0

فرصت‌ها و چالش های انتشار اپ موبایل در مارکت ها

رقابت نفس‌گیر اپل و سامسونگ در بازار جهانی سبب شده حساسیت ویژه ای بر روی انتشار اپ موبایل در استور های خود داشته باشند. حقیقت این است که شما طرفدار هر کدام از این دو غول دنیای فناوری باشید در اصل موضوع هیچ تفاوتی نمی‌کند انتشار اپ موبایل در مارکت ها بسیار سخت و پیچیده است و باید برنامه بسیار با کیفیتی منطبق با استاندارد های اپل  و سامسونگ تولید کنید تا اجازه انتشار بیابد. استفاده از متخصصین توانمند در این زمینه ضروری به نظر می رسد. درصورتی که تمایل دارید بدانید طراحی اپ موبایل برای کسب و کار شما لازم است یا خیر مقاله (کسب و کارهایی که به اپ موبایل نیاز دارند) را هم مطالعه کنید.

برای اینکه اپ مورد نظر شما در اپ استور ها منتشر شود باید از کیفیت مناسب برخوردار باشد و از کدهای تایید شده استفاده نمائید.

درصورتی که از کدهای تایید شده بهره نگیرید شانسی برای انتشار اپلیکیشن در اپل استور و استور سامسونگ نخواهید داشت.

چطور در اپل استور اپلیکیشن ios منتشر کنم؟

انتشار اپ موبایل در مارکت اپل کار آسانی نیست به جز دشواری مراحل ثبت مالی که تحریم های متعدد ایران بر دشواری آن افزوده است، از نظر طراحی اپ موبایل و کد نویسی اپلیکیشن ios نکاتی دارد که تا رعایت نشود مجوز انتشار در اپل استور صادر نخواهد شد.

در طی مراحل ثبت لحظه‌به‌لحظه و گام به گام اشکالات به شما گوشزد می شود و تا برطرف شدن آن مجوز ورود به مرحله بعد را نخواهید یافت.

قبل از اقدام به ثبت اپلیکیشن موبایل لازم است تمام قوانین و مقررات ثبت که در سایت شرکت آمده را با دقت و موشکافی مطالعه کنید.

بخوانید!  آموزش گذاشتن پاپ آپ در سایت و خرید افزونه popup builder

مراحل ثبت اپلیکیشن ios در اپل استور

مراحل ثبت اپلیکیشن ios در اپل استور

قبل از هر اقدامی خروجی ios را توسط xCode دریافت نمایید. وجود فایل CSR و Bundle ID هم ضروری است.

خود سیستم مرحله‌به‌مرحله شما را در ثبت یاری می کنید و شما تنها لازم است قبل از تایید هرمرحله و آپلود اپ قوانین و مقررات را مطالعه کرده و به پرسش ها پاسخ دهید.

تنها ۳۰ دقیقه لازم است تا انتشار اپ موبایل از لحاظ ساختار کلی کد در اپل بررسی و تایید شود البته اگر شما همه موارد را رعایت کرده باشید اما برای تایید نهایی و قرار گرفتن در اپل استور کیفیت بسیار مهم است و اپل برای بررسی کیفی اپل شما برنامه مدون و دقیقی دارد.

درحال حاضر به بهانه تحریم های تحمیلی علیه ایران ثبت اپلیکیشن در اپل استور بسیار دشوار است و برنامه های ثبت شده به بهانه های گوناگون حذف می شوند که امیدواریم این مشکل به زودی برطرف شود.

شیوه های ثبت اپلیکیشن اندروید

شیوه های ثبت اپلیکیشن اندروید

اندروید آزادی عمل بیشتری به برنامه نویسان و توسعه‌دهندگان داده تا در فروشگاه های مختلف به انتشار اپ موبایل بپردازند و نصب برنامه از منابع متعدد در این گوشی ها راحت تر از ios است اما این به آن معنا نیست که برنامه ها از لحاظ کد نویسی و کیفیت بررسی نمی شوند. سیاست محرمانگی و امنیت در اندروید اهمیت بالایی دارد و بدافزارها راهی به فروشگاه سامسونگ ندارند. مراحل ثبت اپلیکیشن در این فروشگاه ها بسیار شبیه فروشگاه های اپل است با این تفاوت که شما منابع متعددی برای انتشار برنامه در اختیار دارید.

بخوانید!  مشتری هدف من چه کسی است؟ بازار هدف دقیقاً کجاست؟

مجوزهای مورد نیاز انتشار اپ موبایل در مارکت های ایرانی

برای انتشار اپ موبایل در استور های ایرانی شما باید دو دسته از مجوزهای عمومی و اختصاصی را اخذ نمایید. البته حقیقت این است که تا کنون نظارت بر انتشار اپلیکیشن موبایل در ایران چندان هدفمند نبوده و بر اجرای آن نظارت چندانی صورت نمی‌گیرد.

برنامه هایی که محتوای خاص و احتمالاً حساسیت‌زا داشته باشند می‌بایست از (مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) مجوز انتشار دریافت کنند.

کلیه بازی های ترسناک که نیاز به رده‌بندی سنی دارند برای انتشار باید از (بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای) رده‌بندی سنی دریافت کنند تا بتوانند نسبت به انتشار اپ موبایل اقدام کنند.

قوانین داخلی فروشگاه های اپلیکیشن موبایل ایرانی

اپ استور های داخلی هر کدام برای انتشار اپلیکیشن قوانین داخلی و قرار داد های مخصوص به خودشان را دارند به عنوان مثال کافه بازار برای انتشار اپ شما مواردی مثل محتوای مجاز و غیرمجاز، قابلیت و کیفیت، مالکیت فکری و رفتار گمراه کننده، امنیت و حریم شخصی، درآمدزایی و تبلیغات، جایگاه برنامه‌ها در بازار و اجرای قوانین  داخلی خود را بررسی می‌کند و هر زمان تشخیص دهد برنامه شما از قوانین تخلف داشته آن را حذف خواهد کرد.

نکات مهم در تولید اپلیکیشن موبایل پرفروش

در تولید یک اپلیکیشن دقت کنید ایده ای نو داشته باشید و حتما برنامه های مشابه ایده تان را بررسی کنید. از بهترین همکاران ممکن دعوت به همکاری کنید و از هر پیشنهاد و انتقاد سودمندی استقبال کنید. قبل از انتشار اپلیکیشن حتما آن را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهید و پس از انتشار به برنامه بازاریابی توجه ویژه ای داشته باشید. موفقیت یک اپلیکیشن موبایل در گرو بازاریابی مناسب است. ارائه رایگان برنامه در فرصت زمانی محدود می تواند یک راهکار بازاریابی خوب برای آشنایی کاربران هدف با اپ شما باشد. در هر لحظه کاربران را در نظر داشته باشید. برای آگاهی بیشتر در این موضوع می توانید مقاله( راهنمای تبدیل یک ایده به اپ) را نیز مطالعه کنید.

بخوانید!  سیگنال اجتماعی و اهمیت آن بر سئو و طراحی سایت

کیفیت اپ موبایل چطور سنجیده می شود؟

انتشاراپ موبایل کافی نیست. یک برنامه موبایل باید جامعیت، کمیت و کیفیت محتوای مناسبی داشته باشد در غیر این صورت محکوم به شکست خواهد بود. امکانات، رابط کاربری، کاربردپذیری و کاربری دوستانه از دیگر نکاتی است که در کیفیت اپ تاثیر داشته و انتشار اپ  را تحت تاثیر قرار می دهد. شما باید برنامه ای ارائه دهید که کارآمد باشد و یا سرگرمی ماندگاری  به کاربر هدیه کند در غیراین صورت برنامه شما انتشار نخواهد یافت. در ارائه توضیحات اپلیکیشن خود دقت کنید محتوا به بهترین شکل اپلیکیشن را توضیح دهد در غیر این صورت کاربر برای خرید آن احساس نیاز نخواهد کرد. درصورتی که کار تولید اپ خود را  می کنید از تیم های حرفه ای کمک بگیرید. درصورتی تجربه انتشار اپ دارید تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. به نظر شما مهمترین دشواری تولید اپلیکیشن در ایران چه چیزی است؟

نوشته فرصت‌ها و چالش های انتشار اپ موبایل در مارکت ها اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.