0

چگونگی طراحی استراتژی شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک از ابتدا

طراحی سایت

بیش از نیمی از کاربران رسانه های اجتماعی در جهان را کاربران آسیا و اقیانوسیه تشکیل می‌دهند. برای هر کسب و کار چه بزرگ و چه کوچک حضور در رسانه های اجتماعی و استراتژی شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

ایجاد یک استراتژی شبکه های اجتماعی از ابتدا ممکن است خیلی خوشایند نباشد، به خصوص اگر شما صاحب یک کسب و کار کوچک باشید. اما باید مانند هر چیز دیگری آن را از یک جایی شروع کنید. ما برای شما برنامه هایی آورده ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید استراتژی شبکه های اجتماعی را به طور موثر برای کسب و کار خود پیدا کنید.

۱- برنامه هوشمند نیازمند اهداف هوشمند است

هر برنامه بزرگی نیاز به هدف دارد و استراتژی شبکه های اجتماعی شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. اهداف رسانه های اجتماعی شما باید با اصول کسب و کارتان هماهنگ باشد و باید اطمینان حاصل کنید که استراتژی شما چالش های کسب و کارتان را حل می‌کند. کلید ایجاد اهداف خوب این است که آن‌ها را هوشمند، خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و زمان بندی شده بسازید.

خاص و ویژه: در مورد چیزی که می‌خواهید انجام دهید باید خاص و منحصر به فرد باشید که این خاص بودن شامل مواردی مثل چه کسی، چه چیزی، چرا، چه زمان، کجا، چه استراتژی و چگونه؟ می‌باشد.

قابل اندازه گیری: مطمئن شوید که راهی برای اندازه گیری اهدافی که تعیین کرده اید وجود دارد. این می‌تواند اندازه گیری افزایش محبوبیت در صفحه فیس بوک یا اندازه گیری ترافیک اجتماعی وب سایت شما باشد.

بخوانید!  توسعه موبایل اپلیکیشن – Native App یا Web App شاید همHybrid؟

قابل دستیابی: اهداف باید قابل دستیابی باشند. بهتر است اهداف کوچک و قابل دستیابی را انتخاب کنید که هر سه ماه یکبار بتوانید آن‌ها را بررسی کنید و از اهداف استانداردهای غیر معمول و غیر ممکن که باعث تحت فشار قرار دادن و تضعیف تیم شما می‌شود استفاده نکنید.

مرتبط بودن: اهداف رسانه های اجتماعی شما باید با کسب و کارتان مرتبط باشد و این ارتباط باید به دستیابی به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت شما کمک کند. در غیر اینصورت تلاش های شما در رسانه های اجتماعی چیزی جز اتلاف وقت و هزینه نیست.

زمان بندی: یک هدف هوشمند باید زمان بندی شده باشد و شما باید اطمینان حاصل کنید که شما و تیم شما در یک مهلت مشخص به هدفتان دست پیدا می‌کنید. بدون زمان بندی مشخص از دست دادن و سقوط هدف شما حتمی است.

۲- آنالیز داده های دریافت شده از شبکه های اجتماعی را انجام دهید

هنگامی که شما اهداف رسانه های اجتماعی خود را تعریف می‌کنید، در واقع گامی مهم در انجام آنالیز داده های دریافت شده از رسانه های اجتماعی خود برداشته اید. حسابرسی و تجزیه تحلیل رسانه های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا به طور منظم سلامت رسانه های اجتماعی برند خود را بررسی کنید. کشف این موضوع که ارزیابی و طبقه بندی هر یک از کانال های شبکه های اجتماعی برند شما چگونه انجام می‌شود، می‌تواند به شما کمک کند تا شکاف موجود بین استراتژی های شبکه های اجتماعی خود را پیدا کنید.

مقایسه کنید و کشف کنید که کدام کانال ها برای شما چالش برانگیز است و فرصت های زیادی در اختیار شما قرار نمی‌دهد.

بخوانید!  همه چیز درباره تداخل افزونه ها در وردپرس و نحوه رفع آن

چالش ها: اگر کانالی وجود دارد که شما را در جهت رسیدن به اهدافتان یاری نمی‌کند و آنطور که شما می‌خواهید کار نمی‌کند، شما درواقع یک منطقه از مشکل را شناسایی کرده اید. بر اساس اهداف خود، ارزیابی کنید که آیا این کانال مناسب است و آیا هنوز هم می‌خواهید در آن حضور داشته باشید یا خیر. اگر در این کانال مشتری وجود دارد و رقیب شما از طریق آن موفق شده است شما متوجه می‌شوید که جایی را در این کانال اشتباه رفته اید و برای آن راه حلی پیدا می‌کنید.

فرصت ها: اگر یک کانال برای شما خوب کار می‌کند تلاش های شما در آن کانال نباید متوقف شود. مشخص کنید که چه نوع محتوایی بیشتر تعامل ایجاد کرده است و تولید آن را بیشتر کنید. بررسی کنید که مصرف کنندگان چگونه از یک پلت فرم استفاده می‌کنند و ببینید آیا نیازی برای آن‌ها وجود دارد که تا کنون برآورده نشده باشد؟

از طریق حسابرسی شبکه های اجتماعی شما می‌توانید از اینکه نام تجاری شما در حال حاضر چگونه شناخته می‌شود درک بهتری داشته باشید و از  این طریق به ایجاد یک استراتژی شبکه های اجتماعی مناسب بپردازید.

۳- کانال های خود را انتخاب کنید

به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، بخشی از یک استراتژی موفق برای رسانه های اجتماعی شما، انتخاب کانال های مناسب است. اگر شما تلاش کنید تا در تمام سیستم عامل ها حضور داشته باشید و به فکر افزایش ترافیک و رسیدن به شرایط مطلوب نباشید این زمان تلف کردن است. به همین دلیل است که برخی از شرکت ها ترجیح می‌دهند برای شناسایی کانال های مناسب برای کسب و کار خود افراد متخصصی را استخدام کنند.

بخوانید!  تاثیر منفی محتوای تکراری بر روی سئو – چرا محتوای تکراری برای سئو سایت نامناسب است؟

۴- برنامه ریزی بودجه

تصور غلطی که در میان بسیاری از کسب و کارها رایج است این است که فکر می‌کنند رسانه های اجتماعی یک ابزار تبلیغاتی رایگان هستند و یا نیازمند بودجه کم هستند.

شما باید به بودجه بازاریابی خود فکر کنید. بودجه بازاریابی بیشتر شرکت هاحدود ۵ ت ۱۵ درصد از کل درآمد آنهاست. از کل این بودجه بازاریابی معمولا ۱۰ تا ۵۰ درصد آن به بازاریابی دیجیتال از جمله بازاریابی رسانه های اجتماعی اختصاص داده می‌شود.

اینکه شما چقدر بودجه صرف بازاریابی دیجیتال خود کنید به هدفتان بستگی دارد. با پیگیری و تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی در مورد بودجه خود واقع بین باشید. با چنین استراتژی شبکه های اجتماعی در مورد تعیین بودجه، شما می‌توانید در نهایت بهترین بازگشت سرمایه را از بودجه ای که دراین راه هزینه کرده اید داشته باشید.

در قسمت دوم این مقاله ، با استراتژی های بیشتری که به شما در مدیریت شبکه های اجتماعی کسب و کارتان کمک می کند آشنا خواهیم شد.

نوشته چگونگی طراحی استراتژی شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک از ابتدا اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.