0

نرخ سوزاندن استارت آپ ها – چرا استارت آپ ها شکست می خورند؟

طراحی سایت

زمانی که شما یک کسب و کار نوپا را مدیریت کنید ، طولی نخواهد کشید که با چالش های متفاوتی آشنا خواهید شد . چالش های فنی ، منابع انسانی و نیروی کار ، مالی و … . البته که تا قبل از آنکه وارد میدان نشوید و با آن ها رو به رو نشوید نمی توانید تجربه کسب کنید. اما همیشه کسب اطلاعات پیش از اقدام به راه اندازی استارت آپ می تواند در رو به رو شدن با چالش ها سودمند باشد. یکی از مواردی که می تواند باعث شکست استارت آپ ها شود ، زیاد بودن نرخ سوزاندن استارت آپ ها می باشد. در این نوشتار قصد داریم با اهمیت محاسبه نرخ سوزاندن استارت آپ آشنا شویم.

نرخ سوزاندن یا burn rate چیست؟

burn rate یا نرخ سوزاندن ، یکی از نرخ هایی است که در سازمان های بزرگ عموما به صورت ماهانه محاسبه می شود و تنها مختص استارت آپ ها نمی باشد . به نرخ از دست دادن پول در همه کسب و کار ها نرخ سوزاندن گفته می شود.

چرا باید نرخ سوزاندن را محاسبه کرد ؟

زمانی که گفته می شود شرکت یا استارت آپ به صورت ماهانه نرخ سوزاندن صد هزار واحد پولی را دارد، این جمله شاید به تنهایی معنای کاملی را به شنونده منتقل نکند. اساساََ نرخ سوزاندن زمانی اهمیت پیدا می کند که در کنار دیگر شاخص های کسب و کار بیان شود .

اگر مجموعه شما ماهانه به ۵۰۰ هزار واحد پولی برای فعالیت نیاز داشته باشد و درآمد ماهانه ۴۰۰ هزار واحد پولی باشد، در این زمان نرخ سوزاندن مجمومه ۱۰۰ هزار واحد پولی می باشد.

بخوانید!  اهمیت فونت ها در طراحی سایت

در صورتی که یک استارت آپ راه اندازی کرده باشید ، لازم است که ماهانه این نرخ را محاسبه کنید. مقایسه نرخ سوزاندن هر ماه با ماه قبل ، گرفتن میانگین به شما کمک می کند که از میزان موفقیت کمپین های تبلیغاتی و میزان سود آوری آن ها اطلاع کسب کنید. زمانی که نرخ سوزاندن کاهش پیدا کند متوجه خواهید شد که استارت آپ شما به سمت موفقیت می رود. همچنین بر عکس ، زمانی که این نرخ به تدریج بیشتر شود ، نشان دهنده آن است که اتفاقات در حال از کنترل خارج شدن است و باید فکری برای خلاص شدن از مشکلات کرد . در این مرحله برای گرفتن تصمیمات استراتژیک ، گاها نرخ سوزاندن به صورت دو هفته یکبار یا هفته ای یکبار نیز محاسبه می شود.

اما چرا نرخ سوزاندن حائز اهمیت است؟

استارت آپ شما برای آنکه بتواند تعداد مشتریان خود را کسب کند ، مدت زمانی را نیاز دارد و در این بازه زمانی نرخ سوزاندن استارت آپ ممکن است به بالاترین میزان خود در طول فعالیت برسد. در صورتی که شما میانگین نرخ سوزاندن استارت آپ را بدانید ، می توانید محاسبه کنید که مجموعه شما تا چه زمانی می تواند بدون پول کار کند.

از طرف دیگر ، در صورتی که زمان آن برسد که نیاز به سرمایه گذار داشته باشید، مستندات مربوط به نرخ سوزاندن می تواند به شما کمک کند که بتوانید سرمایه گذاران بهتری را جذب کنید.

البته اگر نرخ سوزاندن استارت آپ ، یک تابع صعودی داشته باشد، این سبب خواهد شد که سرمایه گذاران ، تمایلی به سرمایه گذاری بر روی استارت آپ شما نداشته باشند.

بخوانید!  طراحی سایت مدیریت محتوا

نوشته نرخ سوزاندن استارت آپ ها – چرا استارت آپ ها شکست می خورند؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.