد کنید؟ چه زمانی نیاز دارید که مشتریان جدیدی جذب کنید؟

برای یک استارت‌آپ که در مرحله رشد است ، استراتژی برند می‌تواند یک ابزار حیاتی و بسیار مهم باشد. بنابراین، پاسخ این سوال که «چه زمانی به استراتژی برند نیاز دارید؟» این است:

«نه در همان ابتدای راه اندازی استارت‌آپ ، اما احتمالا زودتر از چیزی که فکر می‌کنید !»

استراتژی برند چیست؟

برندسازی فرایندی از تعیین میزان ارزش و اعتبار یک سازمان، محصول یا سرویس است. این فرایند شامل مجموعه‌ای از مشخصات، مزایا و ویژگی‌ها است که یک برند ویژه را تعریف می‌کنند.

اما استراتژی برند، یک برنامه‌ی طولانی مدت برای گسترش موفق یک استارت‌آپ در راستای دستیابی به برخی از اهداف مهم است. این استراتژی باید بر پایه‌ی اهداف بلند مدت استارت‌آپ شما بنا شود و نباید بر تاکتیک‌های کوتاه مدت تمرکز داشته باشد. در صورتی که این استراتژی جامع باشد، مستقیما بر نیازهای مشتری و محیط‌های رقابتی ارتباط داشته و بر تمامی ابعاد کسب‌وکار شما تاثیر می‌گذارد. این استراتژی مراحلی دارد که باید رعایت شوند.  برای شروع استراتژی برند در ابتدا می‌بایست اهداف استارت‌آپ خود را مشخص کنید. ممکن است این اهداف در طی مسیر پیشرفت و رشد استارت‌آپ شما تغییر کنند، پس بهتر است که در رابطه با اهداف خود منعطف باشید. همچنین می‌بایست ذی‌نفعان این استراتژی مانند رقبا، کارمندان، سرمایه‌گذاران، مصرف‌کنندگان و سایر موارد را بشناسید و آن‌ها را در فرایند استراتژی برند در نظر بگیرید. علاوه بر این، باید برای توسعه‌ی این استراتژی پژوهش‌هایی را انجام بدهید تا نیاز‌ها و خواسته‌های مشتریان و نیز تمایل آن‌ها به سایر برندهای موجود در بازار را بشناسید. سپس داده‌هایی را در زمینه‌ی قیمت‌گذاری، بسته‌بندی، توزیع، تبلیغات و بازاریابی و هویت برند جمع‌آوری کنید تا بتوانید از آن‌ها در اجرای استراتژی برندتان به‌صورت یکپارچه استفاده کنید.

بخوانید!  KPI چیست؟ شاخصی برای اندازه‌گیری عملکرد در رسیدن به اهداف

بیشتر بخوانید: چه زمانی نباید اقدام به راه اندازی استارت آپ کرد؟ – قسمت اول

زمان پیاده‌سازی این استراتژی: بسیار زود در مقابل بسیار دیر

شما در همان روز اول به استراتژی برند نیاز نخواهید داشت. استارت‌آپ‌ ها در ابتدا باید به درستی محصولات خود را بسازند و پس از آن نگران هر چیز دیگری باشند. اگر شما یک محصول رویش‌پذیر نداشته باشید، در واقع چیزی برای رشد یک برند یا کمپانی نخواهید داشت.

مرحله‌ی بعدی که همان مرحله‌ توسعه و پیشرفت است، همان جایی است که استراتژی برند می‌تواند تاثیر هدفمندی داشته باشد. استراتژی برند، با مشخص کردن بهترین مشتریان شما و تعیین این که برای حل نقاط ضعف که هر روز با آن روبه‌رو هستید، بهتر است کدام کار را در مقایسه با سایر کارها انجام بدهید؛ می‌تواند به استراتژی رشد و توسعه شما قدرت و نیرو ببخشد.

استراتژی برند در واقع تجارب یکتای برند شرکت شما است. زبانی که از طریق آن با بازار ارتباط برقرار می‌کنید و نتایجی که شما را به سمت افراد و مشتریان درست هدایت می‌کند، تعریف می‌کند.

اگر برند استارت‌آپ شما شفاف نیست، استراتژی رشد شما زمانی را برای تعریف اهداف بلند‌ مدت و تاکتیک‌های کوتاه‌ مدت برای رسیدن به این اهداف، نیاز دارد.

پیشگیری از افت پیشرفت، پیش از وقوع آن

همان‌طور که شرکت شما آماده‌ی پیشرفت و رشد می‌شود، تیم شما هم رشد خواهد کرد. استراتژی برند که مشخص می‌کند که شما در واقع چه کسی هستید و کدام یک از تعهداتی که دارید به امور داخلی شما نیز در کنار امور خارجی‌تان کمک می‌کند، به شما کمک می‌کند که افراد درستی را جذب کنید و یک بهسازی داخلی قوی ایجاد کنید.

بخوانید!  بررسی نحوه افزایش ترافیک طراحی سایت

اگر استارت‌آپ شما برای رشد امور داخلی، برای رشد امور خارجی و رشد هر دوی این موارد آماده باشد، استراتژی برند می‌تواند استراتژی رشد شرکت شما را هوشمندتر، شفاف‌تر و موفق‌تر به پیش ببرد.

نوشته استراتژی رشد استارت‌آپ شما ، به کمک استراتژی برند شروع می‌شود! اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.