0

تولید لید های با کیفیت

طراحی سایت

لیدهای با کیفیت باکیفیت

تولیدراز لید های با کیفیت

دستیابی به لیدهای بیشتر با هزینه های پایین همیشه در صدر اهداف تولید لید است. به ویژه برای استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک. در واقع، یک بررسی توسط HubSpot نشان داد که ۶۵ درصد از بازاریابان B2B اذعان می کنند که تولید ترافیک و لیدهای با کیفیت اولویت اصلی آنها است.

تعریف لیدهای با کیفیت

لیدهای با کیفیت : به لیدی گفته می شود که می تواند به مشتری فروش واقعی برای محصولات و خدمات تبدیل شود.

در حالی که تولید حجم بالای لیدها خوب است، اما لزوما به فروش و درآمد منجر نمی شود. ممکن است ترافیک زیادی در سایت شما باشد، اما فقط درصد کوچکی از آنها ممکن است اقدام به دریافت محتوای شما، و حتی درصد کوچکتری از لیدها به مشتریان پرداخت کننده تبدیل شوند. این روزها تمرکز اصلی بازاریابان روی لیدهای با کیفیت است. زیرا بازاریابان هزینه دستیابی به آنها را در نظر می گیرند.

مطالعه دیگری نشان داد که ۶۱ درصد از بازاریابان B2B  تولید لیدهای با کیفیت زیاد را بسیار دشوار می دانند. اکثر شرکت ها قصد دارند هزینه های هر لید (CPL)  را کاهش دهند. زیرا فکر می کنند که هر چه لید ارزان تر باشد، هزینه دستیابی (CPA)  کمتر ، و سود حاشیه بیشتر است. اما در حقیقت، لیدهای کیفیت فروش، ارزان نیستند.

چرا لیدهای با کیفیت گران هستند؟

کسب اطلاعات دقیق و اطلاعات تماس معتبر می تواند دشوار باشد.

بسیاری از لیدها با شخصیت خریدار و بازار هدف شما تناسب ندارند.

بعضی از لیدها ممکن است بودجه کافی برای خرید خدمات شما نداشته باشند.

تصمیم گیرندگان و تاثیرگذاران شرکت ممکن است در دسترس نباشند.

بخوانید!  5 نکته در سئو توضیحات متا

بیشتر لیدهای شما نمی توانند لید فروش شوند.

تولید محتوایی که بتواند لیدهای مناسب و درست را جذب کند، می تواند بسیار سخت باشد.

هنگامی که لیدها واجد شرایط نباشند، باید پیش بینی هزینه های بیشتر(از نظر تلاش و منابع)  برای تبدیل کردن آنها به مشتری بالفعل و واقعی را داشته باشید. به همین دلیل است که لیدهای با کیفیت هزینه های زیادی لازم دارند.

تولید لید رایگان

به طور کلی، استراتژی های تولید لید رایگان و ارزان از نظر زمان و تلاش هزینه ی بیشتری در پی دارند. در حالی که تاکتیک های گران قیمت تر حصول نتایج را سریع تر می کنند. با این حال، صرفا نباید روی سرعت نتایج تمرکز داشته باشید. شما لیدهای با کیفیتی می خواهید که می توانند به درآمد واقعی تبدیل شوند – یعنی لیدهایی تمایل بیشتری به خرید دارند.

اینکه شما یک شخصیت خریدار را برای بازار هدف خود ایجاد کرده اید، عاقلانه است. این شخصیت خریدار نه تنها متناسب با نام تجاری شماست، بلکه مشتری دلخواهی است که می خواهید با وی کار کنید. از این شخصیت برای تایید کردن لیدهای خود استفاده کنید و تلاش های خود را روی به دست آوردن میوه هایی متمرکز کنید که خیلی از دسترس شما دور نیستند. و چیدن آنها راحت است. ( یعنی آن دسته از لیدهایی که برای تبدیل شدن به مشتری راحت تر هستند.)

شما نمی خواهید وقت تیم فروشخود را در تلاش برای فروش به کسی هدر دهید که به محصول شما نیاز ندارد. هر چه زمان هدر برود ، پول و هزینه از دست می رود. تجزیه و تحلیل های تخصصی نشان می دهند که  که چگونه لیدهای ارزان قیمت می توانند در بلند مدت هزینه های شما را افزایش دهند.

بخوانید!  چگونه تصاویر مناسب وب سایتتان را انتخاب کنید؟

لیدهای با کیفیت به خودی خود ارزش چندانی ندارند. شما می توانید یک قیف پر از لید داشته باشید. اما لزوما به تعداد زیادی از مشتریان واقعیت تبدیل نمی شوند. لیدهای مشتاق هستند که رونق را به بازار فروش می آورند.

نکته ی پایانی

لیدهای با کیفیت که به لید فروش تبدیل می شوند ارزان نیستند. اگر فکر می کنید که این مسئله در مورد شما صدق نمی کند زیرا شما موفق به کاهش CPL خود شده اید و حجم بالایی از لیدها را جمع آوری کرده اید، دوباره به آن فکر کنید. آیا لیدهای شما همان لیدهای با کیفیت هستند که نهایتا می توانید به مشتریان واقعی پرداخت کننده، تبدیل کنید؟

سرمایه گذاری در یک استراتژی تولید لید که موجب کسب درآمد می شود، به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد. شما نه تنها خود را ازصرف هزینه های گزاف منابع گران قیمت در تاکتیک های بی اثر نجات خواهید داد، بلکه تیم فروش خود را نیز از تلاش برای پیگیری لیدهایی که هرگز به مشتری واقعی تبدیل نخواهند شد، باز می دارید.

هنگامی که صحبت از مصرف موثربودجه تولید لید به شکل به میان می آید، به پندهای قدیمی می رسید که می گویند: ” چیزی را که برای آن هزینه می کنید، دریافت خواهید کرد.” بنابراین برای دستیابی به لیدهای با کیفیت می بایست هزینه کنید.

 لیدهای با کیفیت

نوشته تولید لید های با کیفیت اولین بار در . پدیدار شد.