0

توسعه سایت با CodeIgniter به چه صورت می باشد؟

طراحی سایت

یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در سمت سرور PHP است که به دلیل سادگی توسعه دهندگان از آن استقبال می کنند. چارچوبهای PHP به توسعه دهندگان اجازه می دهند چند ماژول پیش ساخته شده و پلتفرمی را ایجاد کنند که در آن اجزای سازنده و قابل استفاده می توانند چرخه توسعه سریعتر را ایجاد کنند. توسعه سایت با CodeIgniter یکی از شیوه های مرسوم است که از این ابزار به خوبی استفاده می کند.

چارچوب در PHP یک توسعه دهنده با ساختار اساسی ارائه می دهد که به توسعه برنامه های سریع و کاربردی وب کمک می کند.

چارچوبهای پی اچ پی استاندارد کدگذاری و روش استاندارد برای توسعه را به کار می گیرند تا سیستم را ساماندهی کرده و محصول را امن کنند.

چارچوب پی اچ پی، RAD را فعال می کند. به عنوان مثال توسعه سریع نرم افزار به توسعه دهندگان بسیار کمک می کند و مشکلی برای مدت زمان طولانی در بازسازی سازه های برنامه نخواهد بود. برخی از بهترین و محبوبترین چارچوب های Php عبارتند از: Laravel، CodeIgniter، Symfony، CakePHP، و Zend.

یک توسعه دهنده با توجه به اولویت و تخصص، می تواند یک یا چند یا چند چارچوب را بشناسد و بکارببرد، اما باید بدانید چه چارچوبی تقاضای بازار فعلی است و بهترین در میان همه کدام است.

توسعه سایت با CodeIgniter یکی از گزینه های همواره محبوب خواهد بود.

چرا توسعه سایت با CodeIgniter را انتخاب می کنیم؟

CodeIgniter یک چارچوب منبع باز، آسان برای پیکربندی است همچنین با ساده سازی  PHP باعث می شود همواره قابل دسترسی باشد. در این نوشتار ویژگی های کلیدی CodeIgniter را که برای توسعه برنامه های وب مورد استفاده قرارمی گیرد معرفی می کنیم و تلاش می کنیم شمار را با روش های توسعه سایت با CodeIgniter آشنا کنیم.

بخوانید!  چگونه وبسایت آموزش زبان طراحی کنیم؟

معماری MVC

CodeIgniter یک چارچوب مبتنی بر مدل-View-Controller است. MVC یک الگوی طراحی وب یا معماری است که در طول فرایند توسعه وب مورد استفاده قرار می گیرد. تحت این ساختار طراحی، کل برنامه می تواند به سه بخش مرتبط متصل شود و یک پلتفرم برای توسعه دهندگان جهت انجام اصلاحات و یا سفارشی سازی بدون هیچ مانعی را فراهم می کند.

  • مدل

مدل مسئول نگهداری داده ها است و آن را پایین ترین سطح تشکیل می دهد.

  • مشاهده

داده ها را به کاربران ارائه می کند.

  • کنترل کننده

کنترل کننده هر دو سطوح بالا را حفظ می کندو در همان صفحه قرار دارد.

اعتبارات فرم

اعتبار سنجی فرم یکی از مهم ترین ویژگی های توسعه وب است. این کار شما را قادر می سازد تا فایل های قابل اعتماد را در فرمت صحیح ضبط کرده و به دست آورید. توسعه سایت با CodeIgniter به این دلیل محبوبیت دارد که ، CodeIgniter اعتبارسنجی فرم را یک کار آسانی برای توسعه دهندگان می کند. اعتبار سنجی سفارشی با  چارچوب پی اچ پی آسان است. علاوه بر این، یک شکل صدا از اعتبار سنجی فرم ساخته شده است که ارائه آن اعتماد در اسکریپت غیرقابل اعتماد خواهد بود.

ابزار امنیتی داخلی

یک تمرین بسیار معمول برای حذف اطلاعات در هنگام بازیابی اطلاعات از پایگاه داده است، اما توسعه سایت با CodeIgniter دارای ابزارهای امنیتی داخلی است که این موارد در تنظیمات پیش فرض مشاهده می شوند. این تنظیمات پیش فرض مسئله پایگاه داده را با خاموش کردن دستورالعمل های زمانبندی نقل قول های جادویی که وقتی یک پرس و جو وارد می شوند بوت می کند. با چنین ویژگی هایی توسعه دهندگان می توانند فرایند توسعه وب را بسیار آسان کنند.

بخوانید!  چگونه با سی پنل از آمار بازدیدکنندگان سایت خود باخبر بشیم؟

مدیریت خطاها

توسعه دهندگان با استفاده از چارچوب توسعه CodeIgniter برای برنامه های کاربردی وب دسترسی به گزارش های خطا در یک مرحله در حال توسعه را در بر می گیرد در حالی که آنها را پس از تولید حل و فصل می کند. توسعه سایت با CodeIgniter یک مزیت مطلق برای توسعه دهندگان است، که با این چارچوب ارائه می شود . علاوه بر این، این ویژگی از چارچوب CodeIgniter پشتیبانی می کند تا پیام های اشکال زدایی را به صورت فایل های متنی ذخیره می کند.

کلاس ذخیره سازی پایگاه داده

برای کاهش بارهای پایگاه داده، پرس و جو ها را به عنوان فایل های متنی ذخیره کنید. همچنین در زیر چگونگی حذف حافظه کش در سه مرحله ساده توضیح داده می شود :

برای ذخیره فایل های حافظه پنهان، در سرور یک پوشه قابل خواندن ایجاد کنید که در آن فایل های ذخیره شده ذخیره شوند.

پوشه cache در مسیر فایل application / config / database.php تنظیم شده است.

فعال کردن قابلیت ذخیره، به صورت جهانی و یا دستی با انتخاب در برنامه / config / database.php فایل قابل اجراست.

ویژگی های پیشرفته توسعه وب برنامه قطعا یک کار چالش برانگیز است، اما توسعه سایت با CodeIgniter ، این کار دشوار نیست. توسعه سایت با CodeIgniter همراه با ویژگی ادغام ساده است که باعث می شود که چارچوب وب مورد نظر برای توسعه دهندگان بیشتر باشد.

نوشته توسعه سایت با CodeIgniter به چه صورت می باشد؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.