0

نرخ تبدیل چیست؟

طراحی سایت

به زبان ساده در تجارت و بازاریابی اینترنتی نرخ تبدیل یعنی نسبت تعداد بازدیدکننده­هایی که وارد یک وب سایت می شوند و واقعا اقدام به کاری می­کنندبه افرادی که وارد می­شوند و هیچ­ کاری انجام نمی دهند. اهدافی که برای تبدیل یک بازدیدکننده در نظرگرفته می­ شود تنها به خرید کردن خلاصه نمی شود.

این اهداف می تواند شامل فروش، دانلود، شرکت در نظرسنجی و یا عضویت در وب سایت نیز باشد. آمارها نشان می دهد که درصد بالایی از وب سایت ها تمام تلاش خود را بر روی افزایش تعداد بازدیدکننده ها می گذارند و از نسبت تبدیل سایت خود دراهداف مختلف کاملا ناآگاه هستند. در حقیقت برای موفقیت و افزایش درآمد تنها تعداد بازدیدکننده ها کافی نیست.

برای مثال یک وب سایت با ۱۰۰۰ بازدیدکننده در روز و ۱۰ مشتری دارای نسبت تبدیل ۱% در زمینه خرید محصولات است و به اندازه یک وب­سایت با ۲۰۰۰ بازدیدکننده و ۲۰ مشتری درآمد دارد. پس شما باید علاوه بر افزایش بازدیدکننده به فکر جذب مشتری­ باشید و با روش های گوناگون امکان خرید محصولات و دریافت خدمات را افزایش دهید. در این مقاله تلاش می کنیم روش هایی ارائه دهیم که علاوه بر افزایش بازدیدکننده های یک وب سایت، سبب رشد تعداد کاربران هدف نیز بشود و در نتیجه موجب بالاتر رفتن نرخ تبدیل گردد.

نرخ تبدیل چیست؟

اهمیت نرخ تبدیل

اگر یک مدیر از نرخ تبدیل وب سایت خود اطلاعی نداشته باشد چطور می تواند برای رشد و توسعه کار خود برنامه ریزی کند؟ درآمد خود را چگونه افزایش می دهد؟ و اصلا بر چه مبنا و براساس چه آماری و در کدام قسمت می خواهد تغییراتی در کار خود ایجاد کند؟ در واقع نرخ تبدیل چیزی فراتر از سنجش میزان درآمد است.

بخوانید!  طراحی سایت مجتمع تجاری بازرگانان کازرون

نرخ تبدیل نشان دهنده میزان پاسخگویی یک وب سایت به نیازهای کابران است. در هر وب سایت تجاری هدف تبدیل کاربر به خریدار است و در هر مرحله از کار اگر مشکلی ایجاد شود موجب از دست رفتن مشتری می شود. در واقع یک کاربر زمان بسیار اندکی را به مرور یک وب سایت اختصاص می دهد و طراحی وب سایت باید به گونه ای باشد که در همین زمان اندک کاربر به آسانی به اهداف خود برسد. خواه این هدف خرید یک محصول باشد و یا یافتن یک نرم افزار و دانلود آن.

جذب بیننده به یک سایت کار پرهزینه ایست. مدیران سایت برای رسیدن به این هدف با استفاده از تبلیغات و اصول سئو و صرف هزینه های زیاد تلاش می کنند بر تعداد بازدیدکننده های روزانه خود بیافزایند اما گاهی به دلیل وجود مشکلاتی بسیار ساده در رابط کاربری، فرآیند تبدیل به خوبی انجام نمی شود و نرخ تبدیل تغییر چندانی نمی کند.

علاوه بر این باید به خاطر داشت که بهبود نرخ تبدیل همانند افزایش تعداد بازدیدکننده ها یک فرآیند پایان ناپذیر است. وجود رقیبان، طرح ایده های جدید، پیشرفت تکنولوژی و گذشت زمان همگی موجب تغییر در نیازها و سلایق کاربران اینترنتی می شود. پس باید دائما عملکرد وب سایت، رفتار مشتریان و تغییرات وب سایت های رقیب را تحلیل و بررسی کرد.

نوشته نرخ تبدیل چیست؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.