0

اپلیکیشن موبایل یا وب سایت ؟ کدام یک برای کسب و کار شما موثر تر خواهد بود؟

کسب و کار شما نیاز به طراحی اپ موبایل دارد یا طراحی سایت برای شما انتخاب بهتری  است؟

یکی از مباحث داغ این روزهای دنیای تکنولوژی مبتنی بر فضای مجازی طراحی اپ موبایل و طراحی سایت برای کسب و کار ها می باشد. اصلی ترین سوالی که مدیران و صاحبان کسب و کار ها با آن رو به رو هستند این است که برای بهبود وضعیت کسب و کار خود ، طراحی وب سایت نیاز دارند یا طراحی اپ موبایل انتخاب بهتری است؟

در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید انتخابی هوشمندانه تری داشته باشید.

چه زمانی نیاز به طراحی اپ موبایل دارید؟

گوشی های هوشمند با امکاناتی که در دسترس کاربران میگذارند فرصت خوبی را برای کسب و کار ها فراهم می سازند که همیشه در دسترس کاربران باشند.

اپلیکیشن مبتنی بر مکان

آیا کسب و کار شما نیاز به خدمات مبتنی بر مکان دارد؟

باید به صورت دقیق بررسی بفرمایید که مشتریان شما در چه شرایطی با شما ارتباط بر قرار می کنند. آیا نیاز دارید که محصولات و خدماتتان را در محل به مشتریانتان ارائه دهید؟ برای مثال در صورتی که قصد طراحی سرویس تاکسی آنلاین یا طراحی سیستم سفارش غذای آنلاین را داشته باشید باید بدانید که مشتری شما ممکن است از هر مکانی با با شما ارتباط برقرار کند . همچنین برای ارتباط بین مسافر و راننده یا مشتری و پیک از آنجایی که تعداد کسانی که با خود کامپیوتر شان را حمل می کنند بسیار کمتر از صاحبان تلفن همراه است ، طراحی اپ موبایل انتخاب هوشمندانه تری می باشد. اما در طراحی فروشگاه اینترنتی مکان تحویل اهمیت بالایی ندارد.

بخوانید!  نردبان سئو و راهنمای صعود از آن

آیا نیاز به دریافت اطلاعات به صورت real-time دارید؟

برای توضیح شفاف تر میتوان اپلیکیشن lift را مثال زد. این اپلیکیشن کمک می کند که یک الگوی رفتاری با توجه به عادت های روزانه خود دسترسی داشته باشید.

بنابراین لازم است که در طول روز اطلاعات را دریافت و ذخیره کند. همین توضیح نشان دهنده این است که طراحی اپ موبایل بهترین انتخاب می باشد.

آیا طراحی اپ موبایل باید همراه با طراحی سایت باشد؟

یکی از سوالاتی است که به کرات از صاحبان کسب و کار ها یا صاحبان ایده شنیده می شود، این است که آیا برای طراحی اپ موبایل لازم به طراحی سایت است؟

در پاسخ باید گفت که طراحی اپ موبایل الزامی به طراحی سایت نیست . البته حالتی از طراحی اپ موبایل وجود دارد که حتما باید طراحی سایت انجام شود، اما به طور کلی این دو از لحاظ فنی به هم وابستگی ندارند. اما از لحاظ مارکتینگ کاملا به هم وابسته هستند.

در مقالات گذشته به اهمیت یک وب سایت بر روی موفقیت یک کسب و کار اشاره کرده ایم. در صورتی که شما قصد کسب در آمد از اپلیکیشنی که طراحی کرده اید را داشته باشید باید بدانید که رمز موفقیت شما در داشتن برنامه بازاریابی دقیق می باشد. شما ممکن است از انواع استراتژی های بازاریابی بهره ببرید :

  • بازاریابی پیامکی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات محیطی
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی موتور های جستجو
  • ….

 

برخی از روش های بازاریابی ذکر شده در بالا کاملا وابسته به یک وب سایت هستند. برای مثال بازاریابی موتور های جستجو و بازاریابی محتوا بدون طراحی وب سایت امکان پذیر نیستند.

بخوانید!  اهمیت بروز رسانی در طراحی سایت

در ما بقی موارد بازاریابی و موفقیت کمپین به طراحی سایت وابسته است. برای مثال، ایجاد یک کمپین ایمیل مارکتینگ به تنهایی نمیتواند سبب جذب کاربر شود. کاربران پس از دریافت یک ایمیل نیازمند دریافت اطلاعات بیشتری هستند. در اینجا دو راه حل وجود دارد، تماس با دفتر مرکزی کسب و کار شما و دریافت اطلاعات از کارشناسان شما و یا مراجعه به وب سایت مجموعه شما و مشاهده بخش های مختلف سایت.

به نظر شما کدام یک از این راه ها موثر تر هستند؟ پیاده سازی کدام یک هزینه کمتری را برای شما به همراه دارد؟ کدام یک در دسترس تر می باشد؟

 

نوشته اپلیکیشن موبایل یا وب سایت ؟ کدام یک برای کسب و کار شما موثر تر خواهد بود؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.