0

اشتباهات رایج طراحی وبسایت که باید از آنها بپرهیزیم

طراحی سایت

یکی از اقداماتی است که هر کسب و کاری برای آنکه بتواند ارتباط خود را با مشتریان و مخاطبان حفظ کند ، اقدام به طراحی سایت می نماید. در مقالات پیش از این، به کرات در مورد مزایایی که کسب و کار ها و سازمان ها با طراحی سایت بدست میاورند نوشته ایم. در این مقاله به اشتباهات رایج طراحی وبسایت که باید از آنها بپرهیزیم ، می پردازیم.

نداشتن تمرکز بر روی مشتری

یکی از اشتباهات رایج طراحی وبسایت که باید از آنها بپرهیزیم این است که در روند طراحی سایت ، طراح به قدری به افکت ها و جنبه های مربوط به طراحی توجه می کند که مخاطب را به کل از یاد میبرد.

البته که استفاده از تکنولوژی های نوین در طراحی سایت مفید می باشد ، اما نباید فراموش کنید که این مخاطب وب سایت است که باید با وب سایت ارتباط برقرار کند و به اصطلاح وب سایت برای کاربر یوزر فرندلی باشد.

ضعف در خوانایی محتوای وب سایت

انتخاب فونت و رنگ محتوا از دیگر اشتباهات رایج طراحی وبسایت است.
با توجه به گزارشات ، مردم ایران جز افرادی هستند که تمایل به خواندن مطالب را کمتر نشان می دهند. بنابراین باید با انتخاب فونت و رنگ مناسب ، خوانایی محتوای وب سایت را بالاتر ببرید.
یک توصیه مهم در این زمینه آن است که فونت ها را صرفا بر اساس زیبایی در یک خط محتوا انتخاب نکنید. در نظر بگیرید که در یک محتوای زیاد ، خوانایی مطلب شما به چه صورت خواهد بود؟ آیا باعث خستگی مخاطب نمی شود؟

بخوانید!  طراحی سایت و سئو سایت در نونگار پردازش

اندازه تصاویر در وب سایت

از دیگر اشتباهات رایج طراحی وبسایت که باید از آنها بپرهیزیم ، انتخاب سایز تصاویر بسیار بزرگ یا بسیار کوچک برای وب سایت است.

تصاویر وب سایت نباید سایز خیلی بزرگی داشته باشند. سایز تصویر بزرگ سبب می شود که مدت بارگذاری وب سایت ( سرعت لود سایت ) بالا رود.

از طرفی سایز تصاویر وب سایت در صورتی که کوچک باشد ، کیفیت و وضوح تصویر بدی خواهد داشت که این مشکلی است به مراتب بدتر از آنکه یک سایت تصویر نداشته باشد.

ساختار یکپارچه و محتوای مناسب

شاید شما محتوا را مرتبط با طراحی سایت ندانید. اما نداشتن محتوای مناسب برای بخش های مختلف یک وب سایت از اشتباهات رایج طراحی وبسایت است.

محتوا به قدری اهمیت دارد که میتوان آن را عامل آن دانست که یک وب سایت به صورت یکپارچه در دسترس کاربر باشد و ارتباطات تمام نقاط وب سایت را برقرار کند.

از طرف دیگر به روز بودن وب سایت نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید. اگر ارائه دهنده خدماتی هستید و در یک ماسبت خاص خدماتتان را با شرایط ویژه ای  منتشر کرده ایدد ، پس از پایان آن شرایط خاص وب سایتتان را به روز رسانی کنید.

ضعف در نمایش در حالت موبایل

با توجه به افزایش روز افزون کاربران تلفن های هوشمند و سادگی کاربری آن ها ، در صورتی که نمایش حالت موبایل وب سایت شما ضعیف باشد ، شما یکی از بزرگترین اشتباهات رایج طراحی وبسایت را در حال حاضر مرتکب شده اید.

به هیچ وجه نباید ترافیکی که از سمت تلفن های هوشمند می آید را فراموش کنید. البته باید این را نیز بدانید که این ترافیک روز به روز بیشتر می شود. بنابراین در صورتی که نمایش وب سایت شما در حالت موبایل ضعیف می باشد ، شاید بهتر باشد که به باز طراحی وبسایتتان نیز فکر کنید!

بخوانید!  رسیدن به اکسپلور اینستاگرام، شکستن شاخ غول نیست

نوشته اشتباهات رایج طراحی وبسایت که باید از آنها بپرهیزیم اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.