0

آژانس دیجیتال چیست و همکاری با آژانس دیجیتال چه مزیت هایی دارد؟

اگر به تازگی وارد دنیای کسب و کار های آنلاین شده اید ، حتما کلمه های مثل آژانس دیجیتال ، شتاب دهنده ، استارت آپ و …. به گوش شما خورده است. حتی ممکن است در شروع این کلمات سبب شود که شما گمراه شوید.

در این مقاله قصد داریم با آژانس دیجیتال آشنا شویم. به چه نوع مجموعه ای آژانس دیجیتال اطلاق می شود؟ در یک آژانس دیجیتال، چه نوع فعالیت هایی انجام می شود؟ با ما همراه باشید.

خدمات قابل ارائه در آژانس دیجیتال

آژانس دیجیتال چیست؟

می توان یک آژانس دیجیتال را شرکتی دانست که برای محصولات وابسته به ابزارهای دیجیتالی ، خدماتی در زمینه های زیر می دهد:

  • ارائه استراتژی خلاقانه در زمینه بازاریابی دیجیتالی

یکی از خدماتی که از آژانس دیجیتال انتظار می رود ، ارائه استراتژی بازاریابی دیجیتال می باشد. شرکت های سنتی به دلیل عدم شناخت راهکارهای بازاریابی دیجیتال موثر برای انواع کسب و کار ها معمولا یا در این زمینه فعالیت نمی کنند یا در صورت فعالیت ، نتایج خوبی بدست نمی آورند.
ارائه اکشن پلن ، تقویم محتوای ، ارائه مشاوره برای انتخاب درگاه های مناسب در خصوص دیجیتال مارکتینگ از جمله فعالیت های یک آژانس دیجیتال می باشد.

  • توسعه فنی

توسعه و پیاده سازی فنی کسب و کارهای اینترنتی  بر عهده تیم فنی مستقر در آژانس دیجیتال می باشد. برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و یا راه اندازی استارتاپ ، پس از تکمیل RFP ، وظیفه توسعه به تیم فنی محول می شود.
این تیم با مهارت و تجربه پیشین و بررسی امکانات مد نظر ، بهترین راهکار را پیاده سازی می کند. همچنین در طول فعالیت به عنوان تیم پشتیبان ، توسعه هایی که در آینده مورد نیاز است را پوشش می دهد.

  • طراحی گرافیکی

اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار آنلاین را دارید یا محصول شما وابسته به حوزه دیجیتال است ، حتما از اهمیت دیزاین و ظاهر در موفقیت آگاه هستید. یک طراحی گرافیکی حرفه ای ، بسیار مهم تر از طراحی لوگو خواهد بود . طراحی نشان دهنده سطح محصول و میزان انتظاری که می توانیم از آن داشته باشیم است.
البته این به آن معنی نیست که طراحی های پر زرق و برق و شلوغ نشان دهنده حرفه ای بودن می باشد. گاهی سادگی یک طراحی نشانگر User Friendly و کاربر پسند بودن آن طرح می باشد.

بخوانید!  بررسی مزایای طراحی سایت تجاری

  • تولید محتوا

شاید سال ها از سخنرانی بیل گیتس در خصوص محتوا و آن جمله معروف ” محتوا پادشاه” است گذشته باشد. اما هنوز هم محتوا ارزشمندترین خدمتی است که می توان از یک آژانس دیجیتال انتظار داشت.
محتوا خوراک دیگر خدماتی است که یک آژانس پوشش می دهد.در طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن ، استراتژی بازاریابی و حتی در طراحی گرافیکی ، نیاز به محتوا حس می شود.
البته شایان ذکر است که در طول این سال ها با فراهم آمدن زیر ساخت ها شاهد این بودیم که تولید محتوا از محتوای متن به محتوای صوت و تصویر و ویدیو در حال حرکت بوده است.

به طور کلی یک آژانس دیجیتال در راستای رفع نیازهای دیجیتالی حرکت می کند . از آنجایی که یکی از ویژگی های عصر دیجیتال امروز سرعت بالای تغییرات می باشد ، یک آژانس دیجیتال باید همواره از بروز ترین تغییرات آگاه باشد و توانی ارائه خدمات در تمامی زمینه ها را داشته باشد.

تفاوت آژانس دیجیتال و شرکت توسعه دهنده کامپیوتری در چیست؟

برای آنکه تفاوت آژانس دیجیتال و شرکت کامپیوتری به روشنی برای شما مشخص شود ،یک استارتاپ ، یا محصول دیجیتال را در نظر بگیرید.

تفاوت آژانس دیجیتال و شرکت کامپیوتری

مراحلی که از ایده تا طراحی و پیاده سازی طی می شود تا ایده به یک محصول اولیه تبدیل شود، توسط یک تیم فنی انجام می پذیرد که توانایی طراحی سایت و پیاده سازی وب اپلیکیشن و توسعه و طراحی اپلیکیشن موبایل را دارند.

پس از آنکه محصول اولیه آماده انتشار شد ، عموما ارتباط با تیم فنی قطع خواهد شد. در اینجا برای توسعه کسب و کار نیازمند مهارت های دیگری می باشد. مهارت های چون بازایابی آنلاین ، آنالیز بازار ، ارائه راهکار های هوشمند برای پیشرفت کسب و کار آنلاین .

بخوانید!  چطور دامنه مناسب سایت خود را انتخاب کنم؟

بنابراین تفاوت یک شرکت کامپیوتری با یک آژانس دیجیتال در این می باشد که در یک شرکت کامپیوتری ، افراد فنی مشغول می باشند. اما یک آژانس دیجیتال علاوه بر اینکه تیم فنی توسعه دهنده کسب و کار دارد ، افراد متخصصی در زمینه های : دیجیتال مارکتینگ ، طراح گرافیک ، تولید محتوا ، عکاس و … را در اختیار دارد.

همکاری با آژانس دیجیتال چه مزیت هایی را برای کسب و کارها دارد؟

برون سپاری کارها به آژانس دیجیتال در سطوح مختلف تاثیر به سزایی در رشد کسب و کار های کوچک و بزرگ و به ویژه استارتاپ ها دارد.

  • صرفه جویی در زمان و هزینه
  •  همکاری با تیم مجرب با طیف وسیعی از مهارت ها و دانش های مورد نیاز
  •  تمرکز بر روی مخاطبین خاص هر کسب و کار و ارائه راه حل های کاربردی
  •  افزایش کارایی و بهره وری از طریق تحلیل داده ها و استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها

نوشته آژانس دیجیتال چیست و همکاری با آژانس دیجیتال چه مزیت هایی دارد؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.