0

اهمیت سوشیال سیگنال در سئو طراحی سایت

اهمیت سوشیال سیگنال در سئو طراحی سایت سوشیال سیگنال مجموعه فعالیت هایی است که در شبکه های اجتماعی انجام می شود که این فعالیت ها شامل لایک، کامنت، ریتوییت، شیر کردن، پین کردن و… می باشند. تمامی این اقدامات برای گوگل به معنای مورد پسند بودن کاربران است که این امر تاثیر مستقیم بر سئو سایت دارد و بهبود رتبه طراحی سایت در لیست نتایج گوگل می شود.

این سیگنال ها که از سوشیال مدیا دریافت می شوند نشان از تایید کاربران است و هرچه بیشتر باشند از نظر گوگل وب سایت از ارزش بیشتری برخوردار است. در گذشته که تعداد طراحی سایت ها و طراحی اپلیکیشن ها خیلی کمتر بود با بک لینک به راحتی به رتبه های برتر گوگل دست پیدا می کردید اما امروزه با تعداد بیشماری از وب سایت ها رو به رو هستیم که کار را دشوار کرده و باعث تغییر الگوریتم ها و فرآیند سئو سایت شده اند.

 

کاربرد سوشیال سیگنال در طراحی سایت

در گذشته عمده فعالیت کاربران از شبکه های اجتماعی سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت بود که خب زمان زیادی صرف این کار می شد اما با گذشت زمان بسیاری به این نتیجه رسیدند که می توان از این راه کسب درآمد کنند بنابراین به معرفی کسب و کار و حرفه خود در شبکه های اجتماعی پرداختند به این ترتیب بررسی بازخورد و بازده سیگنال های سوشیال مدیا به یکی از اقدامات مهم صاحبان مشاغل مبدل گشت که طی بررسی های انجام شده متوجه شدیم که طراحی سایت بدون فعالیت در شبکه های اجتماعی پر طرفدار و دریافت سوشیال سیگنال سرعت پیشرفت پایین تری داشته است.

بخوانید!  آموزش ورود به پنل مدیریتی مجنتو

به این ترتیب تعاملات و سوشیال سیگنال ها موجب دیده شدن هرچه بیشتر برند ها و کسب و کار ها شد چرا که سوشیال مدیا ها روش های جدید از دیجیتال مارکتینگ و تبلیغ در گوگل معرفی کردند. امروزه شناخته شده ترین و پر طرفدار ترین شبکه های اجتماعی که تاثیر به سزایی در سئو سایت دارند توییتر، لینکدین، فیسبوک، اینستاگرام، گوگل پلاس و یوتیوب می باشند.

 

طراحی سایت

 

مزایای سوشیال سیگنال ها چیست؟

سوشیال سیگنال ها موجب افزایش نرخ ترافیک و ورودی به سایت می شود همچنین علاوه بر این زمان ماندگاری هر کاربر در سایت را افزایش می دهد که موجب کاهش نرخ پرش نیز می شود. با ارسال محتوا به صورت منظم موجب دیده شدن بیشتر و آشنایی کاربران با برند و لوگوی طراحی وب سایت می شود. در شبکه های اجتماعی این امکان را دارید که با ایجاد پست های چالشی درگیری کاربران را افزایش دهید تا نظرات و کامنت های بیشتری دریافت کنید همچنین با بررسی کامنت ها می توانید خواسته های کاربران را بشنوید و از نقد های آن ها به نقاط ضعف خود برسید تا آن ها را تقویت کنید.

 

 

نکات مهم برای افزایش تاثیر سوشیال سیگنال ها در طراحی سایت عبارتند از:

 

  • زمان های پربازدید

هر شبکه اجتماعی با توجه به کاربرد و کاربرانی که دارد زمان هایی از روز بازدیدکنندگان بیشتری را به خود اختصاص می دهد که فعالیت در زمان های پربازدید بازده کاریتان را افزایش می دهد. برای مثال در اینستاگرام روز های آخر هفته مناسب ترین زمان برای تبادل و تبلیغات است چرا که کاربران بیشتری در این روز ها در تعامل و بازدید از پست های اینستاگرام هستند و احتمال دیده شدن پست ها و پیج شما به مراتب بیشتر است.

  • کیفیت را فدای کمیت نکنید
بخوانید!  فین تک چیست ؟ چالش های استارت آپ های حوزه فین تک

کیفیت دنبال کنندگان شما از این نظر که مرتبط با زمینه کاریتان و واقعی باشند اهمیت بیشتری از تعداد کاربران دارد. دنبال کنندگانتان می بایست نظر دهند و لایک کنند تا اعتبار صفحه افزایش یابد.

  • تعامل داشته باشید

هدف اصلی از طراحی سایت و فعالیت در شبکه های اجتماعی تعامل با مخاطبانمان است بنابراین می بایست برای احترام به دنبال کنندگان پاسخگوی پیام های آن ها باشید و همچنین کامنت های منفی را با لحنی مناسب پاسخ دهید.

 

طراحی وب سایت

 

ویدئو ها و تصاویر بازده بیشتری دارند یا محتوای متنی؟

نوع سوشیال مدیای انتخابی شما تاثیر مستقیم با محتوایی که ارائه می دهید دارد برای مثال در اینستاگرام اول اینفوگرافیک ها و سپس ویدئو ها بیشترین تاثیر را دارد. در واقع برای ارائه محتوا می بایست قالبی اختصاصی برای خود داشته باشید و از تمامی روش های ارائه محتوا استفاده کنید.

چگونه می توان سوشیال سیگنال ها را افزایش داد؟

فعالیت در چندین شبکه اجتماعی و همچنین راه اندازی مسابقات از بهترین راه های افزایش سوشیال مدیا می باشد. حتما در اینستاگرام مشاهده کرده اید که در قابل ارائه هدیه به صورت قرعه کشی از شما می خواهند تمامی دوستان خود را زیر پست آن ها تگ کنید این امر موجب آشنایی افراد زیادی با پیج شده و سوشیال سیگنال ها را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

شبکه های اجتماعی چه تاثیری بر برند دارند؟

سوشیال مدیا موجب افزایش اعتماد کاربران و همچنین افزایش نزخ تبدیل کاربر به مشتری می شودو با فعالیت در سوشیال مدیا سهولت برقراری ارتباط با کاربران فراهم می شود.

بخوانید!  اهمیت طراحی سایت بیمه

 

نوشته اهمیت سوشیال سیگنال در سئو طراحی سایت اولین بار در پدیدار شد.