0

طراحی اپ موبایل ios با Swift – دلایل توسعه app ios با زبان Swift

طراحی سایت

همه برنامه نویسان، توسعه دهندگان اپلیکیشن و شرکت ها هنگامی که قصد طراحی اپ موبایل iOS را دارند، در انتخاب زبان مناسب برنامه نویسی با چالش های زیادی رو به رو هستند. انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب بسیار مهم و ضروری است زیرا نقش مهمی در تصمیم گیری سرنوشت کل پروژه دارد. زبان سوئیفت (Swift) نسبتا جدید است و همچنان جزئیاتی برای بررسی و اکتشاف دارد و کامل نشده است. قبل از اینکه بتوانید از یک زبان برنامه نویسی حداکثر بهره را ببرید باید بتوانید آن زبان را کامل کشف کنید. بررسی زبان جدید همیشه سرگرم کننده و هیجان انگیز است. این سوء تفاهم وجود دارد که طراحی اپ موبایل ios با Swift نسبتا دشوار است زیرا Swift یک زبان سخت برای یادگیری در مقایسه با سایر زبان ها است. در این مطلب قصد داریم شما را با مزایای زبان برنامه نویسی سوئیفت آشنا کنیم و از جذابیت طراحی اپ موبایل ios با Swift بگوییم:

زبان برنامه نویسی سوئیفت (Swift) چیست؟

سوئیفت (Swift) یک زبان برنامه‌نویسی کامپایلری و چند پارادایمی است که توسط شرکتapple  (اپل) برای توسعه نرم‌افزار بر روی بستر iOS تولید شده‌است. این زبان در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. این زبان با این هدف طراحی شده است که جایگزینی برای زبان برنامه‌نویسی شیءگرای اپل یعنی Objective-C باشد. این زبان با قابلیت های جدید سیستم‌عامل iOS، دست برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان بزرگ و کوچک را در طراحی اپلیکیشن‌ های متفاوت و کاربردی‌تر باز می ‌گذارد. وجه تمایز اصلی SWIFT در قابلیتی با نام playgrounds نهفته است. قابلیتی که به برنامه نویسان در محیط کاربری Xcode اجازه می‌دهد تا نتیجه و حاصل کدهایشان را به صورت آنی و در لحظه یا هم زمان مشاهده کنند، درست مانند یک زبان برنامه نویسی اسکریپت!

بخوانید!  پنج راهکار ساده برای افزایش فروش در فروشگاه‌ اینترنتی

مزایای طراحی اپ موبایل ios با Swift چیست؟

خلاقانه بودن زبان برنامه نویسی سوئیفت

از آنجا که سوئیفت یک زبان برنامه نویسی جدید برای توسعه دهندگان اپ iOS است، پس توسعه دهندگان نیاز به زمان دارند تا با آن بیشتر آشنا شوند. تا همین اواخر زبان برنامه نویسی Objective-C محبوب ترین زبان برنامه نویسی iOS بود، اما الان همه چیز تغییر کرده است. اخیرا زبان برنامه نویسی سوئیفت به مقدار قابل توجهی محبوبیت یافته است و توانسته است توجه بسیاری از طراحان و توسعه دهندگان اپلیکیشن و همچنین شرکت های فناوری اطلاعات را به خود جلب کند. بهترین بخش زبان سوئیفت این است که طراحی شده است تا هیجان انگیز تر، پیشرفته تر و تعاملی تر باشد. این قابلیت ها، آینده ای درخشان را برای این زبان پیش بینی می کند. بی تردید آینده توسعه اپ های iOS، سوئیفت است. سوئیفت یک زبان بسیار نوآورانه است. بنابراین توصیه می شود شما از ابتدا شروع به یادگیری این زبان بکنید تا بتوانید از تمام قابلیت های آن استفاده کنید.

کدهای ساده زبان برنامه نویسی سوئیفت

از نقطه نظر توسعه دهندگان اپلیکیشن، بهترین ویژگی زبان سوئیفت این است که نیاز به منابع کد (sources code) طولانی ندارد. به این ترتیب توسعه دهندگان اپ، زمان کمتری را صرف نوشتن کدها می کنند و در مدت زمان کوتاه تری طراحی اپلیکیشن را به اتمام می رسانند. این ویژگی سوئیفت باعث بالا رفتن کارایی می شود زیرا توسعه دهندگان تمرکز بیشتری بر روی کیفیت اپلیکیشن صرف می کنند. از دیگر قابلیت های شگفت انگیز طراحی اپ موبایل ios با Swift این است که می توانید از ایموجی (Emojis) در کدهای خود استفاده کنید.

بخوانید!  نکات مهم در طراحی سایت هتل

سریع و قدرتمند

به کمک زبان برنامه نویسی سوئیفت شما می توانید کدهای نا امن را از بین ببرید و دلیل آن این است که سوئیفت دقیق و ساده است؛ بنابراین شناسایی اشتباهات و اصلاح آن ها نیز نسبتا ساده تر است. علاوه بر این زبان سوئیفت به طور خودکار، حافظه را مدیریت می کند.

زبان بالغ

درست است که سوئیفت یک زبان برنامه نویسی جدید است و نیازی به بالغ بودن ندارد اما چون سوئیفت ترکیبی از زبان های برنامه نویسی پیشین است، باعث می شود که یک زبان توسعه یافته قدرتمند باشد. سوئیفت تمام ویژگی های قوی را از زبان های برنامه نویسی دیگر با هم ترکیب کرده است.

نتیجه گیری

با توجه به ویژگی ها و قابلیت های بسیار زیادی که زبان سوئیفت دارد، هر روز بر محبوبیت این زبان افزوده خواهد شد. سوئیفت یک زبان برنامه نویسی در حال رشد در میان شرکت ها و طراحان اپلیکیشن است. قطعا طراحی اپ موبایل iOS با Swift توصیه می شود و باید از این زبان شگفت انگیز در پروژه های طراحی اپلیکیشن موبایل استفاده کنید.

نوشته طراحی اپ موبایل ios با Swift – دلایل توسعه app ios با زبان Swift اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.