0

معرفی انواع اپلیکیشن های خدماتی مبتنی بر مکان

افزایش روز افزون استفاده از تلفن همراه هوشمند و کاربرد های مختلفی که در زندگی هر یک از ما ایفا می کند سبب شده اهمیت آن در زندگی ما به شکل انکار ناپذیری افزایش یابد. به طوری که انجام بسیاری از کارهای روزمره بدون کمک گرفتن از انواع اپلیکیشن موبایل دشوار و حتی غیر ممکن به نظر می رسد. اپلیکیشن خدماتی مبتنی بر مکان یکی از انواع این اپلیکیشن هاست که روز به روز مراحل رشد و تکامل را می پیماید و طراحی اپ موبایل با کمک این سرویس به سرعت رو به افزایش است. با مطالعه این مقاله می توانید تشخیص دهید اپلیکیشن خدماتی مبتنی بر مکان می تواند به رونق کسب وکار شما منجر شود یا خیر.

اپلیکیشن خدماتی مبتنی بر مکان چیست؟

امکانات اپلیکیشن خدماتی مبتنی بر مکان بسیار متنوع است و به کاربران خود کمک های بسیاری می کند به نحوی که اغلب کاربران اپلیکیشن خدماتی مبتنی بر مکان را بر اپلیکیشن های سنتی ترجیح می دهند.

نمایش درلحظه نقشه، کاهش هزینه ها، سهولت کاربرد، کیفیت بالا، توانایی پرداخت آنلاین تنها بخشی از مزایای اپلیکیشن خدماتی مبتنی بر مکان است.

هر کسب و کاری که خدماتی را به مشتریان ارائه می دهد و می تواند خدمات خود را بر مبنای مکان ارائه دهد می تواند از اپلیکیشن خدماتی مبتنی بر مکان استفاده کرده و به سهولت بهره برداری مشتری کمک کند.

معروفترین این خدمات سرویس تاکسی آنلاین است اما خدماتی مثل تحویل غذا، خشکشویی درب منزل، انواع خدمات پزشکی ، پیک موتوری، فروشگاه های آنلاین ارائه دهنده کالا و خدمات هم می توانند از اپلیکیشن خدماتی مبتنی بر مکان کمک بگیرند.

بخوانید!  آیا ویرایش پست های قدیمی برای سئو خوب است؟

انواع اپلیکیشن خدماتی مبتنی بر مکان

درحال حاضر اغلب گوشی های تلفن همراه مجهز به GPS  هستند که از آن ها جهت طراحی اپ موبایل به شیوه های گوناگون استفاده می شود برخی از اپلیکیشن های خدماتی مبتنی بر GPS  عبارت اند از:

اپلیکیشن بازی مبتنی بر مکان 

اپلیکیشن بازی مبتنی بر مکان 

بارز ترین این بازی ها Pokemon است که در ایران هم برای بسیاری از افراد شناخته شده است. دراین بازی کاربر بازی نمی کند بلکه خود بخشی از بازی است و این جادویی است که در کنار صدا، تصویر و جلوه های بصری از مهمترین یار کمکی یا همان GPS  مدد می گیرد.

Pokemon با کمک مکان یاب موقعیت شما را مشخص کرده و درمحل های معین به شما اطلاع رسانی می کند که Pokemon کجاست و شما باید آن را تصاحب کنید. این بازی طرفداران بی شماری را درسراسر جهان سرگرم کرده و هر روز بر طرفداران آن افزوده می شود.

اپلیکیشن خدماتی مکان یاب

اپلیکیشن خدماتی مکان یاب

شما در هرکجای دنیا که باشید می توانید با کمک این اپلیکیشن ها موقعیت مکانی خود را بیابید و با مشخص کردن مقصد از راهنمایی اپلیکیشن برای مکان یابی مناسب بهره ببرید.

پیاده یا سواره هرجا که هستید می توانید نزدیک ترین شعبه بانک، مغازه مورده علاقه ، باشگاه ورزشی و هرآنچه به آن احتیاج دارید را در کمترین زمان بیابید.

اپلیکیشن های رد یاب

یافتن ابزار، وسایل، فرزندان کوچک و یا سالمندان بیمار با کمک اپلیکیشن خدماتی مبتنی GPS  بسیار راهگشا خواهد بود.

اگر شما در مورد هرکدام از این اپلیکیشن خدماتی مبتنی بر مکان ایده ای مناسب داشته باشید با کمک یک تیم طراحی اپ موبایل که در کار خود حرفه ای باشند و یک برنامه خوب بازاریابی می توانید یک استارت آپ موفق را اندازی کنید.

بخوانید!  دستور نمایش میزان آپتایم سرور لینوکس در محیط SSH

ابزار مورد نیاز برای راه اندازی اپلیکیشن خدماتی مبتنی بر مکان

جهت راه اندازی اپلیکیشن خدماتی مبتنی بر مکان می بایست سه مرحله طی شود این مراحل عبارت اند از:

۱.طراحی اپ موبایل

۲.تست نرم افزار و اجرای آزمایشی پروژه

۳.بازاریابی و معرفی اپلیکیشن

حقیقت این است که با وجود موفقیت های برخی از اپلیکیشن خدماتی مبتنی بر مکان در کشور بسیاری تصور می کنند ورود به این عرصه آسان بوده و به شرکت های مختلف جهت راه اندازی سیستم اختصاصی خود مراجعه می کنند. اما حقیقت این است که این فرآیند بدون برنامه ریزی دقیق و آگاهی دقیق از بازار به شکست منجر خواهد شد.

طراحی اپ موبایل یک فرآیند بسیار تخصصی است که به عوامل متعدد بستگی داشته و به یک تیم حرفه ای نیاز دارد. درصورتی که شما تیم متخصصی در اختیار داشته باشید و با تلاش مستمر در پی راه اندازی اپلیکیشن خود باشید تنها بخشی از مسیر یا به عبارت دیگر یک سوم راه را رفته اید.

بازاریابی و تبلیغات به همراه بررسی دقیق بازار و نیاز مشتری گام های دیگری است که همگی نیازمند تخصص و سرمایه مناسب است.

شاه کلید موفقیت اپلیکیشن خدماتی مبتنی بر مکان

برای موفقیت یک اپلیکیشن موبایل عوامل متعددی دخیل هستند از تیم حرفه ای و متخصص گرفته تا ایده بکر و قابل اجرا اما یک شاه کلید هم هست که در کنار سایر موضوعات از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و آن چیزی نیست جز تقاضا یا نیاز بازار. طراحی اپلیکیشن موبایل باید بر مبنای یک تقاضا یا نیاز بازار شکل بگیرد. بنابراین اگر می خواهید اپلیکیشن خدماتی مبتنی بر مکان راه اندازی کنید هرگز فراموش نکنید که این اپلیکیشن باید یک نیاز از مشتریان شما را برطرف نماید و آن ها با استفاده از آن بتوانند یک نیاز پاسخ نیافته خود را مرتفع سازند.

بخوانید!  چرا پیش خرید هاست ابری میزبان فا بهترین سرمایه گذاری برای شما است؟

نوشته معرفی انواع اپلیکیشن های خدماتی مبتنی بر مکان اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.