0

تفاوت آژانس خلاقیت و آژانس دیجیتال در چیست؟ راهنمای انتخاب آژانس مناسب

سال ها پیش ، قبل از آنکه فضای مجازی بخش اعظمی از زندگی روزانه اکثر مردم باشد ، طراحی و دیزاین همیشه یک قدم جلوتر از تبلیغات و موارد وابسته به آن بود . اما با نفوذ هر چه بیشتر دنیای دیجیتال در زندگی مردم ، تبلیغات از روش های سنتی به روش های دیجیتالی و تبلیغات آنلاین روی آورد و سبب شد که تعاریف و مشاغل جدیدی ایجاد شود . آژانس دیجیتال ، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین ، کسب و کار های اینترنتی و … تنها تعدادی از تغییرات دنیای امروزی است.

آژانس دیجیتال و آژانس خلاقیت چه تفاوت هایی با یکدیگر دارد؟

آژانس های تبلیغاتی و آژانس خلاقیت ،برای مدت ها تنها گزینه صاحبان کسب و کارها بودند . اما با به روی کار آمدن آژانس های دیجیتال ، این سوال برای مراجعه کنندگان پیش آمد که آژانس دیجیتال چه تفاوتی با آژانس خلاقیت دارد و چه خدماتی را پشتیبانی می کند؟

برای آنکه بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم ، ابتدا باید با هر کدام از آن ها آشنا شویم.

آژانس خلاقیت چیست؟

طبق تعریف  Playground Inc ، آژانس خلاقیت بر روی فعالیت های طراحی و محصولات چاپی تمرکز می کنند. آژانس خلاقیت معمولا برای به سرانجام رساندن فعالیت خود ، با آژانس ها و مجموعه های تبلیغاتی همکاری می کند.

در آژانس یک خلاقیت ، همانطور که از اسم آن می توان برداشت کرد ، بر روی خلاقیت ، طراحی تمرکز می شود . شرکت bruce mau design یک مثال خوب از یک شرکت خلاقیت می باشد. تنها بررسی پروفایل و وب سایت آنها به شما نشان می دهد که منظور از خلاقیت چیست!

بیشتر بخوانید: آژانس خلاقیت چیست و چه خدماتی را پوشش می دهد؟

آژانس دیجیتال چیست؟

طبق تعریف Upanup ، آژانس دیجیتال به مجموعه ای اطلاق می شود که در حوزه محصولات و خدمات مبتنی بر تکنولوژی و وابسته به صفحه نمایش ، خدمات خود را که شامل توسعه فنی ، ارائه استراتژی و خدمات مربوط به کسب و کار آنلاین و بازاریابی آنلاین می شود را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: آژانس دیجیتال چیست و همکاری با یک آژانس دیجیتال چه مزیت هایی را دارد؟

چرا مهم است که با خدمات قابل ارائه در یک آژانس دیجیتال آشنا شویم؟

شاید پیش از این ، در کمتر کسب و کاری همکاری با یک آژانس خلاقیت نیاز می شد. کسب و کار های سنتی با تعداد مشتری محدود ، شاید هیچ وقت به تبلیغات در سطح وسیع ، به دلیل هزینه بالا فکر نمی کردند. اما امروزه با وجود شبکه های اجتماعی و سایر روش های تبلیغاتی آنلاین هزینه ها تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است . از طرف دیگر شبکه جهانی اینترنت این فرصت را به کسب و کارها می دهد تا بدون در نظر گرفتن مرزها ، کسب و کار خود را به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه معرفی کنند. بنابراین آشنایی با انواع خدمات قابل ارائه در یک آژانس دیجیتال می تواند سبب شود که بتوانید تصمیم هوشمندانه ای در خصوص انتخاب آژانس برای فعالیت های دیجیتال و ورود به بازار دیجیتال داشته باشید.

  • طراحی گرافیکی
  • سئو و بهینه سازی وب سایت
  • سوشیال مارکتینگ
  • بازاریابی محتوا یا Content Marketing
  • طراحی سایت
  • توسعه سیستم های نرم افزاری
  • طراحی اپ موبایل
  • ارائه استراتژی
  • آنالیز داده
  • بهبود نرخ تبدیل
  • آموزش مدیریت کسب و کار آنلاین
بخوانید!  اینفوگرافیک چیست؟ آیا طراحی اینفوگرافیک در طراحی سایت تاثیر گذار است؟

با توجه به موارد ذکر شده ، یک آژانس دیجیتال می تواند پوشش دهنده تمام نیاز های کسب و کار ها باشد. بنابراین چرا هنوز هم آژانس های خلاقیت فعالیت دارند؟

مزایای آژانس خلاقیت

مزایای آژانس خلاقیت

این درست است که همکاری و انتخاب آژانس های دیجیتال در کنترل هزینه ها، کمک بسزایی می کند با این حال هنوز هم آژانس های خلاقیت مراجعه کننده های مخصوص خود را دارند.

انتخاب آژانس خلاقیت بهترین تصمیم برای مجموعه هایی است که قصد دارند برند سازی کنند و محتوای بصری منحصر به فرد و به یاد ماندنی ای خلق کنند.

تحقیقات نشان می دهد که کمپین های تبلیغاتی که بر روی طراحی های خلاقانه تمرکز می کنند ، ۱.۵ برابر بیشتر از سایر کمپین ها سهم از بازار خواهند داشت.از بین انواع روش های بازاریابی که هر روز معرفی می شوند ، تنها روش های خلاقانه و مبتنی بر طراحی حرفه ای موفق می شوند که ذهن مخاطب را درگیر کند.

کدام یک بهتر است؟( آژانس خلاقیت یا آژانس دیجیتال )

حقیقت این است که پاسخ قطعی برای این پرسش وجود ندارد. شما برای آنکه بتوانید یک آژانس مناسب را برای همکاری انتخاب کنید باید در ابتدا الویت های کسب و کارتان را بررسی کنید. اگر در حال راه اندازی یک استارتاپ هستید ، شاید مراجعه و انتخاب آژانس خلاقیت برای شروع یک تصمیم درست نباشد و تنها موجب صرف هزینه های بالا در ابتدای کار شود.

اما یک شرکت بزرگ مواد غذایی ، حتما برای حفظ هویت بصری نام تجاری به همکاری با آژانس خلاقیت نیازمند است.

بخوانید!  آموزش رفع ارور پیوندی که شما دنبال می‌کردید منقضی شده است

نوشته تفاوت آژانس خلاقیت و آژانس دیجیتال در چیست؟ راهنمای انتخاب آژانس مناسب اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.