0

سئو وبسایت | ۷ روش پیشرفته برای بهبود بهینه سازی سایت شما

طراحی سایت

آیا می خواهید سئو وبسایت شما موفق شود؟ بکارگیری روش های پیشرفته و جدید اشتباهات گذشته سئو وبسایت را جبران خواهد کردو به زودی جایگاه مطلوب خود را خواهید یافت.

جایگزینی شیوه های بی اثر با تاکتیک های استراتژی محتوا جایگاه سایت شما را ارتقا خواهد داد، دراین نوشتار شما را با ۷ راه عالی جهت بهبود سئو سایت آشنا خواهیم کرد:

( بهینه سازی وب سایت چیست؟ آشنایی با مفهوم سئو )

۱- کلمات کلیدی استراتژیک را دنبال کنید

بدون تحقیق در خصوص کلمات کلیدی هر کمپین محکوم به شکست خواهد بود.تحقیق در خصوص کلمات کلیدی زمینه موفقیت کمپین محتوای شما را فراهم می آورد.

مثلا اگر قصد استخدام یک کارشناس سئو را دارید، انتخاب کلمه کلیدی مبهمی مثل “سئو وبسایت” ، ممکن است کاربرانی که در جستجوی اخبار مرتبط یا حتی فایل های آموزشی باشند به صفحه شما هدایت شوند اما اگر واژه مناسبی مثل “استخدام کارشناس سئو” را انتخاب کنید احتمالا افراد مرتبط تری به صفحه شما هدایت خواهند شد.

کلمات کلیدی باید از میان عباراتی که مشتریان هدف شما در جستجو ها استفاده می کنند انتخاب کنید. بهینه سازی وبسایت باید برمبنای کلمات کلیدی منتخب انجام شود و هر متنی که منتشر می کنید حتما باید از کلمات کلید اصلی مورد نظر شما استفاده کند.

درحالیکه کلمات کلیدی بازار هدف در موفقیت سئو سایت تاثیر بسیاری دارد اما معمولا رقابت زیادی بین مجموعه های رقیب در ایندکس کلمات کلیدی پرجستجو وجود دارد برای رقابت موثر با سایر فعالان این عرصه لازم است در بازده زمانی مشخص و به صورت مستمر بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو را پیگیری کنید.

بخوانید!  دیساو چیست و آموزش Disavow برای بک لینک‌ های اسپم

همواره بر روی کلمات کلیدی استراتژیک تمرکز کنید و به صورت مستمر محتواهای ارزشمند حول کلمات کلیدی خود تولید کنید که به طور طبیعی از کلمات کلیدی استفاده کرده باشد، به این ترتیب سئو وبسایت شما قدرتمند خواهد شد و به مرور نرخ تبدیل بهبود خواهد یافت و رتبه سایت شما ارتقا می یابد.

۲- به قانون تولید محتوای اختصاصی پایبند باشید

ربات های موتورهای جستجو به شدت به محتوای تکراری حساس هستند و هنگام مشاهده یک محتوا در دو URL به سرعت به شما امتیاز منفی خواهند داد، برای ارتقای سئو وبسایت لازم است محتوای اختصاصی تولید کنید.

استفاده از مقالات سایت های دیگر نه تنها نقض قانون کپی رایت است،بلکه منجر به تولید محتوای تکراری شده و می تواند سئو سایت شما را با مشکل مواجه کند.

بررسی محتواهای تکراری با ابزارهایی مثل CopyScape، SiteLiner و Screaming Frog امکان پذیر است.

۳- استراتژی لینک های داخلی سایت خود را تنظیم کنید

استراتژی لینک های داخلی سایت تاثیر زیادی بر روی سئو وبسایت دارد. هرچه PageRank سایت شما ارتقا یابد جایگاه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل بهبود می یابد.

استراتژی لینک های داخلی در این زمینه بسیار تاثیر گذار خواهد بود. با این حال بسیاری از کسب و کار ها استراتژی مشخصی برای لینک های داخلی جهت ارتقای سئو وبسایت خود ندارند و اغلب صفحاتی مثل صفحه تماس با ما که نمی تواند در PageRank ورتبه سایت شما تاثیر زیادی داشته باشد را انتخاب می کنند.

برای بهینه سازی وبسایت ، لینک های داخلی خوبی ایجاد کنید و جایگاه PageRank خود را ارتقا دهید، با بررسی تاثیر این عناصر با استفاده ازابزاری مانند SiteLiner شروع کنید.

بخوانید!  اقدامات اشتباه در طراحی سایت

۴- عناصر on-site خود را بهینه سازی کنید

درحالیکه برچسب ها هنوز برای سئو وبسایت اهمیت دارند meta description ها اهمیت خود را در الگوریتم های گوگل از دست داده اند. با این وجودهمچنان می توانید از meta description  ها برای ایجاد مطالب گردآوری شده و هدایت جستجوگران موتورهای جستجو به صفحات دلخواه خود جهت سئوسایت استفاده کنید.

متا تگ ها وتگ های عنوان باید در تمامی صفحات شما حضور داشته باشند، آن ها را از بین عنوان ها مرتبط و بهینه انتخاب کنید.

عناوین و توضیحات بسیار کوتاه می تواند به سئو وبسایت آسیب برساند،بنابراین بهتر است محتوای سایت خود را از میان مطالب مفید و با حجم مناسب انتخاب کنید.

از دیگر عناصر تاثیر گذار روی سئو سایت شما تگ های H1 است که باید به درستی انتخاب شوند.

۵- سرعت بارگزاری سایت خود را بهینه کنید

سرعت بارگزاری یکی از عناصر تاثیرگذار بر سئوسایت است که بر تبدیل بازدید کنندگان به مشتری موثر خواهد بود. سایت مشهور آمازون طی تحقیقی متوجه شد که افزایش یک ثانیه ای سرعت لود سایت می تواند به میزان ۱،۶ میلیارد دلار به فروش آن ها صدمه وارد کند. تحقیقات دیگری نشان داده ۴۰ درصد بازدید کنندگان درصورتیکه سرعت لود سایت بیش از ۳ ثانیه به طول بینجامد از سایت خارج می شوند.

با چک کردن زمان لود سایت خود با ابزاری مثل Pingdom می توانید عناصر سایت خود را یک به یک بررسی کرده و با بهینه سازی تصاویر و کد های سایت، سرعت لود را کاهش دهید.

۶-خرید و فروش لینک ممنوع

از آنجا که کمیت و کیفیت لینک های ورودی تاثیر قابل توجهی در رتبه بندی وب سایت دارند، خرید لینک از سایت های دیگر می تواند وسوسه انگیز باشد اما خرید و فروش لینک در گوگل ممنوع است.

بخوانید!  دلایل عدم موفقیت طراحی سایت

اگر گوگل به خرید و فروش لینک مشکوک شود شما را مجازات خواهد کرد. برای کاهش هزینه ها و پیشگیری از عواقب خرید و فروش لینک بهتر است روی تولید محتوای اثربخش تمرکز کنید و از خریدو فروش لینک پرهیزکنید.

۷- طبیعی باشید

توجه به کلمات کلیدی نباید سایت شما را از حالت طبیعی خارج کند، تولید محتوای اثر گذار و مفید باید در راس امور باشد. اگر جملات شما بر مبنای کلمات کلیدی غیر طبیعی شود احتمال اینکه گوگل آن را شناسایی کند افزایش خواهد یافت. سئو وبسایت باید هوشمندانه باشد و به محتوا آسیب نرساند.

نوشته سئو وبسایت | ۷ روش پیشرفته برای بهبود بهینه سازی سایت شما اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.