0

ای فریم چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

طراحی سایت

ای فریم چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

برای افزایش ترافیک سایت روش های متخلفی وجود دارد برخی بر این باورند که ای فریم می تواند به ترافیک سایت کمک کند و در نهایت به افزایش رتبه در موتورهای جستجو بیانجامد در اینجا به بررسی این فرآیند می پردازیم و صحت آن را بررسی می کنیم.

ای فریم  به چه معناست؟

inline frame که به اختصار iframe نامیده می شود یکی از تگ های HTML  بوده که جهت نمایش یک صفحه اینترنت در سایت شما بکار گر فته می شود. به عبارت دیگر آی فریم به عنوان تگ سازنده ی سایت توانایی نمایش اطلاعات و تمامی محتویات یک لینک داخل سایت را فراهم می آورد.

آی فریم بیشتر جهت نمایش مطالب وصفحه های دیگر سایت ها به کار می رود از این روinclude کردن در آن امکان پذیر نخواهد بود.

مطالب آی فریم در موتورهای جستجو ایندکس نمی شود و از طریق موتورهای جستجو نمایش داده نمی شوند.

زمان استفاده از ای فریم

ممکن است بخواهید مطلبی را از یک سایت منبع بر روی سایت خودتان نمایش دهید. به عنوان مثال یک ویدئو از سایت آپارات را در سایتتان نمایش دهید.

درصورتی که این اطلاعات ارزش محتوایی پایینی داشته باشد، ارتباط مستقیم با  محتوای سایت شما نداشته باشد و یا در صفحه غیر مرتبط انتشار یابد شاید بتوان مطلب را به صورت ای فریم در سایت خودتان باز نشر دهید. از آنجا که این امر کمتر محقق می شود بهترین راه آن است که محتوا را مستقیم بر روی سایت خود آپلود کنید.

بخوانید!  طراحی سایت آلات موسیقی

در مقطعی از سال ۲۰۰۸ برخی از اسپمر ها از  iframe جهت انتشار محتوای دلخواه خود در صفحات غیر مرتبط استفاده می کردند تا موتورهای جستجو را فریب دهند.

گوگل به مقابله با این فرآیند پرداخت و برای صفحاتی که  iframe دارند امتیاز منفی در نظر گرفت گوگل نظر مثبتی به سایت هایی که از ای فریم استفاده می کنند ندارد.

تاثیر آی فریم بر سئو

استفاده از آی فریم به معنای ارجاع بخش هایی از صفحه وب سایت به منابع خارجی است به این ترتیب موتورهای جستجو قادر به ارتباط برقرار کردن صفحات خارجی و مطالب داخل صفحه نیستند به این ترتیب مطالب ای فریم داخل محتوای صفحه ایندکس نمی شود بنا براین استفاده از ای فریم بر سئو تاثیر منفی دارد.

راه های مقابله با هدر رفتن ترافیک سایت

برای مقابله با هدر رفتن ترافیک سایت تا حد امکان از Iframe استفاده نکنید اگر به هردلیل مثل انتشار مجدد ویدئو های یک سایت دیگر مجبور به استفاده از Iframe هستید سعی کنید از آن در صفحات اصلی سایت استفاده نکنید.

ای فریم ها را به سایت ها دیگر پاس ندهید و از صفحات داخلی سایت خودتان استفاده کنید و در نهایت استفاده از اسکریپت ها به جای ای فریم می تواند جایگزین مناسبی باشد.

آی فریم های مخفی

برخی از قالب های رایگان طراحی سایت در داخل خود ای فریم های مخفی دارند که درون کدهای سایت مخفی شده اند. به این ترتیب لینک های مخفی درون سایت شما ایجاد می کنند و به سرقت ترافیک شما می پردازند.

بخوانید!  مشکل نمایش سایدبار پایین محتوا در وردپرس و نحوه رفع آن

این خطر وجود دارد سرویس هایی مثل به روزرسانی نرخ ارز، اعلام وضعیت آب و هوا و یا سرویس ارائه فال روزانه دارای ای فریم های مخفی باشند از آن ها تا حد امکان درسایت خودتان دوری کنید.

تاثیر ای فریم بر رتبه سایت

گوگل و سایر موتورهای جستجوی معتبر قادر به تشخیص ای فریم بوده و وجود آن نباید تاثیر بر رتبه سایت داشته باشد. اما اگر سایتی به هردلیل از iframe استفاده کرده باشد محتوای داخل آن جزو محتوای سایت محسوب نمی شود و اگر از لحاظ شما آن مطلب مهم باشد در نظر گوگل بی اهمیت جلو ه خواهد کرد.

روش های غیر فعال کردن ای فریم برای سایت خودمان

اگر دستور زیر را در سایت خودتا و در بخش htaccess. که یک فایل مستقل است پیاده کنید منجر به محدود کردن نمایش سایت در مرورگرها و ریشه اصلی سایت خواهد شد.

به این ترتیب شما قادر خواهید بود صفحات خود را به صورت ای فریم نمایش دهید اما سایت های دیگر قادر به استفاده از صفحات شما نخواهند بود.

Header append X-FRAME-OPTIONS “SAMEORIGIN”

اگر به هردلیلی نخواهید در سایت خودتان هم از Iframeاستفاده کنید و تنظیمات سایت خود را جهت هرگونه استفاده از ای فریم مسدود کنید باید  از دستور زیر استفاده کنید.

Header append X-FRAME-OPTIONS “DENY”

بیرون کشیدن سایت از ای فریم

همچنین می توانید یک کد جی کوئری در هدر سایت قرار دهید تا فایل های Iframe از سایت شما در هیچ سایتی باز نشود.

کد عبارت است از :

<script language=”JavaScript” type=”text/javascript”>

function breakout_of_frame()

بخوانید!  معرفی انواع دامنه سایت ها و کاربردشان

{

if (top.location != location) {

top.location.href = document.location.href ;

}

}

</script>

تگ بادی هم نیاز به باز نویسی به شکل زیر را خواهد داشت:

<body onload=”breakout_of_frame()” >

 

استفاده نادرست از ای فریم می تواند منجر به اشتراک گذاری ترافیک سایت شما با سایر سایت ها شود که در نهایت می تواند به بهبود رتبه آن ها و افت شما شود بنابراین دقت کنید ای فریم ها به شما آسیبی وارد نکنند.

نوشته ای فریم چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.