0

۸ ابزار نظارت بر شبکه‌های اجتماعی مناسب برای کسب‌وکار آنلاین شما

طراحی سایت

مشکلی که در رابطه با شبکه‌های اجتماعی وجود دارد وجود پلت‌فرم‌های بسیار متفاوت می باشد و این تفاوت منجر به وقوع اشتباهاتی می‌شود. تحقیقات جدید نشان می‌دهند که generation Z (نسلی که بین ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ به دنیا آمده اند . در مورد نسل زد بیشتر بخوانید) چندین حساب متفاوت دارد و از پلت‌فرم‌های گوناگونی برای اشتراک گذاری محتواهای مختلف استفاده می‌کند. در واقع راهکار شما برای راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین ، باید‌ داشتن یک ابزار نظارتی برای شبکه‌های اجتماعی‌ تان باشد. در این مطلب تعدادی از این ابزارها را معرفی می کنیم.

ابزارهای رسانه‌های اجتماعی مناسب برای کسب‌وکار آنلاین

  • Buffer

این ابزار به طور ویژه برای کمک به تعهدات مالی رسانه، از طریق آسان‌تر کردن اشتراک محتوا میان پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف‌تان ساخته شده است. بافر دارای یک طیف کاربردی است، پس می‌توانید چندین پست را سریع و به صورت کارآمد و موثر به اشتراک بگذارید.

  • Buzzsumo

این پلت‌فرم شما را قادر می‌سازد که به صورت سریع و موثر کلمات کلیدی مختلف را از نظر صلاحیت بررسی کنید، به عنوان مثال، این که کدام عنوان در حال حاضر در رسانه‌ها داغ است.

  • Google Alerts

این ابزار به شما کمک می‌کند که بتوانید بفهمید که چه زمانی مباحث و موارد مربوط به شما در روزنامه‌ها یا در وب مطرح می‌شود. شما می‌توانید این ابزار را برای نام شرکت خود و یا هر کلمه‌ی کلیدی مهم تنظیم کنید.

  • Hootsuite

این ابزار یکی از متفاوت‌ترین ابزارها برای مدیریت حساب‌های مختلف‌تان است و البته کارهای جانبی بیشتری نیز انجام می‌دهد. این ابزار شما را قادر می‌سازد که همه‌ی محتوای خود را از یک مکان اصلی بخوانید و از همان‌جا پست کنید.

  • Mentionmapp

این ابزار موقعیت محیط شما را مشخص می‌کند و به شما نشان می‌دهد که هر پست از کجا آمده‌ است و چگونه منتشر خواهد شد. این ابزار می‌تواند بسیار کاربردی باشد و به شما کمک کند که بازاریابی افراد تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ (influencer marketing) جدیدی را بر اساس گرایش‌ها و تمایلات جایگزین کنید.

  • Reddit Keyword Monitor Pro
بخوانید!  دلایل افت رتبه طراحی سایت

Reddit یک اجتماع بسیار قدرتمند است؛ مخصوصا به این دلیل که بخشی دارد که به همه‌ی مباحث داغ اختصاص یافته است. البته به دلیل این که این بخش بسایر بزرگ هستند دشوار است که بدانیم چه مکانی را جستجو کنیم. این ابزار به شما کمک می‌کند که بدانید به کجا باید بروید و چه موردی را باید پست کنید.

  • it

آیا می‌خواهید که به‌صورت آنلاین از عناوین به‌روز آگاه باشید؟ این ابزار به شما کمک می‌کند که مد و تمایلات را کشف کنید و از مباحثی که در جریان هستند مطلع شوید.

  • Social Mention

این ابزار، یک ابزار کاربردی دیگر برای این است که بدانید چه جریانی در حال حاضر مطرح و در مرکز توجه قرار دارد. این ابزار از طریق پیگیری کسانی که در رابطه با عناوین مرتبط با شما صحبت می‌کنند، شما را قادر می‌سازد که اتفاقا درحال رخ دادن در محدوده‌ی رسانه‌های اجتماعی هستند، پیگیری کنید.

خدمات سریع مشتریان

اگر می‌خواهید در کسب‌وکار آنلاین خود به صورت سریع و کارامد به مشتریانی مانند افرادی که در یک پلت‌فرم اصلی نظرات خود را ارائه می‌کنند، پاسخگو باشید، لزومی ندارد که همه‌ی ابزارهای نظارت بر رسانه‌های اجتماعی را بررسی کنید و باید برخی از آن‌ها را جستجو کنید. برخی از این موارد که واقعا گزینه‌های خوبی هستند عبارتند از:

  • Social Mention
  • Buffer
  • Hootsuite
  • Mentionmapp

البته این موارد انتظارات و نیازهای کاربران پلت‌فرم‌های مختلف را به شما اموزش نمی‌دهند و این کاری است که خودتان به شخصه انجام خواهید داد. اما قابلیت‌های دیگر این ابزارها برای کسب‌وکار آنلاین بسیار خوب است و به صورت عالی کار می‌کند.

توجه کنید که کلمات کلیدی در رسانه‌های اجتماعی، همان عملکرد مشابه را در زمانی که شما در حال کار بر روی سئوی سایت خود هستید، ندارند. زیرا شما نمی‌توانید از کلمات کلیدی بر روی صفحه‌ی خود استفاده کنید و سپس امیدوار باشید که مردم به کمک این کلمات کلیدی از سایت شما بازدید کنند. گذشته از همه‌ی این موارد، پیام‌های رسانه‌های اجتماعی در مقایسه با وب‌سایت‌ها استمرار بسیار کوتاه‌تری دارند. این امر باعث می‌شود که شما راهی بسیار آسان برای بررسی منظم کلمات کلیدی داشته باشید.

بخوانید!  متخصص سئو در طراحی سایت

بهترین ابزارها در این زمینه عبارتند از:

  • Reddit Keyword Monitor Pro
  • Hootsuite

نظارت بر کلمات کلیدی

یک ابزار بسیار کاربردی دیگر در کسب‌وکار آنلاین برای پلت‌فرم‌های نظارت بر شبکه‌های اجتماعی که به شما کمک خواهد کرد، بررسی رسانه‌های اجتماعی برای بررسی کلمات کلیدی اصلی است و به همین ترتیب شما از زمان توسعه‌ی یک مد یا گرایش و همچنین در صورت لزوم برای تمرکز بر روی آن، اگاه خواهید بود.

در کسب‌وکار آنلاین حتما لازم نیست که نام خود را در سایت‌های دیگر به نمایش بگذارید، گاهی اوقات معکوس این روند نیز جالب است. یعنی باید محتوای سایر افراد را بیابید و سپس آدرس آن‌ها را در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود درج کنید.

مهم‌ترین نکته در رابطه با این رویکرد این است که نباید محتوا را خودتان تولید کنید، زیرا باید متحمل هزینه‌ای زیادی شوید؛ حتی اگر از سایت‌های تولیدمحتوای آنلاین استفاده کنید تا محتوای مورد نیاز خود را تامین کنید.

بسیاری از شبکه‌های اجتماعی پیروان خود را اغلب به طور منحصر به فردی بر اساس پیوند زدن محتویات جالب سایر افراد می‌سازند. در رابطه با محتویات رسانه‌های اجتماعی خود می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  • Buzzsumo
  • it
  • Social media influencer search

اگر می‌خواهید که نمره‌ی پرداختی خود را در رسانه‌های اجتماعی بالا ببرید و تقویت کنید، بهترین کار یافتن رسانه‌های اجتماعی بازاریابی افراد تاثیر گذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ و عقد قرارداد با آن‌ها در کسب‌وکار آنلاین شما است و این یک شروع خوب است.

توجه داشته باشید که همه‌ی افراد تاثیرگذار در حیطه‌ی بازاریابی هم‌تراز و یکسان نخواهند بود. بسیاری از افراد با هدف داشتن مقیاس بزرگی از افراد تاثیرگذار در عرصه‌ی بازاریابی تلاش می‌کنند و امیدوار هستند که با جذب افراد بیشتری با این خصیصه، تلاش اضافه‌ی آن‌ها برای وارد کردن این افراد به بازار مارکتینگ جبران شود.

بخوانید!  5 نکته در سئو توضیحات متا

اما این نکته لزوما درست نیست. اینفلوئنسرهای زیاد شنوندگان کمتری را می‌توانند جذب کنند. در عوض بر روی micro-influencer هدف گذاری کنید.  این رویکرد جالب‌تر است.

ابزارهای جستجوی افراد تاثیرگذار در بازاریابی

  • Buzzsumo
  • Hootsuite
  • Social Mention

سایت‌های مورد بازبینی

یک راه دیگر برای کمک به خودتان دریافت توصیه‌های مثبت در سایت‌های مورد بازنگری است. امروزه این تصدیقات برای بساری از مردم منابع مهمی برای انجام کاری هستند. زیرا این موارد نسبت به گفته‌های خود سایت‌های بازاریابی، بیشتر مورد اعتماد هستند.

اگر مشتاق هستید که این کار را انجام بدهید،، تعدادی از پلت‌فرم‌ها هستند که به شما کمک می‌کنند، مانند:

  • Google Alerts
  • Hootsuite

ابزارهایی برای تقویت کسب‌وکار آنلاین

ابزارهای مختلفی وجود دارند که کسبوکار آنلاین شما را تقویت می‌کنند. در واقع، مشکل اصلی این است که تصمیم بگیرید که کدام ابزار برای شما مناسب است. حتی ممکن است به این نتیجه برسید که استفاده از چندین ابزار می‌تواند به شما برای  بهترین بودن کمک کند.

باید توجه داشته باشید که این ابزارها قیمت‌های متفاوتی دارند. برخی رایگان هستند، برخی دیر ممکن است کاملا گران قیمت باشند. شما می‌توانید تلاش کنید که برخی از ابزارهای رایگان استفاده کنید و سپس مجبور باشید که از چندین وب‌سایت برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.

در کسب‌وکار آنلاین خود از دوره‌های آزمایشی استفاده کنید و سعی کنید تشخیص بدهید که کدام یک از آن‌هایی که در یک سطح قیمت قرار دارند و شما برای پرداخت آن‌ها مشکلی ندارید، بهترین عملکرد را برای شما دارند؟ سپس برای آن اقدام کنید. اگر مورد انتخابی شما به همان میزانی که انتظار داشتید کارامد نبود، می‌توانید از ترکیبات دیگری استفاده کنید! بسیاری از پلت‌فرم‌ها شما را قادر می‌سازند که در صورت تمایل بتوانید اشتراک خود را لغو کنید.

نوشته ۸ ابزار نظارت بر شبکه‌های اجتماعی مناسب برای کسب‌وکار آنلاین شما اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.