0

۹ راهکار برای موفقیت کسب و کار اینترنتی شما

طراحی سایت

انتظار می رود سال آینده اقتصاد تجارت الکترونیک به مسیر سعودی خود ادامه دهد. این فرصت موفقیت برای کارآفرینان بسیار جذاب و هیجان انگیز است، مهم نیست قبلا تجربه راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارید یا نه جهت موفقیت کسب و کار اینترنتی همین الان آستین های خود را  بالا بزنید.

از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ حجم کل خرده فروشی در آمریکا ۱۶۷.۳ میلیارد دلار به ۲۶۳.۳ دلار افزایش یافت و انتظار می رود این رقم تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه بیابد.

با توجه به موفقیت کسب و کار اینترنتی و انتظاری که برای ادامه روند رشد وجود دارد ورود به این بازار برای همه مفید خواهد بود در ادامه شما را با راهکارهایی جهت موفقیت کسب و کار اینترنتی آشنا می کنیم.

۱- کسب و کار جدیدی بدون برنامه راه اندازی نکنید

یکی از اشتباهاتی که کارآفرینان جهت موفقیت کسب و کار اینترنتی خود مرتکب می شوند راه اندازی وب سایت بدون برنامه ریزی دقیق است. برای موفقیت کسب و کار اینترنتی به غیر از خرید دامنه و هاست یا طراحی سایت باید برنامه مدونی داشته باشید و اصول بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو به همراه تولید محتوای ارزشمند را جدی بگیرید. ورود به دنیای تجارت الکترونیک بدون آمادگی موفقیت کسب و کار اینترنتی شما را غیر ممکن می کند. یکی از اصول موفقیت کسب و کار اینترنتی در کنار راه اندازی وب سایت توجه به سئو، محتوا، بازاریابی شبکه های اجتماعی و تبلیغات به صورت همزمان است.

(برای راه اندازی کسب‌ و کار آنلاین چه تدابیری باید اندیشید؟)

بخوانید!  طراحی سایت داروی قطعی کرونا

۲- به روی کاربران تمرکز کنید

جهت موفقیت کسب و کار اینترنتی باید به کاربران توجه ویژه ای داشته باشید.یکی از محدودیت های کسب و کارهای اینترنتی این است که مشتری قادر به لمس و بررسی کالا از نزدیک نخواهد بود از این رو باید تلاش کنید این مشکل را با ارائه محتوای ارزشمند، شرح نویسی کامل کالا و کمک گرفتن از ویدئو و تصویر برطرف کنید. تنوع روش های پرداخت هم می تواند به موفقیت کسب و کار اینترنتی کمک کند.

۳- همه جوانب را بررسی کنید

شما پیش از هرگونه سرمایه گذاری برای موفقیت کسب و کار اینترنتی واجب است در مورد آن کسب و کار و راه های موفقیت در آن تحقیق و بررسی کنید.

فکر کنید مشتری به چه چیزهایی نیاز دارد و به کدام صفحه ها بیشتر سر خواهد زد و سپس برای بهبود عملکرد وب سایت خود تلاش کنید.

۴- به شبکه های اجتماعی توجه کنید

هیچ کارشناس دیجیتال مارکتینگ عاقلی نمی تواند تاثیرات مهم شبکه های اجتماعی را انکار کند. استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی می تواند به کسب و کار شما رونق بخشد. بازاریابی شبکه های اجتماعی به کسب و کار شما هویت بخشیده و به آگاه سازی مشتریان شما کمک می کند. بسیاری از کسب و کار ها به فروش های بالایی از طریق شبکه ها اجتماعی دست یافته اند. جهت موفقیت کسب و کار اینترنتی نباید از تاثیر شبکه های اجتماعی غافل شوید.

مدیر خوب شبکه های اجتماعی هم می تواند به موفقیت شما کمک کند.

۵- از عناصر اجتماعی کمک بگیرید

جهت موفقیت کسب و کار اینترنتی خود می توانید از عناصر اجتماعی در کسب و کار خود کمک بگیرید.

بخوانید!  آموزش ثبت سایت مپ در گوگل وبمستر

استفاده از اصول UX  و   UI  می تواند به موفقیت کسب و کار اینترنتی شما کمک کند. طراحی دکمه ها و استفاده از social login می تواند به موفقیت شما کمک کند.

۶- از تلفن همراه هوشمند غافل نشوید

اگر کسب و کار خود را به روی تلفن همراه نبرید ظرف چند سال آینده ممکن است شکست سختی بخورید. بنابراین لازم است از همین الان به فکر بهینه سازی وب سایت خود برای تلفن همراه باشید و اپلیکیشن مناسب کسب و کار خود را طراحی کنید.

۷- جایگاه خود در موتورهای جستجو را ارتقا دهید

رقابت در متورهای جستجو به ویژه گوگل روز به روز در حال افزایش است بنابراین باید تلاش کنید در صفحه نخست گوگل جایگاه مناسبی داشته باشید، درغیر این صورت به خوبی دیده نخواهید شد حتی اگر بهترین وب سایت را هم طراحی کرده باشید.

۸- به جمع آوری اطلاعات توجه کنید

در اختیار داشتن یک پایگاه داده مناسب و به دست آوردن راه های متنوع ارتباط با مشتریان می تواند به موفقیت کسب و کار اینترنتی شما کمک کند. هرچه ارتباط شما و مشتریان نزدیکتر و با برنامه ریزی بهتری باشد احتمال افزایش فروش شما هم بیشتر می شود. (  برنامه وفادارسازی مشتریان چیست و شامل چه نوع پاداشی می باشد؟ )

۹- روند تغییرات خود را ادامه دهید

دنیای فناوری به سرعت در حال تغییر و تحول است جهت موفقیت کسب و کار اینترنتی لازم است به روند مستمر تغییرات ادامه دهید اگر با دنیای فناوری پیش نروید به زودی شکست خواهید خورد.

دنیای کسب و کار در حال تغییر است سنتی ترین تجارت ها هم اگر به بازاریابی اینترنتی و فروش آنلاین رو نیاورند آینده ای نخواهند داشت. اگر به فکر سرمایه گذاری هستید موفقیت در کسب و کار اینترنتی قطعی است اگر هوشمندانه وارد این بازار شوید بازگشت سرمایه خوبی در انتظار شما خواهد بود تمام پیش بینی ها آینده روشنی را برای کسب و کارهای اینترنتی میبینند، اما این نکته را هم فراموش نکنید موفقیت در کسب و کار اینترنتی نیازمند آگاهی، دانش، تحقیق و مشاوره مناسب خواهد بود.

بخوانید!  آموزش تغییر ورژن php در سی پنل

مهم نیست وارد کدام عرصه از کسب و کار اینترنتی می شوید از هرکجا آغاز کنید می تواند آغاز خوبی باشد به شرط آنکه نهایت دقت رابکار ببرید. سال های آتی موفقیت کسب و کار اینترنتی ادامه خواهد داشت.

نوشته ۹ راهکار برای موفقیت کسب و کار اینترنتی شما اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.