0

توسعه موبایل اپلیکیشن – Native App یا Web App شاید همHybrid؟

توسعه موبایل اپلیکیشن همواره با یکی از روش های Hybrid،Native و Web App صورت می گیرد. همانطور که هدف از راه اندازی یک اپلیکیشن می تواند بسیار متفاوت باشد، شیوه پیاده سازی ، اجرا و توسعه موبایل اپلیکیشن هم می تواند بسیار متفاوت باشد.

هر کدام از این روش ها برای خود مزایا و معایبی دارد بسته به نوع اپلیکیشن و موارد مصرف باید دست به انتخاب زد.

برنامه های ترکیبی که از طریق فروشگاه های اپلیکیشن ارائه می شوند ممکن است به موقعیت یابی جغرافیایی نیاز داشته باشند برنامه نویسی به روش هیبریدی برای نوسعه موبایل اپلیکیشن برای این نوع خاص اپ بهترین گزینه است.

چگونگی طراحی و  توسعه ی اپلیکیشن هیبرید

ویژگی های اپلیکیشن های hybrid apps که با اپلیکیشن های web apps به اشتراک گذاشته شده است:

  • تکنولوژی های وب بر اساس زبان های برنامه نویسی جاوا اسکریپت، HTML5 و CSS3 ایجاد شده است. این تمایز اصلی native app است که بر اساس آن می توان فیچر های مختلفی را ایجاد کرد. بنابراین توسعه موبایل اپلیکیشن با این روش بسیار ساده است، همچنین دسترسی مستقیم به بخش های مختلف سخت افزار، نرم افزار و سیستم عامل به برنامه نویس امکان کنترل کامل بر روی درخواست ها را می دهد. محبوب ترین ابزار برای ایجاد نرم افزارهای hybrid موبایل PhoneGap و Appcelerator Titanium است.
  • Hybrid ساده و سریعتراز web apps ساخته می شوند.این کار باعث کاهش هزینه ها می شود.
  • قابلیت Cross-platform. مزیت بزرگی که توسط فن آوری های وب ارائه شده است و می تواند به توسعه موبایل اپلیکیشن کمک بسیاری کند.بایکبار پیاده سازی می توانید آن را برای اپلیکیشن های مختلف استفاده کنید.به همین دلیل می توانید اپلیکیشن های مختلف را به راحتی ایجاد کنید.به این ترتیب بخش بزرگی از مشکلات حل می شود.
  • عملکرد پایین تر نسبت به برنامه های native. به همین دلیل است که برنامه های پیچیده تر با سرعت و گرافیک کمتری تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. با توجه به تعادل ویژگی ها و سرعت با دقت – کاربران به احتمال زیاد به برنامه دیگری، احتمالا با تاخیر مواجه می شوند. به همین دلیل اپلیکیشن های hybrid برای ایجاد برنامه های پیچیده مانند بازی ها مناسب نیستند.
بخوانید!  وظایف طراح در طراحی سایت

ویژگی های اپلیکیشن های hybrid که با اپلیکیشن های native به اشتراک گذاشته شده است:

  • توزیع از طریق فروشگاه های نرم افزاری (مانند Apple App Store، Google Play، BlackBerry World و Windows Phone Store).
  • در صورتی که نرم افزار شما به موقعیت جغرافیایی بستگی دارد، دوربین، شتاب سنج و غیره – یک برنامه hybrid به شما این امکان را می دهد. این قابلیت در سایر اپلیکیشن ها وجود ندارد. توسعه موبایل اپلیکیشن با این روش بسیار ساده و دلپذیر است.
  • قابلیت های آفلاین. این ویژگی مهم برای بسیاری اپلیکیشن هاست.این ویژگی برای کاربران بسیار با ارزش است، چراکه می توانند در هر زمان و مکان که بخواهند ازاپلیکیشن استفاده کنند.

لازم است با توسعه دهندگان نرم افزار خود مشورت کنید تا مشخص شود توسعه موبایل اپلیکیشن با کدام ابزار برای شما مناسب تر است. قبل از هر اقدامی باید در این مورد تحقیق و تصمیم گیری کنید. توسعه موبایل اپلیکیشن یک بحث کاملا تخصصی است که به تجربه کاربری مخاطب هم بستگی مسقتیم دارد.

برنامه های کسب و کار که نیاز به دسترسی بومی و یا برنامه های با گرافیک متوسط دارند – این نمونه هایی از انتخاب خوبی برای توسعه هیبرید است.

نوشته توسعه موبایل اپلیکیشن – Native App یا Web App شاید همHybrid؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.