0

پست مهمان چیست و چه تاثیری بر روی سئو سایت دارد؟

طراحی سایت

پست مهمان عبارت است از استفاده محتوا و مطالب نویسندگان سایر وبلاگ ها و سایت ها درسایت خود با ذکر منبع و لینک دهی . درخصوص تاثیر پست مهمان بر روی سئو سایت مطالب مختلفی مطرح می شود و این مبحث را از زوایای مختلف می توان بررسی کرد. ارتباط سایت شما با سایت های دیگر سبب تبادل لینک می شود که در بهینه سازی سایت تاثیر بسیاری دارد.

تاثیر پست مهمان بر روی سئو سایت

موتورهای جستجوی برتر به ویژه گوگل از دیرباز به لینکدهی اهمیت زیادی می دهند و آن را عامل محبوبیت مطالب تلقی می کنند.

بنابر این تاثیر پست مهمان بر روی سئو بیشتر از جهت لینکدهی اهمیت دارد. همچنین اگر شما به سایت های معتبر لینکدهی داشته باشید به افزایش اعتبار شما نزد گوگل هم کمک می کند. پست مهمان در نهایت می تواند به افزایش ترافیک سایت شما کمک کند.

فرآیند دو طرفه استفاده از پست میهمان

نوشتن پست مهمان مثل یک جاده دو سویه عمل می کند که به دو طرف سود می رساند. تاثیر پست مهمان بر روی سئو به شناسایی شما به عنوان یک متخصص توانمند در حوزه خود کمک می کند و شما را به عنوان یک نویسنده توانمند به مخاطبان معرفی می کند.

درنقطه مقابل گاهی نوشتن مطالب تکراری با یک زاویه نگاه مخاطب سایت ها را خسته می کند. استفاده از مطالب نویسندگان میهمان به تنوع بخشی مطالب و ارائه دیدگاه های جدید در وب سایت ها موثر است. تولید محتوای بهینه سازی شده و استفاده از آن در سایت شما می تواند به افزایش غنای محتوای سایت شما منجر شود.

بخوانید!  طراحی سایت و سئو سایت در نونگار پردازش

مزایای استفاده از پست میهمان

در بالا به تاثیر پست مهمان بر روی سئو اشاره کردیم برخی از سایر مزایای پست میهمان عبارت است از:

  • معرفی شما به مخاطبان تازه
  • افزایش محبوبیت برند با کمک بازاریابی محتوا
  • تثبیت جایگاه نویسنده به عنوان مبتکر و صاحب اندیشه در حوزه فعالیت خود
  • تعامل بیشتر شما با سایر سایت ها و ایجاد زمینه همکاری بیشتر
  • بک لینک دهی به سایت خود باکمک روش های کلاه سفید
  • افزایش ترافیک سایت و بهبود رتبه در گوگل

کجا پست میهمان داشته باشیم؟

سایت هایی که اعتبار دامنه آنها زیاد است و از رتبه خوبی برخورداراند گزینه خوبی برای ارائه پست میهمان هستند. تاثیر پست مهمان بر روی سئو در این سایت ها بیشتر خواهد بود.

زمانی که در یک سایت معتبر پست میهمان داشته باشید سبب می شود اعتبار سایت شما افزوده شده و در نهایت رتبه شما نیز ارتقا یابد.

درصورتی که با چند سایت همکاری مستمر داشته باشید که از اعتبار خوبی برخوردار هستند می تواند به ارتقا جایگاه شغلی شما کمک شایانی بکند.بنابراین توصیه می کنیم به جای همکاری مقطعی با سایت های مختلف با تعداد معدودی از سایت ها به صورت مستمر همکاری کنید.

پیش از تصمیم گیری در خصوص ارائه پست میهمان در سایت ها با کمک ابزارهای موجود رتبه و جایگاه آن سایت را مشخص کنید و سپس تصمیم گیری کنید.

مهمترین فاکتور در ارائه پست میهمان

مهمترین فاکتور تاثیر پست مهمان بر روی سئو توجه به کیفیت محتوایی است که ارائه می کنید.

پست های میهمان باید از ارزش و اعتبار کافی برخوردار بوده و ضمن تازگی برای مخاطب جذاب و جالب توجه باشند.

بخوانید!  فایل Robots.txt چیست و چه کاربردی دارد؟

درغیراین صورت تاثیر مناسبی نداشته و نمی توان به مزایای آن امید داشت.

برای تصمیم گیری بهتر قبل از انتشار هر پست خود را جای مخاطب بگذارید و از خود سوال کنید آیا این محتوا برای مخاطب سودمند است و می تواند نیازی از او را برطرف کند یا خیر.

چطور یک پست میهمان جذاب داشته باشم؟

درکنار محتوای جذاب و قابل اعتنا تاثیر پست مهمان بر روی سئو با کمک تصاویر مناسب، اینفوگرافیک و جلوه های بصری به صورت چشم گیری افزایش خواهد یافت.

تنوع در سبک نوشتار و شیوه ارائه مطالب هم می تواند به افزایش کیفیت پست مهمان و افزایش بازدید کمک شایانی داشته باشد.

استفاده از ویدئو در سال های اخیر و با توجه به افزایش کیفیت سرعت اینترنت افزایش چشمگیری داشته و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است. در پست های میهمان می توانید از ویدئوهای کوتاه مرتبط یا پیام های صوتی کوتاه استفاده کنید.

تفاوت بک لینک و پست میهمان

بسیاری این دو مفهوم را اشتباه می گیرند. فروش بک لینک می تواند به دریافت امتیاز منفی و حذف شما ازگوگل منجر شود؛ درحالی که پست میهمان یک روش کاملا قانونی و به اصطلاح کلاه سفید جهت ارتقای رتبه سایت است.

الگوریتم های گوگل کاملا محرمانه است، امابه نظر میرسد گوگل از روی رفتار مخاطب تشخیص می دهد مطالب وب سایت شما از چه نوعی است و بر این اساس به آن ها امتیاز می دهد. تجربه متخصصان سئو در انتخاب روش های بک لینک گیری بسیار تاثیر گذار است.

نتیجه گیری:

تاثیر پست مهمان بر روی سئو از روش های کلاه سفید جهت ارتقای توانمندی های وب سایت است که به افزایش بازدید و رتبه سایت منجر می شود.

بخوانید!  فهمیدن با دانستن چه فرقی دارد؟

تولید محتوای بهینه سازی شده به همراه استفاده هوشمندانه از پست های مهمان می تواند به بهینه سازی سایت شما کمک کند.

پست مهمان برای نویسنده و مدیران سایت به صورت یکسان مفید است و سود دو طرفه به نویسنده و صاحبان سایت ها می رساند.

نوشته پست مهمان چیست و چه تاثیری بر روی سئو سایت دارد؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.