0

آشنایی با عناصر دیجیتال مارکتینگ

اگر شما یک بازاریاب اینترنتی یا دیجیتال مارکتر باشید، مطمئنا با اصطلاحات این حوزه آشنایی دارید. اما هدف این مقاله این است که به افرادی که به نحوی با دیجیتال مارکتینگ سر و کار دارند را با اصطلاحات رایج در این حوزه آشنا کند. این افراد می توانند صاحبان کسب و کار هایی باشند که می خواهند وارد حوزه تجارت الکترونیک شوند و با اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ آشنا نیستند. و یا توسعه دهندگانی که در کدنویسی مهارت دارند، آشنا شدن با اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ و ترکیب آنها با مهارت های توسعه وب می تواند باعث کسب مهارت های جدیدی شود که برای حرفه ای آنها مفید است.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

ابتدا با تعریف دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید. به طور خلاصه دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی خدمات یا محصولات از طریق تکنولوژی روز و وابسته به دستگاه های الکتریکی می باشد. شایع ترین آن ها بازاریابی آنلاین می باشد و در بسیاری از مواقع به جای استفاده از بازاریابی آنلاین از دیجیتال مارکتینگ استفاده می شود.

عناصر دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ شامل عناصر مختلفی است که در اینجا تعدادی از پر کاربردترین آنها را توضیح خواهیم داد:

سئو (SEO)

سئو مخفف عبارت ( search engine optimization ) است که معادل بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. اهمیت سئو برای دیجیتال مارکتینگ در این است که موتور های جستجو نقش اصلی را در تامین ترافیک وب سایت ها دارد. بنابراین استراتژی سئو یکی از ارکان اصلی دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود.

AdWords

کلمه کلیدی تبلیغاتی ، شاید پیش از این AdWords به گوش شما نخورده باشد. اما مطمئنا با آن بر خورد کرده اید. زمانی که کلمه کلیدی را در موتور های جستجو ، جستجو می کنید، در لیست نتایج لینک هایی که با علامت ad در کنار آن ها نمایش داده می شوند ، همان AdWords ها هستند. روش کار این پلت فرم های تبلیغاتی در این است که با پرداخت هزینه ای به موتور های جستجو ، سایت را بر اساس کلمه کلیدی مشخص شده ای در ربطه مشخصی نمایش خواهد داد.

بخوانید!  fold در طراحی سایت به چه معنی است و چه کاربردهایی دارد؟

بازاریابی شبکه اجتماعی

شبکه های اجتماعی

امروزه کمتر کسی را می توان یافت که با شبکه های اجتماعی آشنایی نداشته باشد. اما در حوزه دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی متفاوت با چیزی که شما با آن آشنا هستید عمل می کنند. شبکه های اجتماعی به عنوان بستری برای تبلیغات و جذب مشتری برای کسب و کار ها هستند.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی دیگر از روش های دیجیتال مارکتینگ است که علاوه بر جذب مشتری ، وظیفه ارتباط با مشتریان فعلی و بازگشت آنها به مجموعه را بر عهده دارد. این روش با توجه به صرفه اقتصادی که دارد مورد استفاده بسیاری از کسب و کار ها است.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا را می توان جزیی از تمامی روش های که ذکر شد دانست. محتوا همان چیزی است که کاربر را ترغیب می کنند . بهینه سازی سایت ، AdWords ، ایمیل مارکتینگ و …. هیچ کدام بدون داشتن یک محتوای خوب به موفقیت نخواهند رسید.

نرخ تبدیل

به زبان ساده در تجارت و بازاریابی اینترنتی نرخ تبدیل یعنی نسبت تعداد بازدیدکننده­هایی که وارد یک وب سایت می شوند و واقعا اقدام به کاری می­کنندبه افرادی که وارد می­شوند و هیچ­ کاری انجام نمی دهند. اهدافی که برای تبدیل یک بازدیدکننده در نظرگرفته می­ شود تنها به خرید کردن خلاصه نمی شود.

نوشته آشنایی با عناصر دیجیتال مارکتینگ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.