0

راه کارهای بازاریابی فروشگاه آنلاین

استراتژی کامل بازاریابی چیست؟ کارشناسان بازاریابی فروشگاه آنلاین هنوز نمی توانند به اتفاق نظر برسند. هر سال استراتژی های جدیدی وارد می شوند و ایده های قدیمی تغییر شکل می دهند. صاحبان فروشگاه های آنلاین باید ترکیب ایده آلی از ایده بازاریابی را که برای آنها مناسب است پیدا کنند. تمرکز بر روی موتورهای جستجو (SEO و SEA) ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی باشد ، یا تبلیغات تبلیغاتی بنر و شبکه نمایش متعارف تر همراه با کمپین های بزرگ بازاریابی از طریق ایمیل.

با نکات ما می توانید استراتژی های آینده خود را بازاریابی فروشگاه آنلاین تان بهینه کنید.

۱٫ بدون SEO خیر!

ترافیک موتور جستجو یکی از مهمترین راه های افزایش بازدید در فروشگاه های آنلاین است. وقتی نوبت به سئو می رسد ، عوامل مختلفی در این امر نقش دارند: پیاده سازی فنی ، ساختار مفهومی سایت ، محتوا ، مشخصات پیوند و بهینه سازی کلمات کلیدی. اقدامات سئو تأثیر ماندگاری بر قابلیت مشاهده و بازدید دارند. اما هر بازاریاب آنلاین باید از رعایت دستورالعمل های Google اطمینان حاصل کند.برای بازاریابی فروشگاه آنلاین اگر به این دستورالعمل ها پایبند نباشید ، ممکن است در نهایت با رتبه ای پایین تر و میزان ترافیک کمتری روبرو شوید.

۲٫ توجه به موبایل های هوشمند

خرید موبایل به قدری قابل توجه شده است که برای بسیاری زندگی بدون آن تصور نمی شود. تجارت موبایل عامل اصلی رشد فروش عمده در تجارت الکترونیکی است . زیرا سال به سال در حال افزایش است . پس این نکته ثابت می کند که بهینه سازی وب سایت خود برای کاربران موبایل برای یک فروشگاه آنلاین رقابتی، مفید است.

۳٫ USP را بشناسید و از آن استفاده کنید

تجزیه و تحلیل رقابت اولین قدم است تا بتوانید خود را با موفقیت در بازار جای دهید. این تحلیل سنگ بنای بازاریابی فروشگاه آنلاین است. فروشگاه ها باید USP (نقطه فروش منحصر به فرد) خود را در اولویت قرار دهند زیرا متقاعد کننده ترین ویژگی، منحصر به فرد است. برای جلب مشتری نیازی به پایین ترین قیمت ندارید. برای متمایز بودن در رقابت ، می توانید ارسال رایگان یا سریعتر یا خدمات عالی به مشتری ارائه دهید.

۴- از پیشنهاد مشتریان به یکدیگر استفاده کنید

آیا قبلاً USP خود را تعریف کرده اید و می خواهید مشتریان شما آن را تبلیغ و منتشر کنند؟ اینجاست که در بازاریابی فروشگاه آنلاین از بازاریابی ارجاعی استفاده می شود. از طریق ارتباط فروشگاه خود با کانال های رسانه های اجتماعی و سیستم عامل های رتبه بندی ، به مشتریان این امکان را می دهید که به کسب و کار امتیاز دهند. بدیهی است که مشاغل فعالانه از مشتریان خود بخواهند نظر خود را برای مثال از طریق CTA (فراخوان اقدام) در هنگام انجام معامله به اشتراک بگذارند. این شفافیت کار شما را نشان می دهد و اعتماد مشتریان را تقویت می کند. رتبه بندی فقط ابزاری برای حفظ مشتری نیست. چرا که در نتایج جستجو نیز نشان داده می شند. Rich Snippets (اطلاعات اضافی در SERPS مانند رتبه بندی و اطلاعات تماس) با نشان دادن محصولات شما در نتایج جستجوی Google ، وسیله ای رایگان برای جلب مشتریان بالقوه است.

۵٫ استراتژی کامل محتوا

راه کارهای بازاریابی فروشگاه آنلاین- شرکت فروغ گستر

اگر محتوای تخصصی ارائه و گروه های خاصی را هدف قرار می دهید ، پس همیشه می توانید مشتری را در نقطه مناسب چرخه حیات مشتریان انتخاب کنید. این چرخه فرآیند را از اولین نقطه تماس مشتری و شرکت (معمولاً از طریق تبلیغات) تا پایان رابطه تجاری شرح می دهد. اگر از طریق اطلاعات مفید علاقه مشتری را برانگیزید ، محصول شما به حوزه توجه وی منتقل می شود. محتوای بهینه شده به شما کمک می کند تا گروه های خاصی را هدف قرار دهید. با استفاده از استراتژی محتوای مناسب ، می توانید محصول خود را مطابق با نیاز مشتری تنظیم کرده و اصطلاحاً آن را ملموس کنید. می توانید از این سطح تخصص که ایجاد شده است برای ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده کنید. وقتی نوبت به سئو می رسد ، محتوای خوب منجر به یک رتبه بالاتر ، دامنه وسیع تر و نرخ تغییر بهتر می شود.

۶٫ مشتریان بالقوه را به سرنخ تبدیل کنید

بازاریابی فروشگاه آنلاین همیشه لازم نیست که با تمام شدن قرارداد یا خرید یک محصول خاتمه یابد. بعضی اوقات می تواند ایجاد لید (ارتباط با مشتری) بیشتر مورد توجه باشد. خصوصاً وقتی مشتری در ابتدای فرآیند، به دنبال اطلاعات است. این روش چگونه می تواند با افرادی صحبت کند که هنوز تصمیمی برای خرید نگرفته اند اما به یک محصول یا خدمات علاقه مند هستند؟ به عنوان مثال می توانید با ثبت نام در خبرنامه به مشتریان بالقوه و مخاطبین خود را بدست آورید. می توانید بعداً با استفاده از مطالب و تبلیغات متناسب آن ها را به محصولات خود جذب کنید.

 ۷٫ قابلیت استفاده را تقویت کنید

تکنیک های بازاریابی شما باید به گونه ای باشد که مشتریان بالقوه را به فروشگاه شما ترغیب کرده و از سرخوردگی آنها و خارج شدن از سایت بدون خرید چیزی جلوگیری کند. بنابراین دارندگان فروشگاه های آنلاین باید سایت و فرایندهای آنها را از نظر کاربرد بررسی کنند. عوامل ناامیدکننده معمول شامل زمان بارگیری بیش از حد طولانی، پیوندهای نامشخص و نامناسب و انتظارات برآورده نشده است که وقتی کاربر نمی تواند آنچه را که می خواهد پیدا کند ، آن ها را دفع می کند. سبد خرید و روش های پرداخت دو ضعف مکرر دیگر هستند.

۸- از تبادل اطمینان حاصل کنید

بعد از اینکه قابلیت استفاده از فروشگاه خود را بهینه کردید ، می توانید یک قدم جلوتر بروید و عناصر هدفمند را ادغام کنید ، که باعث ترغیب تبادل ها (بین مشتری و فروشگاه) می شود. همچنین داشتن یک نشان امنیتی و همچنین رتبه بندی و بازبینی مشتری ایده خوبی است. قرار دادن مهرها و نمادها در صفحه اصلی و صفحات سفارش ، بازدید کننده را از کیفیت و اعتبار فروشگاه مطمئن می کند. یکی دیگر از عناصر مفید رمزگذاری HTTPS است که به راحتی توسط نماد قفل کوچک در پنجره مرورگر قابل تشخیص است.

همه چیز برای یک شروع با کیفیت و کاربردی 

قبل از اینکه میزان بازدید بیشتر یا نرخ تبادل بالا را به عنوان هدف تعیین کنید ، به عنوان یک مالک فروشگاه ابتدا باید مطمئن شوید که اقدامات بازاریابی تجارت الکترونیکی شما مؤثر است. علاوه بر سیستم فروشگاهی خوب و عملکرد بهینه ، فروشگاه شما همچنین باید کاربر پسند باشد. اگر بودجه خود را صرف تهیه SEO ، SEA یا بازاریابی در شبکه های اجتماعی مختلف بدون آماده سازی مناسب کنید ، به نتیجه قابل توجهی نخواهید رسید. محتوای و کیفیت فروشگاه در اولویت اصلی است. تنها در صورت وجود این موارد می توان استراتژی بازاریابی عینی را دنبال کرد.
منبع : ionos

نوشته راه کارهای بازاریابی فروشگاه آنلاین اولین بار در . پدیدار شد.

بخوانید!  اقدامات اشتباه در طراحی سایت