0

عوامل منفی اثر گذار بر بازاریابی شرکت شما

طراحی سایت

عوامل منفی اثر گذار بر بازاریابی شرکت می تواند یک معرفی نادرست از شما ارائه دهد. استفاده از استراتژی های جدید بازاریابی و انطباق با تغییرات بنیادی بازار ، تأثیر بسزایی در دنیای بازاریابی امروز دارد. با این حال ، لزوماً نتایج همیشه مورد رضایت مشتری و بازاریابی نبوده است. عواملی که ممکن است تأثیرات منفی در تلاش های بازاریابی شما داشته باشند ، بشناسید.

شما برای تبلیغ کار خود سخت کار می کنید. شما همچنین از سیستم عامل های مختلف استفاده می کنید تا اطمینان حاصل کنید که افراد بیشتری خدمات یا محصولات شما را بشناسند. با این وجود ، علی رغم تلاش شما ، برخی موارد ممکن است اثرات نامطلوبی بر چهره شرکت شما بگذارد. به جای اینکه به نفع شما شود ، نتیجه وحشتناکی خواهید گرفت. در اینجا برخی از عواملی که ممکن است به تلاش شما آسیب برساند را به شما خواهیم گفت. هم چنین درباره اینکه مراقب چه چیزهایی باشید صحبت خواهیم کرد.

۱٫ کیفیت پایین محصول

وقتی محصولات بی کیفیتی را ارائه می دهید ، دور از انتظار نیست که مردم حرف وحشتناکی بزنند. آنها دیگران را از خرید محصولات منصرف خواهند کرد. این دید منفی دهان به دهان می تواند به سرعت گسترش یابد و در لحظه مشتری های بیشتری از دست خواهید داد. نکته اصلی این است که به دنبال تامین کنندگان بهتر برای تضمین کیفیت محصول باشید.

یک استراتژی تضمین کیفیت قابل توجه داشته باشید تا فقط بهترین ها در دسترس عموم قرار گیرد. شما نمی خواهید مردم به شما به عنوان یک مارک ارزان قیمت و با کیفیت پایین نگاه کنند. حتی اگر می خواهید محصولات خود را با قیمت پایین بفروشید ، نمی توانید کیفیت را به خطر بیاندازید. کیفیت پایین محصول را به عنوان یکی از عوامل منفی اثر گذار بر بازاریابی شرکت خود دست کم نگیرید.

۲٫ افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسرها) شبکه های اجتماعی

کار با افراد تأثیرگذار در شبکه های اجتماعی راهی عالی برای تبلیغ برند شماست. به شما امکان می دهد به مخاطبان هدف برسید. این تأثیرگذاران هزاران یا حتی میلیون ها فالوور دارند. وقتی آنها در مورد مارک تجاری تبلیغ کنند ، می توانید انتظار داشته باشید که مردم بیایند و خرید کنند.

گاهی اوقات ، تنها یک توییت کافی است تا فالوورها را متقاعد کند برند شما را در نظر بگیرند. تنها مشکل این است که این تأثیرگذاران تصویر با ثباتی ندارند. گاهی وقت ها احساس خوبی ارائه می دهند ، اما در نهایت کارهای دیوانه کننده ای انجام می دهند. البته این کار را برای جلب توجه بیشتر و افزایش بازدید انجام می دهند.

گرچه برای آنها خوب است ، اما برای مارک شما کارایی ندارد. شما نمی خواهید که تصویر گهگاه ناهنجار این افراد با برند شما گره بخورد. نکته اصلی این است که باید این افراد را با دقت انتخاب کنید . همه پست های قبلی را بررسی کنید. اینفلوئنسری پیدا کنید که ارزش های شما را به اشتراک بگذارد. به محض انتخاب وی، فراموش نکنید که قرارداد امضا کنید. اگر اینفلوئنسر توافق نامه را نقض کرد ، می توانید مشارکت را فسخ کنید. اگر اینفلوئنسر دیگر هدف را تأمین نمی کند ، به یک راه حل نیاز دارید.

بخوانید!  استفاده از وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا چه مزایایی از لحاظ سئو دارد

۳٫ حوادث محل کار و فقدان بیمه مسئولیت شغلی

اگر حادثه ای در محل کار اتفاق بیفتد ، همه از آنها باخبر خواهند شد. خواه شرکت خبری محلی درباره آن را صحبت کند یا کسی در این باره بصورت آنلاین پستی ارسال کند ، اعتبار شما به خطر می افتد. وقتی مشکلی پیش آمد ، باید فوراً آن را مدیریت کنید. به نیازهای کارمندان خود توجه کنید. با قربانی حوادث محل کار با ملاحظه رفتار کنید.

قبض بیمارستان را پرداخت کنید و به خانواده اش موقتاً کمک کنید. اگر فکر می کنید خیلی زیاد است ، اگر بیمه مسئولیت شغلی داشته باشید به شما کمک می کند. کل هزینه ها را تأمین می کند. حتی مهمانان و مشتریانی که در محل کار دچار آسیب دیدگی شده اند نیز می توانند از این بیمه بهره مند شوند.

یک شرکت معتبر پیدا کنید که در مواقعی که به پوشش احتیاج دارید همکاری کند و دریافت خسارات را به چالش نکشد. اگر این بیمه را ندارید ، برخورد با حوادث می تواند یک مشکل قابل توجه باشد. ینابراین بی توجهی به حوادث محل کار به عنوان یکی از عوامل منفی اثر گذار بر بازاریابی شرکت شما یک مشکل جدی برای اعتبار شماست.

۴٫ شکایات کارمندان

جدا از حوادث در محل کار ، دلایل دیگری نیز برای شکایت کارمندان شما وجود دارد. از جمله پایین بودن دستمزد که می تواند دلیل دیگری برای شکایت باشد. شرکت ها باید مانند اعضای خانواده با کارمندان رفتار کنند. در غیر این صورت ، آنها تصمیم به ترک کار خود می گیرند.

هنگامی که مردم از آنچه که در شرکت شما اتفاق افتاده مطلع شوند ، تأثیر نامطلوبی بر وجهه شرکت خواهد داشت. به دلیل برخورد شما با کارمندان دیگر هیچ کس به شما اعتماد نخواهد کرد. یافتن افرادی برای همکاری در آینده نیز یک چالش خواهد بود. کارمندان ستون فقرات شرکت شما هستند. هر کاری می توانید انجام دهید تا آن ها راضی باشند.

۵٫ نظرات منفی

اگر شرکت شما مورد انتقاد واقع شود ، به برند آسیب می رساند. حتی اگر تمام تلاش خود را برای ارتقا تجارت خود انجام دهید ، این انتقادات مسیرها را به سمت منفی سوق می دهد. شما باید باید روی بهبود اعتبار خود سرمایه گذاری کنید و مراقب آن باشید. در غیر اینصورت این به انتقادهای آنلاین منفی کمک می کند. می توانید بلافاصله بر اساس گفته های مردم اقدام کنید و اشتباهات را جبران کنید.

برخی از این انتقادات دقیق هستند و می توانید از آنچه اتفاق افتاده است عذرخواهی کنید. با این حال ، برخی از آن ها نیز حقیقت ندارند ، بنابراین درباره آن ها برای مشتریان شفاف سازی کنید. انتقادات منفی به عنوان یکی از عوامل منفی اثر گذار بر بازاریابی شرکت شما می تواند باعث شود برای همیشه از دور خارج شوید.

بخوانید!  تکنیک های رفع مشکلات امنیتی سایت از نظر گوگل

۶٫ وب سایت وحشتناک

وب سایت شما اولین چیزی است که افراد می توانند از طریق آن تجارت شما را بشناسند. پس باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. اگر آنها تحت تأثیر وب سایت قرار نگرفتند ، ممکن است به دنبال گزینه های دیگر بروند.

اطمینان حاصل کنید که پیمایش وب سایت آسان است و هیچ برگه گیج کننده ای وجود ندارد. همچنین می توانید برای ایجاد وب سایت حرفه ای تر شخصی را استخدام کنید. توجه داشته باشید که طراحی وب فقط مربوط به ظاهر نیست. بلکه در مورد عملکرد و راحتی استفاده از صفحات نیز هست.

۷٫ شرکای تجاری

شرکت ها روی پروژه های خاص کار می کنند. برخی از آنها زمینه کاری کلی تری دارند، در حالی که برخی دیگر فقط برای اهداف خاص هستند. در هر صورت ، باید در تعیین اینکه با چه کسی شریک می شوید ، دقت کنید. شما که نمی خواهید با شرکت هایی با شهرت بد کار کنید. ممکن است افراد شما را با این مارک ها مرتبط کنند .

قبل از تصمیم گیری در مورد مشارکت ، وقت خود را برای شناخت شرکت بگذارید. اطمینان حاصل کنید که دید و ارزش یکسانی دارید. در غیر این صورت ، شما باید به دنبال شرکای دیگر باشید. مهم نیست که آیا شرکت دوم، توان تأمین بودجه مشارکت را دارد یا خیر. اگر باعث آسیب طولانی مدت به اعتبار شما شود ، باید به دنبال شرکت های دیگری باشید که با آنها کار کنید. کار کردن با یک شرکت با شهرت منفی می تواند از عوامل منفی اثر گذار بر بازاریابی شرکت شما باشد .البته که اعتبار شما را خدشه دار می کند.

۸- رسیدگی ضعیف به جنجال ها

مواقعی وجود دارد که شرکت درگیر یک جنجال می شود. البته این به معنای پایان تجارت شما نیست. مردم فقط به دلیل بحث و جدال برند را رها نمی کنند. آنها به دنبال انتخاب های دیگری هستند زیرا از نحوه مواجهه شرکت با این مشکلات خوششان نمی آید. بنابراین ، اگر استراتژی مدیریت اعتبار بسیار خوبی داشته باشید ، به شما کمک می کند.

راهی برای جلوگیری از منفجر شدن مسائل بزرگ پیدا کنید. به جای جارو کردن مشکلات زیر فرش ، باید با آن ها مقابله کنید. بعلاوه ، این مسائل برای مدت طولانی پنهان نمی مانند. در مقطعی از زمان باید پاسخگوی مشتریان خود باشید. آنها شایسته دانستن حقیقت هستند. در غیر این صورت عدم شفافیت به اعتبار شما لطمه می زند.

۹٫ شهرت رهبران شرکت ها

افرادی که تجارت را اداره می کنند نیز باید ارزش های مثبت را حفظ کنند. اگر آنها کار وحشتناکی انجام دهند ، شرکت متضرر خواهد شد. این برای رهبرانی که قبلاً به چهره این برند تبدیل شده اند ، چالش برانگیزتر است.

درست کردن چهره برند بعد از آنچه اتفاق افتاده ممکن است غیرممکن باشد. نکته مثبت این است که اگر رهبران دیگر بدانند چگونه به خوبی از پس مشکلات برآیند ، تجارت می تواند ادامه پیدا کند. مدیریت آن ها به دفاع از موضوغ غیر قابل توجیه پیش آمده کمک نمی کند. به این رهبران اجازه دهید با عواقب اقدامات خود روبرو شوند. البته آنها سزاوار اقدامات قانونی هستند. برای تعیین اینکه چه اتفاقی افتاده می توانید یک تحقیق مستقل انجام دهید.

بخوانید!  استراتژی رشد استارت‌آپ شما ، به کمک استراتژی برند شروع می‌شود!

در صورت اثبات جرم ، چاره ای ندارید جز اینکه آنها را رها کنید. هرگز طرف افراد قدرتمند و تأثیرگذار را نسبت به کارمندان یا مشتریان عادی نگیرید. بر اساس نتایج تحقیق تصمیم بگیرید. جانب داری دور از انصاف می تواند از عوامل منفی اثر گذار بر بازاریابی شرکت شما باشد و حتی اعتبار شما را در عموم به شدن مخدوش کند.

۱۰٫ عدم اصالت

مشاغل موجود در یک صنعت ممکن است با ایده های شبیه به هم به پایان برسند. بنابراین ، اگر همیشه به کاری که رقبا انجام می دهند نگاه کنید ، به شما کمک نمی کند. به جای کپی برداری ، راهی برای برجسته ساختن خود پیدا کنید. شما نمی خواهید افرادی فکر کنند که نمی توانید صاحب ایده باشید. مردم متوجه کپی برداری شما از برندهای دیگر می شوند. جذب افراد چالش برانگیز است ، به خصوص اگر آنها از قبل به مارک های دیگر اعتماد کرده باشند.

حتی اگر یک استراتژی بازاریابی عالی داشته باشید ، برای متفاعد کردن مردم نسبت به برتری خود کافی نیست. از بهترین کارمندان خود برای فکر کردن به بهترین روش های برجسته سازی استفاده کنید.

۱۱٫ عدم تنوع

تنوع، در موفقیت بسیاری از مشاغل امروزی حیاتی است. اگر تنوع نداشته باشید به برند شما آسیب می رساند. نه فقط به این دلیل که مردم به دنبال تنوع هستند بلکه تنوع بر دیدگاه شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، هنگام بازاریابی محصولات ، باید بدانید که مشتریان شما چه می خواهند. اگر برای زنان تبلیغ می کنید ، باید پشت میز یک صندلی برای یک زن باشد.

در غیر این صورت ، فهمیدن نیاز مشتریان دشوار است. حتی ممکن است در نهایت با تبلیغاتی روبرو شوید که آنها را ترسانده است. مسلماً شما افراد را براساس جنسیت یا رنگ پوست استخدام نمی کنید. گرچه مهم است که تنوع بیشتری داشته باشید ، اما باید به افراد فرصت دهید زیرا آنها در انجام کار شایسته هستند.

نکته این است که شما باید در پرداختن به هر جنبه از راه اندازی یک تجارت محتاط باشید. حتی اگر قبلاً بهترین تلاش خود را کرده باشید ، نمی توانید انتظار بهترین نتیجه را داشته باشید. وقتی مشکلی وجود دارد ، بلافاصله با آنها کنار بیایید به جای اینکه وانمود کنید هیچ اتفاقی نیفتاده است. نسبت به آنچه می خواهید در پیش رو خوش بین باشید. حتی اگر با چندین دست انداز در جاده روبرو شوید ، اوضاع بهتر خواهد شد. به کار درست ادامه دهید و اجازه ندهید چیزی مانع شما شود.

 

به نقل از وب سایت thenextscoop

نوشته عوامل منفی اثر گذار بر بازاریابی شرکت شما اولین بار در شرکت فروغ گستر. پدیدار شد.