0

۴ قاتل که نام تجاری شما را در شبکه های اجتماعی نابود می کنند

طراحی سایت

مهم نیست چه محصول یا خدماتی را ارائه می کنید، اگر شما بازاریابی شبکه اجتماعی را جدی نگرید و نام تجاری خوبی معرفی نکنید به زودی در کسب و کارتان شکست خواهید خورد.

در گذشته برای داشتن یک نام تجاری قوی تنها به  یک نام برند و لوگو نیاز داشتید که هر کسی بتواند آن را به یاد آورد. اما بازاریابی شبکه اجتماعی مفهوم برند سازی را متحول کرده است.

امروزه اینترنت یکی از مهم ترین جنبه های زندگی همه ماست. اگر می خواهید نام تجاری خود را به مردم معرفی کرده و برند سازی کنید در کنار لوگو و نام تجاری به یک بازاریابی شبکه اجتماعی دقیق و حرفه ای نیاز خواهید داشت.

اگر می خواهید بازاریابی شبکه اجتماعی به کسب و کار شما رونق بخشد اطمینان حاصل کنید این ۴ قاتل را از خود دور نگه داشته اید.

انتخاب یک پلتفرم اشتباه

یکی از مهمترین اقداماتی که هنگام بازاریابی شبکه اجتماعی باید انجام دهید انتخاب یک پلتفرم مناسب برای فعالیت های شماست. قطعا شما نام فیس بوک، اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و توییتر را شنیده اید اما حقیقتا کدام یک برای شما مناسب است؟ آیا باید همه جا و به هر قیمت حضور داشت؟

کارآفرینانی که تلاش می کنند در تمام شبکه های اجتماعی حضور داشته باشند متاسفانه در نهایت شکست می خورند، بهترین استراتژی انتخاب چند شبکه و حضور فعال در آنهاست.

درحال حاضر فیس بوک یک شبکه اجتماعی جهانی با ۲ میلیاد کاربر فعال ماهانه است بنابراین باید یک اکانت فیس بوک داشته باشید. اما درمورد شبکه های اجتماعی دیگر کمی دقت کنید اگر یک کسب و کار B2B  هستید که با شرکت های دیگر تجارت می کنید برای بازاریابی شبکه اجتماعی به لینکدین هم فکر کنید. اگر مشتریان شما بیشتر جوان هستند قطعا داشتن یک صفحه اینستاگرام قوی ضروری خواهد بود.

بخوانید!  نکاتی برای بهبود سئوی داخلی طراحی سایت

فالوئرها را غافلگیر نکنید

مهم نیست برای بازاریابی شبکه اجتماعی کدام پلتفرم را انتخاب کرده اید، شما مسئولید محتوای جالب که به شما کمک می کند گفتگوی خود را با مشتریانتان آغاز کنید به اشتراک بگذارید.

این یک خطای بسیار بزرگ است که برخی از کسب و کارها برای بازاریابی شبکه اجتماعی یک صفحه اینستاگرام یا فیس بوک ایجاد می  کنند و سپس در آن هر چیزی را بدون هدف به اشتراک می گذارند.

کاربران و شبکه صفحه شما را به عنوان اسپم شناسایی کرده و مطالبتان را دنبال نخواهند کرد.

برای بازاریابی شبکه اجتماعی موفق باید پلتفرم انتخابی خود، کاربران و فرهنگ استفاده آن را بشناسید و تنها مطالبی را به اشتراک بگذارید که برای کاربران جذاب باشد. در اغلب موارد اخبار شرکت و مطالب جالب در خصوص صنعت تان بهترین گزینه خواهد بود.

حتما در مورد مطالبی که می خواهید به اشتراک بگذارید مطمئن شوید و بازخورد ها و نتایج را دنبال کنید.

عدم پیگیری نتایج بازاریابی شبکه اجتماعی

یکی از بهترین چیزها در شبکه های اجتماعی این است که می توان همه چیز را در بازاریابی شبکه های اجتماعی پیگیری کنید.

بهترین کار این است که از شرکت هایی کمک بگیرید که کار دیجیتال مارکتینگ انجام می دهند و نتایج استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی شما را در قالب آمار و جداول در اختیار شما می گذارند.

به این ترتیب قادر خواهید بود در مورد تصمیمات خود در بازاریابی  شبکه اجتماعی تژدید نظر کنید و تصمیمات بهتری را بگیرید.

این نتایج ممکن است به شما گوشزد کند که بهتر است در اینستاگرام تمرکز کنید یا از فیس بوک دوری کنید.

بخوانید!  آموزش کار کردن با نرم افزار AnyDesk

با اینفلوئنسر ها شروع نکنید

اینفلوئنسرها این روزها نقش مهمی در بازاریابی شبکه اجتماعی ایفا می کنند، کاربران به توصیه ها و پیشنهادهای این اشخاص توجه بسیاری نشان می دهند بنابراین کار اشتباهی است اگر برای بازاریابی شبکه اجتماعی به سراغ اینفلوئنسر ها نروید، استفاده از این افراد می تواند در تاثیرگذاری نام تجاری و فروش شما تاثیر شگرفی داشته باشد.

تنها باید دقت کنید که اینفلوئنسرهای های خود را به درستی انتخاب کرده اید. اینکه چطور نظراین افراد راهم جلب کنید کار سختی است در بسیاری از موارد ارائه خدمات به صورت رایگان به این افراد می تواند تاثیر گذار باشد.

دوری از ۴ قاتلی که در بالا به شما معرفی کردیم کمک می کند بازاریابی شبکه اجتماعی با موفقیت همراه باشد.

به این ترتیب فاصله شما و مصرف کنندگان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و به بازارهای جدیدی دست خواهید یافت.

بازاریابی شبکه اجتماعی همچنین پیروان وفادار برند شما را افزایش داده و کسب و کار شما را ارتقا خواهد داد.

نوشته ۴ قاتل که نام تجاری شما را در شبکه های اجتماعی نابود می کنند اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.