0

وب سایت هوشمند

طراحی سایت

شرکت های بسیاری در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت می نمایند ولی ساخت یک وب سایت هوشمند که براساس عملکرد بازدیدکنندگان طراحی شده باشد کمتر در نمونه کارها به چشم می خورد.
برای داشتن یک وب سایت هوشمند چه باید کرد؟
معماری اطلاعات:
معماری اطلاعات به معنای سازماندهی اطلاعات و تعریف چارچوب مناسب برای چیدمان اطلاعات در بسترهای کاربر محور ، در راستای یافت پذیری و کاربرد پذیریی اطلاعات میباشد . و یا به طور ساده تر منظور از معماری اطلاعات این است که به کاربر این امکان را بدهیم که به سرعت و سهولت به اطلاعات مورد نظر خود دست یابد ، به طراحی این ساختار معماری اطلاعات میگویند .

در هر دو تعریف بالا از کلمه کاربر استفاده گردید و این توضیح را لازم میدانیم که منظور از کاربر هر فردی در هر جایگاهی میباشد این معماری اطلاعات میتواند در خصوص دسترسی یک مشتری به اطلاعات صورت پذیرد و یا دسترسی یک فرد عادی به اطلاعات یک محصول .

ارائه خدمات توسط وب سایت
یک وب سایت تنها مجموعه ای از صفحات نیست به عنوان مثال هنگامی که کاربر برای خرید بلیط کنسرت بصورت آنلاین جستجو می کند اگر شما دارای یک سایتت فروش آنلاین هستید باید تمام نیاز های کاربر را در نظر بگیرید کاربر ممکن است به یک سایت دیگر در مورد محل کنسرت ویک سایت دیگر در مورد اطلاعات هنرمند و در نهایت یک سایت برای خرید مراجعه نماید . به کاربر باید طوری القا شود که خرید بلیط فقط بخشی از خدمات است.داده پردازان راستین تنها شرکتی است که به جنبه خدمات محور بودن وب سایت بسیار توجه میکند .

بخوانید!  معرفی 3 درگاه پرداخت برای فروشگاه‌های اینستاگرامی

طراحی وب سایت برای هر دستگاه
با افزایش استفاده از گوشی های هوشمند داشتن وب سایتی که در هر دستگاه به درستی نمایش داده شود از ضروریات به شمار می آید دو روش کلی برای این امرر وجود دارد طراحی تطبیقی AWD و طراحی ریسپانسیو RWD . در روش اول طراحی پوسته های مختلف برای دستگاه های مختلف انجام می گیرد ولی در روش دوم که بهترین روش به حساب می آید سایت بر اساس سایزدستگاه خود را تغییر می دهد.

gamification
بازی وارسازی به معنای مورد استفاده قراردادن مدل تفکر و ساز و کار مورد استفاده بازی ها در زمینه هایی غیر از سرگرمی به جهت به تعامل واداشتن و یا تشویقق کاربران در حل مشکلات و یا انجام کارها میباشد ، بازی وار سازی در زمینه های بسیاری نظیر بهبود تعامل کاربران ، بازگشت در سرمایه گذاری ، بالا بردن کیفیت داده ها و آموزش مورد استفاده قرار می گیرد و بررسی تحقیقات انجام شده نشان دهنده اثرات مثبت بکارگیری این مساله میباشد .

Microinteraction
با گسترش رقابت در زمینه وب طراحان توجه بیشتری به جزئیات طراحی Microinteraction ها میکنند آنها مانند صدای دینگ در هنگام چت و یا انیمیشن ها ی سبد خریدد برای تایید نهایی در خرید آنلاین هستند Microinteractionها مانند روغن برای چرخ دنده ها عمل می کنند آنها فیدبکهای مهمی در مورد کاربر به ما می دهند توضیحات مورد نیاز را به آنها می دهند مانع اشتباهات کاربران می شوند حتی آنها را سرگرم میکنند از نقطه نظر کاربران امروزه سایت هایی که فاقد Microinteractionها می باشند، خسته کننده به نظر می رسند.

بخوانید!  آموزش نحوه ورود به مدیریت وردپرس

نوشته وب سایت هوشمند اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.