0

اهمیت طراحی سایت سازمانی برای شرکت ها و سازمان ها

طراحی سایت

چرا سازمان ها برای حفظ بازار نیاز به طراحی سایت سازمانی دارند؟

در عصر حاضر هر مجموعه اقتصادی که فعالیت خود را به فضای اینترنت نیاورد محکوم به نابودی است. این حقیقتی است که سنتی ترین مدیران در سراسر جهان سال هاست به آن رسیده اند و بسیاری مدیران ایرانی هم درسال های اخیر اهمیت آن را درک کرده اند و اقدام به طراحی سایت سازمانی نموده اند.

در طی سال های اخیر بسیاری سازمان ها و شرکت ها با بی توجهی به فضای مجازی موقعیت خود را در بازار از دست داده اند. در مقابل برخی کسب و کارهای کوچک با شناخت صحیح از فضای وب توانسته اند به رشد و تو سعه دست یابند.

گام نخست برای حضور یک سازمان در فضای وب

اولین گام برای حضور یک شرکت و مجموعه تجاری در فضای وب طراحی سایت سازمانی است تا در آن به معرفی کالا، خدمات و توانمدی های خود بپردازیم. البته حوزه فعالیت سازمان ها و شرکت ها در طراحی وب سایت سازمانی اهمیت ویژه ای دارد.

از آن جا که تب حضور سازمان ها وشرکت ها در فضای مجازی بسیار گرم است. متاسفانه برخی افراد سود جو از ناآگاهی برخی سازمان ها استفاده می کنند و با دریافت هزینه های بعضا کلان سایت هایی در اختیار آن ها می گذارند که بی کاربرد بوده و نیاز آن هار را مرتفع نمی کند. بنابر این برای داشتن یک سایت سازمانی کارآمد اولین گام انتخاب یک تیم طراحی سایت توانمند و آگاه به طراحی سایت سازمانی و فضای کسب و کار است.

سایت سازمانی چیست؟

سایت های سازمانی یکی از مرسوم ترین شیوه های تبادل اطلاعات بین کارکنان، مشتریان و شرکای تجاری یک سازمان است.  درواقع یک سایت سازمانی مثل یک کاتالوگ حرفه ای در فضای مجازی است که مزایای بی شماری دارد.

بخوانید!  آموزش تغییر دامنه سایت

در طراحی سایت سازمانی شما می توانید از امکانات متعددی مثل تصاویر، متون، فیلم و حتی یک فایل صوتی و یا انیمیشن برای معرفی  شرکت، کالا و خدمات خود بهره ببرید.

به این ترتیب سازمان می تواند مخاطبان داخلی، خارجی و حتی بین المللی خود را در جریان امور جاری و دستاوردهای شرکت قرارداده و تعامل موثرتری با آن ها برقرار کند.

آشنایی با مزایای سایت سازمانی

مزایای طراحی سایت بسیار زیاد است و از جنبه های مختلف قابل بررسی است. یک سایت سازمانی درصورتی که به خوبی و برمبنای نیاز شما طراحی شده باشد در کل ساعات شبانه روز در اختیار مشتری است و با گشت و گذار در آن می تواند برای خرید و تماس با شما تصمیم بگیرد.

یک سایت سازمانی در صورتی که به درستی برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد می تواند افراد را از موتورهای جستجو به سمت سایت شما و درنهایت خرید ازمحصولات شما هدایت کند.

وب سایت سازمانی برای شما حکم پل ارتباطی  با جامعه جهانی خواهد بود و می تواند به معرفی سازمان شما در جهان کمک کند.

شما از طریق سایت می توانید با مشتریان خود در تماس باشید و در یک تعامل دو طرفه به تشخیص نیاز بازار پرداخته و بخشی از تحقیقات بازار خود را از این طریق انجام بدهید.

هدف از طراحی سایت سازمانی چیست؟

پیش از طراحی هر سایت سازمانی باید از خودمان بپرسیم هدف از طراحی سایت سازمانی چیست؟ و در طراحی این سایت به دنبال دستیابی به چه چیزی هستیم.

در گذشته راه اندازی وب سایت های سازمانی برای حفظ یک کسب و کار و بیشتر کردن فروش بود اما این روزها یک وب سایت سازمانی می تواند اهداف وسیع تری را محقق سازد.

بخوانید!  آموزش گام به گام تغییر نام نویسنده در وردپرس

شما از طریق وب سایت سازمانی سازمانتان می توانید به جذب نیروی انسانی متخصص و مجرب پرداخته یا با ایجاد یک بازار مجازی کالاهای خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید.

وب سایت سازمانی می تواند به عنوان یک ابزار بازاریابی در اختیارتیم فروش و بازاریابی شما باشد. این بستگی به سازمان شما و فعالیتش دارد. شما می بایست تشخیص دهید چه سیاست و هدف گذاری در طراحی وب سایت به سازمان شما بیشتر کمک می کند.

استفاده از طراحان سایت حرفه ای و مشورت با کارشناسان می تواند در هدف گذاری بهتر طراحی سایت سازمانی موثر باشد.

همچنین علاوه بر طراحی سایت ، با طراحی یک نرم افزار تحت وب ( طراحی وب اپلیکیشن ) میتوان به دیگر روند های سازمانی نظم داد. طبقه بندی اسناد، ارائه اطلاعات مفید، ارائه مفید اسناد سازمانی، ارتباط با کارکنان و اعمال سیاست های منابع انسانی و بسیاری از قابلیت ها برحسب نیاز برای یک وب سایت سازمانی قابل تعریف است که مطمئنا باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های سازمان می شود.

یک وب سایت سازمانی باید شامل چه بخش هایی باشد؟

یک سایت سازمانی به ارائه مکانیزم هایی به مدیران برای پاسخگویی به نیازهای افراد مختلف در ارتباط به سازمان می پردازد.

بنابر این در طراحی سایت سازمانی باید نیاز های افراد مختلفی که به نحوی با سازمان در ارتباط هستند و قرار است به بازدید وب سایت بپردازند توجه شود.

از امکان نگارش و ویرایش بخش های مختلف یک سایت و امکان تبلیغات گوگلی گرفته تا مدیریت کاربران می تواند در سایت تعریف شود.

بخوانید!  الگوریتم رنک برین (Rank brain) چیست؟

در طراحی یک سایت سازمانی ارائه بخشی برای انتقال اخبار و رویداد های جدید سازمان، معرفی اجمالی سازمان و محصولات آن به همراه راهکارهایی برای برقراری ارتباط راحت تر با سازمان ضروری به نظر می رسد.

در طراحی بخش های مختلف یک سایت سازمانی باید مدیریت متمرکز اطلاعات سازمانی در سازمان و ارائه خدمات اطلاعاتی روزآمد مورد توجه جدی قرار گیرد.

این به آن معناست که سایت سازمانی یک قالب مشخص و واحد ندارد و استفاده از برخی قالب های طراحی از پیش آماده و غیر منعطف که با قیمت های بسیار ارزان در اختیار سازمان ها قرار می گیرد در اغلب موارد قادر به پاسخگویی نیازهای آن ها نخواهد بود. (طراحی سایت با قالب آماده یا طراحی قالب اختصاصی ؟ )

 

نکات اصلی که درطراحی یک سایت سازمانی باید مورد توجه قرار گیرد کدام است؟

برای هر سازمان می بایست بر مبنای فعالیت ها، نیاز ها و سقف بودجه ای که در اختیار دارد انتخاب مناسبی صورت پذیرد.

درطراحی یک سایت سازمانی در کنار بحث نیازهای کاربری بحث امنیت و نفوذ ناپذیری هم اهمیت ویژه ای دارد. یک وب سایت سازمانی باید از امنیت بالایی برخوردار باشد و راه های نفوذ هکر ها را با شیوه های مختلف بسته باشد.

در نهایت در طراحی یک سایت سازمانی سادگی و کاربر پسندی هم  اهمیت ویژه ای دارد. بخش های مختلف یک سایت باید به نحوی طراحی شده باشند که کاربر بتواند  به راحتی از آن استفاده کند.

نوشته اهمیت طراحی سایت سازمانی برای شرکت ها و سازمان ها اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.