0

بد و زشت ها در طراحی وب سایت ساختمانی

در مطلب پیشین درباره خوب و بدهای طراحی یک وب سایت ساختمانی صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم که شما را با بد و زشت های طراحی آشنا کنیم.

ادامه بدها!

۵٫ نداشتن فاو آیکون یا فاو آیکون عمومی :

بسیاری از وب سایت ها این عنصر حیاتی را در روند ساخت وب سایت از فراموش می کنند. Favicon مزایای زیر را در اختیار شما قرار می دهد:

۱٫  شناسایی سریع وب سایت خصوصاً در نتایج جستجو.

۲٫ جابجایی آسان وب سایتی که در بسیاری از برگه های مرورگر گم شده است.

۳٫ برند شما را بیشتر تثبیت می کند و باعث می شود بازدیدکنندگان وب سایت را از جستارها و سایر وب سایت ها تشخیص دهند.

۶٫ لینکها و مدیای شکسته

یکی از بزرگترین آسیب ها در صنعت وب لینکهای خراب است. گذشته از خطاهای رایج ۴۰۴ و ۵۰۴ ، تقریباً بلافاصله مواجه شدن با وب سایتی با محتوای گمشده یا خراب یا پیوند مخدوش ، بازدیدکنندگان را از آن دور می کند.

۷٫ کافی نبودن امنیت وب سایت

نشان های امنیتی ، برای بازدیدکنندگان مهم است. برای اینکه که حریم خصوصی و اطلاعات آنها ایمن بوده و به درستی از آن ها استفاده می شود. بدون چنین مواردی ممکن است اطلاعات ناخواسته از طریق این اتصال درز کنند.

۸٫ فلش کار نمی کند!

فلش زمانی یک “ویژگی” غالب بود که قبلاً در وب سایت ها استفاده می شد و اساساً برای انیمیشن ها و ایجاد عناصر تعاملی مورد استفاده قرار می گرفت. امااکنون منسوخ شده است ، دیگر اصلاً توصیه نمی شود و از لحاظ فنی ناکارآمد است. به عنوان یک راه حل ، باید دید که ابتدایی ترین فن آوری های وب امروزه (به عنوان مثال HTML5 ، CSS3 و Javascript) می توانند چه کارایی های جدیدی داشته باشند و چقدر ارتقا پیدا کنند و این شگفت انگیز است. 

۹٫ سرعت پایین صفحه و عملکرد کُند وب سایت

ممکن است ندانیم که این موارد یه چه میزان کاربر ما را آزار می دهد . چه کسی یک وب سایت کُند را دوست دارد؟ مسئله دیگری که بازدید کننده ممکن است با آن روبرو شود این است که حجم وب سایت بسیار سنگین است و سرعت اینترنت محدودی دارد. برای تجربه بهینه کاربر ، وب سایت خود را به درستی بهینه کنید.

۱۰٫ریسپانسیو اشتباه برای موبایل

یک وب سایت از نظر دسکتاپ ممکن است “خوب” کار کند ، اما در مورد تلفن همراه چطور؟ بسیاری از وب سایت ها مشکلاتی از این دست دارند که وقتی در موبایل نمایش داده شوند ؛ کاملاً بهم ریخته می شوند ، مانند عناصر همپوشانی ، طرح بندی های غیر متناسب و غیره. برای اطمینان از نحوه نمایش درست ، وب سایت خود را از جهت ریسپانسیو ، حتماً بررسی کنید.

زشت ها!

۱٫ خواندن عناصر / متون و کنتراست نامناسب

همانطور که در مثال دیده می شود ، آرم در تصویر پس زمینه گم شده است و نماد شیکه های اجتماعی تقریباً با تصویر پس زمینه ترکیب شده اند. همیشه باید المان ها را یررسی کنیم تا اطمینان حاصل شود که المان ها – به ویژه المان های مهم – به راحتی قابل مشاهده و شناسایی هستند.

۲٫ متن های سفید روی قرمز خالص (نه ، لطفا!)

استفاده درست از رنگ قرمز روشن و خالص ممکن است خوب باشد. با این حال ، یک قسمت قرمز روشن با متن های سفید مانند آنچه در مثال زیر مشاهده می شود ، فقط باعث سوختن چشم می شود و بازدیدکنندگان را از خواندن واقعی مطالب دور می کند.

۳٫ CTA بسیار زیاد

طرح وب سایت و المان های مربوطه باید همه به بازدیدکنندگان نشان دهد که مالک وی سایت چه کاری انجام می دهد یا چه پیشنهادی ارائه می دهد ، و آنها را به مرحله یا مراحل درست هدایت کند. اما هنگامی که دکمه ها و فراخوانهای زیادی را استفاده می کنید ، بازدید کنندگان برایشان دشوار است تشخیص دهند مرحله بعدی چه خواهد بود.

۴٫ کلاژها / گالری های زشت

مثال زیر نمونه بارزی از مواردی است که باید برای حفظ جنبه بصری از آن اجتناب کنیم. تا آنجا که ممکن است ، از داشتن تصاویری که با یک زاویه خاص چرخانده شده ، یا واژگون شده یا به طور نامتناسب کشیده شده اند ، خودداری کنید. انجام چنین کارهایی بازدیدکنندگان را از نگاه کردن به آنچه می خواهید به نمایش بگذارید دور می کند.

۵٫ طرح نامتناسب و نامرتب

جدا از داشتن یک دکمه عجیب و غریب در بالای صفحه ، بخش توصیفات این وب سایت محتوای آن را با پایین تراز کرده و فضای منفی ناخوشایندی را در بالا قرار داده است که هدف روشنی ندارد. تراز بندی در طرح مهم است زیرا UX را بصری تر می کند و اجازه می دهد تا چشم بازدید کنندگان مطابق سلسله مراتب از پیش تعیین شده از یک عنصر به عنصر دیگر به درستی جریان یابد.

۷٫ نداشتن کنتراست بصری و سلسله مراتب

همانطور که در مثال زیر مشاهده می کنید ، تقریباً همه المان ها- از جمله پس زمینه – فقط از یک طیف رنگی استفاده می کنند . ممکن است رنگ آبی برای چشم ملایم باشد ، اما یافتن اطلاعات و تشخیص یک المان از المان دیگر سخت خواهد بود.

۸٫ تصاویر تار و پیکسل شده

این موضوع مبنایی است :

تصاویر تار یا پیکسلی شده زشت هستند. اگر واقعاً نمی توانید تصویری با کیفیت از خود ارائه دهید ، بهتر است به جای تضعیف کیفیت ، به سایت های stock بروید و یک تصویر خوب بگیرید. این یکی از دلایل مهم اصرار ما بر این است که شرکت ها عکاس حرفه ای استخدام کنند.

امیدواریم که از این طلب استفاده کرده باشید.

بخوانید!  نقش تجربه کاربران در طراحی سایت

نوشته بد و زشت ها در طراحی وب سایت ساختمانی اولین بار در . پدیدار شد.