0

محتوای همیشه سبز چیست؟

تولید محتوای همیشه سبز یکی از با ارزش ترین دارایی های یک وب سایت به شمار می آید. عدم توجه به تولید محتوای تازه و غنی چیزی جز اتلاف وقت، صرف هزینه و از دست فرصت ها نیست.

تعریف محتوای همیشه سبز

تا چندی قبل بسیاری از صاحبان کسب و کارها به این دل خوش کرده بودند سایتی طراحی کنند تا از لحاظ ظاهری جذاب و از طرفی معرف محصولات و خدماتشان باشد، اما غافل از اینکه چنین سایتی کمک زیادی نمی تواند به رونق کسب و کارها و جذب مشتری بیشتر داشته باشد. با نفوذ اینترنت در بین جامعه و در دسترس بودند صدها بلکه هزاران صفحه وب و انبوهی از اطلاعات و محتوا صاحبان کسب و کارها  به این نتیجه رسیدن عمر سایت های  خالی از محتوای  مفید به سر آمده است. به همین دلیل به فکر تولید محتوا برای سایت هایشان افتادند.

درست که در چنین وضعی تولید محتوا بهترین راه حل است اما کیفیت محتوا، نوع محتوا و اصیل بودن محتوا هم از شرایط مهم تولید محتوای خوب محسوب می شود. از این رو اگر از همان ابتدای کار به فکر تولید محتوای سبز باشید و تولید اینگونه محتواها را در دستور کار خود قرار دهید نتیجه بسیار مثبت آن را در آینده نه چندان دور برروی کسب و کارتان خواهید دید. همانطور که ما رنگ سبز را نماد سرسبزی و زنده بودن می دانیم یک محتوای خوب را در قالب محتوای همیشه سبز  (Evergreen Content)می دانیم.

انواع محتوا

محتوا را می توان به دو نوع محتوای معمولی و محتوای همیشه سبز تقسیم کرد به طوری که محتوای معمولی را می توان در یک مقطع خاص مانند اخبار روز، اطلاعات و گزارشات آماری، اتفاقات فصلی ورزشی، سیاسی و … دانست. از طرفی محتوای سبز وابستگی به زمان خاصی ندارد و در تمام روز های سال می توان از آنها استفاده کرد، به عنوان مثال محتواهایی که در مورد موضوعات مختلف مثل سلامت، هنر، آموزشی، تربیتی و … هستند متعلق به زمان و یا فصل خاصی نشده و در طول سال همه افراد جامعه می توانند از آنها استفاده کنند اینگونه از محتواها به محتوای همیشه سبز معروف است. قطعا با صحبت هایی که تا به اینجا با هم داشتیم به اهمیت محتوای همیشه سبز پی بردید. شما هم در اولین فرصت سری به آرشیو محتواهای بلاگ خود بزنید و اگر متوجه شدید تا به حال به این موضوع توجه نداشتید از این پس تلاش کنید حداقل هفته ای یک یا دو بار تولید محتوای سبز را در برنامه خود داشته باشید.

بخوانید!  معرفی و خرید قالب چند منظوره انفولد وردپرس

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

عمر تکنیک های بازاریابی سنتی خیلی وقت پیش سر آمده و جای خود را به بازاریابی دیجتیالی داده است یکی از مهم ترین روش های بازاریابی دیجیتالی، بازاریابی محتوا (Content Marketing) است. این نوع از بازاریابی با تولید و توزیع مطالب با ارزش سعی در جذب مشتریان و مخاطبان بیشتر دارد. نکته مهم در بازاریابی محتوا این که محتوای تولید شده می بایست با محصولات و خدمات شما کاملا مرتبط باشد تا مخاطبان سایت شما با خواندن این محتواها با محصولات و خدمات شما کاملا و در کمترین زمان آشنا شوند. فراموش نشود که مردم هر لحظه به دنبال اخبار و اطلاعات مفید در همه زمینه ها هستند و با وجود دنیای مجازی پیدا کردن این اطلاعات بسیار آسان شده است. اگر مدیران سایت ها در هر کسب و کاری به دنبال دادن محتوای خوب به مشتریان خود نباشند چگونه انتظار دارند مشتریان و کاربران زیادی به سمت آنها بیایند. فراموش نکنید تولید محتوای همیشه سبز در راستای جذب مشتری کمک زیادی می تواند به کسب و کارهای آنلاین داشته باشد. اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید تیم متخصص داده پرداز راستین آماده ارائه هر گونه مشاوره در این زمینه به صاحبان کسب و کار هستند.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال به تمام تلاش هایی که روی بازاریابی آنلاین انجام می گیرد، گفته می شود. در دیجیتال مارکتینگ (digital marketing)هدف اصلی گرفتن ارتباط با مشتریان فعلی و آینده است که مدیران کسب و کارهای آنلاین از کانال هایی مانند: وب سایت، شبکه های اجتماعی، ایمیل، اینفوگراف ها، پست های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی و … تلاش می کنند به این هدف برسند.

بخوانید!  استراتژی طراحی وب سایت مبتنی بر احساس

نتیجه گیری

از شواهد امر این طور بر می آید، داشتن یک برنامه ریزی دقیق در تولید محتوای همیشه سبز باعث شود مدیران در راستای بازاریابی محتوا قدم های بسیار مهم و موفقی بر دارند. عدم توجه به تولید محتوای اصیل در دراز مدت باعث می شود بازخورد مثبتی از تلاش ها و دیجیتال مارکتینگ خود نداشته باشید و در جذب و حفظ مشتری دچار مشکلات جدی شوید. در بسیاری از مواقع گرفتن مشاوره از یک تیم متخصص در این زمینه می تواند راه حل مناسبی باشد.

نوشته محتوای همیشه سبز چیست؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.