0

اپلیکیشن موبایل یا وب سایت موبایل ، آیا کسب و کار شما به هردو نیاز دارد؟

مساله اپلیکیشن تلفن همراه مدتی است مورد توجه کسب و کارهای مختلف قرار گرفته است. از دیگر سوی اپلیکیشن تلفن همراه از سوی برخی کاربران با مخالفت بیشتری نسبت به وب سایت موبایل همراه است.

البته این موضوع بستگی زیادی به پروژه، جهت گیری و عملکرد آن اپلیکیشن دارد همچنین لازم است به هدف و کاربرد پروژه هم توجه کرد.

دراین نوشتار ما سعی می کنیم برخی از راهنمایی های مفید و ارزشمند در خصوص وب سایت موبایل ارائه کنیم که امیدواریم برای شما مفید باشدو راحت تر بتوانیند در خصوص راه اندازی سایت موبایل را اپلیکیشن تصمیم گیری کنید،اما به طور کلی شما باید در مورد هر پروژه بر مبنای شرایط و نیازها در خصوص راه اندازی وب سایت موبایل و اپلیکیشن موبایل تصمیم بگیرید.

وب سایت موبایل

دستگاه ها و سیستم عامل ها

اپلیکیشن های موبایل برای گروه خاصی از تلفن های همراه هوشمند طراحی شده و تنها برای آن ها کاربرد دارد. اپلیکیشن های اختصاصی  اندروید و ios بسیار متفاوت هستند.

اگر به هردلیل جامعه هدف شما کاربران iPad باشند لازم است اپلیکیشن خاص دیگری را تهیه کنید.

سایت موبایل در این خصوص مشکلی ندارد و با یکبارطراحی می توان از قابلیت های آن در تمام گوشی های تلفن همره و iPad استفاده کرد.

همچنین برای نصب اپلیکیشن موبایل نیاز به فروشگاه های عجیب و غریب اپلیکیشن دارید درحالیکه  سایت موبایل چنین مشکلی ندارد.

البته مزیت اصلی اپلیکیشن های موبایل این است که به صورت آفلاین هم قابل استفاده هستند، همچنین بازده آن ها را به صورت مستقیم می توان سنجید درحالیکه سنجش بازده سایت موبایل نیاز به وقت و برنامه دقیق تری دارد.

بخوانید!  10 ابزار طراحی سایت و طراحان گرافیک

محتوا و قابلیت ها

وب سایت موبایل این قابلیت را دارد که با چند کلیک عکس، فیلم،صدا و تصویر را به همراه مکان یاب گوگل به سادگی نمایش دهد. از این رو سایت موبایل به عنوان یک راهکار ساده بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.

اپلیکیشن های تلفن همراه مجموعه گسترده ای از قابلیت های محلی را در خود جای می دهند از این رو هنگامی که امکانات وب سایت موبایل کافی نیست به سراغ اپلیکیشن موبایل می رویم.

اپلیکیشن ها بدون نیاز به هماهنگی با تجربه کاربری وب سایت موبایل خدمات خود را به کاربران ارائه می دهند.

شاید در آینده با راه اندازی سیستم عامل های جدید یا نسل جدید تلفن های همراه هوشمند وضعیت موجودتغییر کند تنهادر اینصورت است که استفاده از وب سایت موبایل ممکن است با دشواری هایی همراه شود.

به روز رسانی و تغییرات

به روز رسانی و اعمال تغییرات در وب سایت موبایل بسیار ساده تر از یک اپلیکیشن است.

تغییرات اپلیکیشن می تواند بسیار محدود باشد علاوه براین لازم است کاربران اپلیکیشن خود را به روز رسانی کنند تا بتوانند از آخرین تغییرات و به روز رسانی ها استفاده کنند درحالیکه وب سایت موبایل انعطاف پذیری بیشتری نسبت به تغییرات دارد و برای استفاده از جدید ترین به روز رسانی ها نیازی به نصب نسخه جدید نخواهد بود.

تغییرات در وب سایت موبایل بسیار ساده و قابل مشاهده است بنابراین اگر به هردلیلی لازم است سیستم کاری خود را به صورت مستمر و دائمی به روز رسانی کنید استفاده از وب سایت موبایل برای شما یک گزینه مناسب تر خواهد بود.

بخوانید!  DMCA چیست و قانون کپی رایت هزاره دیجیتال در گوگل

با گسترش روز افزون ابزارهای توسعه وب می توان آینده بسیار روشنی را برای وب سایت موبایل پیش بینی کرد به طوری که انتظار می رود در آینده این سیستم ها روز به روز ارتقا یابند ونیازهای بیشتری از مخاطبان را برطرف سازند.

طراحی وب سایت موبایل اولین قدم برای حضور گسترده در بین مخاطبان است. به همه موارد ذکر شده در بالا توجه کنید تا تصویر روشنی از قابلیت ها و امکانات وب سایت موبایل و اپلیکیشن داشته باشید سپس در خصوص اینکه به کدامیک نیاز دارید تصمیم بگیرید.

وب سایت موبایل ساده ترین و ارزان ترین روش برای بازاریابی و تجارت الکترونیک است.

در عین حال بازی ها، سیستم های پیچیده محلی و قابلیت استفاده آنلاین و آفلاین در اپلیکیشن بهتر پیاده سازی می شوند.

اینکه پروژه شما به چه چیزی نیاز دارد در مشورت با کارشناسان و توسعه دهندگان نرم افزار مشخص خواهد شد.

نوشته اپلیکیشن موبایل یا وب سایت موبایل ، آیا کسب و کار شما به هردو نیاز دارد؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.