0

آیا ویرایش پست های قدیمی برای سئو خوب است؟

طراحی سایت

ویرایش پست های قدیمی یکی از ترفند هایی است که برخی از متخصصان بهینه سازی وب سایت جهت ارتقای رتبه وب سایت خود به کار می برند، دراین گزارش بررسی خواهیم کرد که ویرایش پست های قدیمی برای بر روی سئو تاثیری خواهد گذاشت و یا نه؟

همواره از سوی کارشناسان اظهار نظرهای متفاوتی درخصوص تاثیر ویرایش پست های قدیمی بر روی سئو مطرح می شود، به همین دلیل این سوال در ذهن مخاطبان ایجاد می شود ویرایش پست های قدیمی رتبه سایت شما را ارتقا می دهد یا اینکه تاثیر منفی بر رتبه سایت شما خواهد داشت؟

آیا ویرایش پست های قدیمی برای سئو امن است؟

گوگل محتوای به روز رسانی شده را دوست دارد. محتواهای قدیمی و اخبار و اطلاعات مربوط به گذشته قطعا مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار نخواهد داد، درصورتی هم که بازدید داشته باشد چون فاقد ارزش است ممکن است رتبه شما را با مشکل مواجه کند و نظر کاربران نسبت به شما را منفی کند.

درصورتیکه از ورد پرس استفاده می کنید جهت ویرایش پست های قدیمی از پلاگین مناسب استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است نتایج فاجعه باری برای شما به همراه داشته باشد.

اما به طور کلی درصورت رعایت نکات زیر ویرایش پست های قدیمی می تواند برای سئو سایت شما مناسب باشد.

مزایای ویرایش پست های قدیمی

برخی از مزایای به روز رسانی پست های قدیمی عبارت اند از:

۱- ارائه محتوای به روز شده

به روز رسانی محتوا بر مبنای اطلاعات جدید و آمار و ارقام به روز رسانی شده یک حرکت عالی خواهد بود.

بخوانید!  نکات مهم و ضروری درباره ایجاد محصولاتی با سئوی بالا و بهینه

شما می توانید مقالات موجود خود را ویرایش کنید و اطلاعات و محتواهایی که احیانا مشکلی دارد را اصلاح کرده و به روز رسانی کنید.

۲- ارتقای PageRank سایت

گوگل پیج رنک سایت را در آنالیز خود در نظر می گیرد، بنابراین توجه به آن می تواند در بهینه سازی وب سایت شما تاثیر گذار باشد.

اگر وب سایت شما از رتبه قابل قبولی برخوردار است احتمالا از مجموعه ای از مقالات با کیفیت و پربازدید بهره می برید.

انتشار مجدد پست های قدیمی احتمالا در SERPS نمایش داده خواهد شد و در ارتقای رتبه وب سایت شما در موتور جستجوی گوگل تاثیر گذار است.

۳- احیای پست های مرده

پست های جدید ممکن است ظرف مدت کوتاهی ایندکس شود درحالیکه برخی پست های قدیمی یا ایندکس نمی شود و یا برای ایندکس شدن آن ها زمان زیادی لازم خواهد بود.

همانطور که پیشتر اشاره شد این فرآیند می تواند در ارتقای PageRank سایت شما تاثیر مثبتی داشته باشد.

به عبارت ساده ویرایش پست های قدیمی می تواند به سرعت ایندکس شود و رتبه سایت شما را ارتقا دهد.

۴- تاثیر کلمات کلیدی ترند شده

هیچ کلمه کلیدی ای برای همیشه ترند نخواهد بود، کلمات کلیدی خاصیت همیشه سبز ندارند. به ویژه اگر شما در خصوص تکنولوژی و فناوری مقاله نویسی می کنید کلمات کلیدی ارزشمند به سرعت در حال تغییر هستند و واژه های ترند دائما تغییر می کنند به طوریکه برخی واژه ها تنها یک شب ترند خواهند بود.

نمی توانید انتظار داشته باشید کلمات کلیدی که اکنون در مقالات خود به کار می برید یک سال آینده هم ترند باشند و به سئو سایت شما کمک کنند.

بخوانید!  راهکارهای افزایش سرعت طراحی سایت

یک حرکت هوشمند آن است که به ویرایش پست های قدیمی بپردازید و کلمات کلیدی مقالات را بر مبنای کلمات کلیدی ترند شده به روز رسانی کنید، به این ترتیب می توانید انتظار داشته باشید بهینه سازی وب  سایت شما سرعت بیشتری داشته باشد.

این بسیار حیاتی است که با کمک کلمات کلیدی ترند شده مقالات قدیمی خود را ویرایش کنید.

حتی ممکن است در آغاز کار خود به عنوان نویسنده با سازوکار سئو سایت و تاثیر کلمات کلیدی به درستی آشنا نباشید به این ترتیب ممکن است مقالات شما سئو شده نباشد و به میزان لازم مورد توجه مخاطبان قرار نگیرد.

به این ترتیب قادر خواهید بود با کمک ویرایش پست های قدیمی محتوای خود را بهینه سازی کرده و سئو آن را ارتقابخشید.

۵- اجتناب از محتوای تکراری

تکرار محتوای قدیمی و ایجاد پست جدید با محتوای قدیمی می تواند برای سئو سایت یک فاجعه باشد. تغییرات جزئی مقالات قدیمی به معنی

ویرایش پست های قدیمی نیست بلکه ویرایش باید با تغییرات قابل قبولی صورت پذیرد.

گوگل برای محتوهای تکراری جریمه های سنگینی در نظر می گیرد بنابر این دقت کنید هنگام ویرایش پست های قدیمی به این دام نیفتید چراکه ممکن است سایت خود را با چالش مواجه کنید

۶- سنجش کیفیت محتوا و بررسی مخاطبان

چند نفر از مخاطبان شما مقالاتتان را به صورت دقیق و عمیق مطالعه می کنند؟ این سوالی است که پاسخ آن برای نویسندگان بسیار با اهمیت است و می تواند در نگارش مطالب مفید تر تاثیر گذار باشد.

ویرایش پست های قدیمی به شما کمک می کند کیفیت محتوای خود و میزان توجه مخاطبان خود را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهید.

بخوانید!  بر چسب عنوان یا title tag چیست ؟ چه تاثیری بر روی سئو دارد؟

نتیجه گیری

اگر شما برای ویرایش پست های قدیمی دچار تردید شدید و نگران تاثیر آن بر بهینه سازی وب سایت خود هستید، نگران نباشید ویرایش پست های قدیمی برای وب سایت شما کاملا امن است.

بااین کار می توانید چند ساعت در وقت خود صرفه جویی کرده و از مزایای ذکر شده در بالا بهره ببرید، البته باید به صورت دقیق و موثر به ویرایش پست های قدیمی بپردازید.

نوشته آیا ویرایش پست های قدیمی برای سئو خوب است؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.