0

اشتباهات رایج در طراحی سایت چیست؟ چگونه از بروز آن جلوگیری کنیم؟

طراحی سایت

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. این جمله معروفی است که بارها شنیده ایم اما با این حال بسیاری از مردم آن را جدی نگرفته و همیشه در حال جستجوی راه حلی برای درمان و از بین بردن مشکلاتشان هستند! در این مقاله شما را با اشتباهات رایج در طراحی سایت آشنا می کنیم تا پس از پایان طراحی و توسعه وب سایتتان به دنبال راه حل هایی برای از بین بردن مشکلات وب سایتتان نباشید!

۱- اقدام به طراحی سایت بدون داشتن RFP

یکی از اولین اشتباهات رایج در طراحی سایت ، اقدام به طراحی وب سایت بدون داشتن RFP است.
RFP یا request for proposal یک سند معمولا نوشتاری است که از طریق آن درخواست پیشنهاد خود برای طراحی سایت را اعلام می فرماید.

اهمیت تهیه RFP پیش از اقدام به طراحی سایت در این است که:

  • شما می توانید لیستی از امکاناتی که تمایل دارید وب سایتتان پوشش دهد تهیه کنید.
  • با نوشتن متوجه کمبود های سیستم خواهید شد.
  • انتقال در خواست هایتان به مجری پروژه برای شما آسانتر خواهد بود.
  • در هنگام توسعه با مراجعه به RFP می توانید از درست بودن روند توسعه اطمینان حاصل کنید.

۲- طراحی سایت با استفاده از قالب های آماده

یکی دیگر از اشتباهات رایج در طراحی سایت ، استفاده از قالب های آماده است.
قالب های آماده معمولا قیمت مناسب تری دارند به همین دلیل هزینه طراحی سایت با قالب آماده مقرون به صرفه تر است. به همین دلیل است که افراد زیادی بدون توجه به عواقب این روش اقدام به طراحی سایت با قالب آماده می کنند.

بخوانید!  متخصص سئو در طراحی سایت

اما مشکل استفاده از قالب آماده در طراحی سایت چیست؟

سئو سایت :

وجود کد های مخرب و رعایت نکردن فاکتور های سئو در طراحی قالب سبب می شود که سایت نتواند رتبه خوبی در موتور های جستجو کسب کند.

سرعت بارگذاری سایت:

یکی از  اشتباهات رایج در طراحی سایت ، توجه به سرعت بارگذاری سایت پس از پایان طراحی است.
مدیران وب سایت ها معمولا پس از پایان طراحی سایت ، زمانی که نتایج دلخواه خود را از وب سایتشان بدست نیاوردند به دنبال پاسخ و دلیل آن می گردند. سرعت بارگذاری سایت یکی از دلایل افزایش ترافیک سایت و افزایش کاربر سایت می باشد.

ابزارهای آنلاینی برای تست سرعت لود وب سایت وجود دارد. طراحان وب سایت حرفه ای با فاکتور هایی که سبب افزایش سرعت وب سایت می شود و فاکتور هایی که توسط این ابزار های آنلاین بررسی میشود( مانند gtmetrix ) آشنا هستند و در طراحی صفحات وب این فاکتور ها را رعایت می کنند. اما زمانی که از قالب آماده برای طراحی سایت استفاده می شود ، معمولا به علت عدم رعایت نکات تاثیر گذار ، سرعت بارگذاری پایینی بدست می آید.

یونیک نبودن طراحی سایت:

وب سایت یک کسب و کار یک شعبه فعال در فضای مجازی محسوب می شود. بنابراین تمامی قوانین و فاکتور های برندینگ برای وب سایت صادق است.

یکی از مهمترین فاکتور های برندینگ ، یونیک بودن رنگ تجاری، لوگو و وب سایت است.
قالب های آماده به صورت گسترده در فضای مجازی وجود دارند و هیچ ممنوعیتی برای استفاده از آن وجود ندارد. بنابر این یونیک بودن وب سایت از بین خواهد رفت.

بخوانید!  ۶ راه برای نوشتن محتوا قابل توجه و معتبر

در این گونه از موارد ، معمولا صاحبان کسب و کار ها پس از گذشت مدت زمانی اقدام به باز طراحی وب سایت می کنند. با اینکه این قدمی برای درمان اشتباهات رایج در طراحی سایت است ، اما خود یکی از اشتباهات رایج در طراحی سایت می باشد. تغییر ناگهانی ظاهر وب سایت که شامل تغییر رنگ قالب وب سایت نیز باشد ، عواقب گاه جبران ناپذیری دارد. برای مثال از دست دادن کاربر!

۳- معماری سایت

یکی از اشتباهات رایج در طراحی سایت که میتوان آن را ناشی از اولین اشتباه ، یعنی ننوشتن RFP دانست، اقداماتی است که سبب از بین بردن معماری سایت می شود.

بسیار دیده می شود که صاحبان کسب و کار ها در طرح اولیه به نیاز های خود دقت نمی کنند و بعد از طراحی سایت اقدام به اضافه نمودن امکانات به وب سایت می کنند که این امر ممکن است به معماری سایت لطمه بزند.

البته باید دقت کنید که توسعه یک وب سایت به هیچ عنوان مشکلی در معماری ایجاد نمی کند. در این جا اقدامات نا آگاهانه و غیر حرفه ای مطرح است. بنابر این در صورتی که قصد توسعه وب سایتتان را دارید ، بهتر است که با یک فرد حرفه ای مشورت کنید و سپس برای توسعه وب سایت اقدام نمایید.

نوشته اشتباهات رایج در طراحی سایت چیست؟ چگونه از بروز آن جلوگیری کنیم؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.