0

تاثیر محتوای بصری بر استراتژی بازاریابی شما

اگر به حوزه کسب و کارهای آنلاین علاقه داشته باشید احتمالا از تاثیر محتوای بصری بر برندها آگاه هستید. آخرین بار که محتوای یک وبلاگ، مقاله و یا خبری را مطالعه کردید و تصویری نداشت چه زمانی بود؟

با توسعه بازاریابی اینترنتی وافزایش پژوهش ها در این خصوص هربار در پژوهش ها اطلاعات بیشتری در مورد عادات و علایق افراد هنگام وب گردی بدست می آوریم.

تاثیر محتوای بصری بسیار زیاد است به نحوی که مردم با یک تصویر داستان می سازند، محتوا را شناسایی کرده و در مورد پیگیری و مطالعه آن تصمیم می گیرند.

تصویر داستان می سازد و داستان در تعامل با مخاطب و ایجاد ارتباط بین مشتری و محصول بسیار با اهمیت است.

محتوای بصری و تاثیر آن

اگرچه کیفیت و کمیت محتوا بسیار مهم است اما طول عمر یک محتوا بستگی مستقیم به تصویر دارد.

تاثیر محتوای بصری به سبب اثرگذاری عظیمی است که عکس ها دارند، آن ها یک بسته منظم از اطلاعات، پیام ها و دانش هستند که در چند لحظه و بدون استفاده از کلمات انتقال می یابند.

برای درک اینکه چطور از تاثیر محتوای بصری بر استراتژی محتوا بیشترین استفاده را ببریم این نوشتار را تا انتها دنبال کنید.

چرا محتوای بصری مهم است؟

چرا محتوای بصری مهم است؟

اول بیایید در خصوص اهمیت محتوای بصری صحبت کنید. انسان ها به صورت غریزی موجودات بصری ای هستند، آیا کسب و کارها چیزی غیر از اثر گذاری بر مردم است؟ همین نکته تاثیر محتوای بصری را آشکار می کند.

قدرت تصاویر، فیلم و اینفوگرافی ها در علم بازاریابی آشکار شده است. به عنوان مثال یافته های علمی نشان می دهد تصاویر در مغز ۶۰۰۰۰ بار سریعتر از نوشتار پردازش می شوند.

بخوانید!  هاست لینوکس

به عبارت ساده تر شما کمتر از یک ثانیه در مورد مطالعه یک متن تصمیم می گیرد و آنچه بیش از همه بر این تصمیم تاثیر می گذارد تصویر است.

تاثیر محتوای بصری بر تصمیمات خرید مشتری هم به همین ترتیب است، آنچه شما از یک محصول میبینید در اینکه آن را بخرید و یا نه بسیار تاثیر گذار است.

برندهایی که در فروشگاه های آنلاین خود از تصاویر مناسب تری استفاده می کنند در بازار رقابتی فروش پیشتاز خواهندبود.

با محتوای بصری خود داستان حقیقی را بگویید

با محتوای بصری خود داستان حقیقی را بگویید

خرید مشتری به صورت مستقیم تحت تاثیر محتوای بصری خواهد بود. استفاده از تصاویر مرتبط و با کیفیت در کنار محتوای ارزشمند تاثیر گذاری آن را چند برابر می کند.

تصویر شما مستقیما باید به کلمه کلیدی اصلی شما مرتبط باشد، بنابراین انتخاب یک تصویر تنها به سبب زیبایی گزینه نامناسبی خواهد بود.

تاثیر محتوای بصری با انتخاب تصاویری که احساسات مخاطب را بر نمی انگیزد یا مخاطب را به مشارکت دعوت نکند کاسته خواهد شد.

به عبارت دیگر باید اطمینان حاصل کنید تصویری که انتخاب می کنید پیام تصویری مد نظر شما را در بر می گیرد.

از انتخاب تصاویر کلیشه ای و جعلی مثل زنی که لبخند می زند و یا دو نفر که به زور و با لبخند با یکدیگر دست می دهند پرهیز کنید. آنچه بیش از هرچیز مهم است انتخاب تصاویر حقیقی و صادقانه است.

تناسب رنگ تصاویر با احساساتی که می خواهید در مخاطب برانگیزید هم در تاثیر محتوای بصری بسیار مهم است.

نحوه ایجاد محتوای بصری

نحوه ایجاد محتوای بصری

راه های زیادی برای ایجاد محتوای بصری متناسب با استراتژی بازاریابی شما وجود دارد. نخستین گام انتخاب یک عکاس مناسب یا خرید تصویر از یک وب سایت فروش عکس با کیفیت است.

بخوانید!  توریست درمان

اگر بودجه مناسب در اختیار دارید برای تاثیر محتوای بصری لازم است پروژه عکاسی از تک تک محصولات خود را به بهترین شکل و کیفیت ممکن اجرایی کنید.

اما اگر اصالت چندان مطرح نیست و محصولات شما شبیه سایر محصولات موجود در بازار است می توانید از عکس های باکیفیت موجود در بازار که اغلب هم رایگان هستند استفاده کنید.

همچنین می توانید از نرم افزارهای اینترنتی موجود جهت تولید محتوای بصری مثل اینفوگرافی استفاده کنید، اغلب این نرم افزارها به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفته اند.

اگر بودجه کافی در اختیار دارید استخدام یک تصویرگر یا طراح گرافیک می تواند طرح های انحصاری و حرفه ای تری را در اختیار شما بگذارد.

تاثیر ویدئو ها به ویژه ویدئوهایی که در یوتوب به اشتراک گذاشته می شوند رو به افزایش است، شما می توانید با یک دوربین ساده در محیط شرکت و یا حتی یک پارکینگ محتوای ویدئویی اثر بخش تولید کنید.

چگونگی اشتراک گذاری محتوای بصری

امروزه فرصت های بسیاری برای اشتراک گذاری محتوای بصری با مخاطبان وجود دارد که تاثیر محتوای بصری را چندین برابر می کند.

آشکار ترین راه برای به اشتراک گذاری محتوای بصری رسانه های اجتماعی اینستاگرام، فیس بوک و یوتوب است.

درحالیکه تاثیرمحتوای بصری در شبکه های اجتماعی بسیار زیاد است اما نباید استراتژی برند شما تنها به این عناصر وابسته باشد چراکه شما هیچ گاه نمی توانید اطمینان داشته باشید چه زمانی صفحه شما مسدود و یا اینکه فیلتر می شود.

بهترین راه برای انتشار محتوای ویدئویی ایمیل مارکتینگ است، چراکه مخاطب را شخصاانتخاب کرده اید و احتمالا اطلاعات ایمیل او را از طریق وب سایتتان به دست آورده اید، این مخاطب قطعا با کسب و کار شما آشناست و احتمال اینکه دست به خرید بزند بیشتر از سایر گزینه ها خواهد بود.

بخوانید!  مدیریت صفحات canonical وب سایت

شما با یک محتوای ارزشمند، یک عنوان جذاب و اطلاع رسانی دقیق در کنار بکارگیری تصاویر مناسب و مرتبط می توانید تاثیر محتوای بصری را افزایش داده و مخاطب را به بازدید از سایت و در نهایت خرید تشویق کنید.

محتوای بصری شامل موارد مختلفی مثل عکس، فیلم، اینفوگرافی وحتی پاورپوینت است. اگر می خواهید نام تجاری خود را مطرح کنید،کسب و کارتان را موفق کنید و یا فروش خود را به حد اکثر برسانید بسیار مهم است که تاثیر محتوای بصری را جدی بگیرید و بدانید چطور از آن استفاده کنید.

 

نوشته تاثیر محتوای بصری بر استراتژی بازاریابی شما اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.