0

۶ راهکار شگفت انگیز برای راه اندازی یک اپلیکیشن موفق

طراحی سایت

برای بسیاری از صاحبان کسب و کار های کوچک و کارآفرینان اسنپ چت و اوبر منبع الهام هستند. این اپلیکیشن ها با فراهم آوردن بستر و شرایط مناسب توانسته اند از طریق یک اپلیکیشن موفق بین کسب و کار و مشتریان خود ارتباط مستقیم برقرار کنند.

حدود ۶۷ درصد از شرکت های تازه تاسیس و کسب و کارهای کوچک تا پایان سال۲۰۱۸ اپلیکیشن تلفن همراه خود را راه اندازی خواهند کرد، اما این روند هنوزهم برای برخی دلهره آور و گیج کننده است.همه می خواهند یک اپلیکیشن موفق داشته باشند اما تعداد محدودی هستند که برای موفقیت اپلیکیشن خود برنامه دارند.

خوشبختانه بابرنامه های خوبی که این روزها در اختیار کاربران قرار دارد شما بدون آشنایی با برنامه نویسی به راحتی می توانید یک اپلیکیشن موفق راه اندازی کنید.

این گزارش با ارائه ۶ راهکار شگفت انگیز می کوشد به شما در راه اندازی یک اپلیکیشن موفق کمک کند.

۱- زمانی برای بحث و تحقیق فراهم کنید

کارشناسان و برنامه نویسان بر این باورند که اولین قدم برای تهیه یک اپلیکیشن موفق، سرمایه گذاری در زمان و ایجاد فضایی برای تحقیق و بررسی داخلی است.

باید لیستی جهت ساده سازی کارها تهیه کنید تا به وسیله آن بتوانید روند کارها را مشخص کنید. مواردی که در این لیست ممکن است به آن بربخورید عبارت اند از:

  • لیستی از برنامه هایی که شما را هدایت و تشویق  می کنند
  •  برنامه شما باید طوری طراحی شود که نشان دهد از اهداف کسب و کار موجود حمایت خواهد کرد.
  • یک طرح از آنچه شما می خواهید انجام دهید با برنامه زمانی مشخص
بخوانید!  تفاوت آژانس خلاقیت و آژانس دیجیتال در چیست؟ راهنمای انتخاب آژانس مناسب

این برنامه ریزی اولویت های شمارا مشخص می کند و به این ترتیب به درستی می توانید تعیین کنید از هر کدام از اعضای تیم چه می خواهید.

۲- بودجه کوتاه مدت و بلند مدت عاقلانه تعیین کنید

برای ایجاد یک اپلیکیشن موفق پیش از هر کاری لازم است یک برنامه واقع بینانه از بودجه جاری و بلند مدت خود که واقعا به آن نیازدارید تهیه کنید.

بودجه شما باید کلیه فاکتورها، برنامه های تحقیق و توسعه و بازاریابی را در بر بگیرد.

فراموش نکنید بودجه بلند مدت شما باید هر از چندگاهی به روز رسانی شود و برای تولید اپلیکیشن موفق آنچه فکر می کنید لازم است به بودجه اضافه و یا از آن کم کنید.

۳- طرح استراتژیک روش های کسب در آمد خود را مشخص کنید

کاربران دوست دارند یک اپلیکیشن تازه را به صورت رایگان تست کنند و درصورت تمایل از خدمات آن استفاده کنند، شما باید در برنامه استراتژیک اپلیکیشن موفق خود مشخص کنید آیا از این سیاست تبعیت می کنید یا برای گرفتن سهم بازار برنامه دیگری دارید.

تبلیغات در سایر اپلیکیشن های موفق بسیار وسوسه انگیز است اما پیش از تصمیم گیری باید مشخص کنید آیا این سیاست به رونق کسب و کار شما کمکی می کند یا خیر.

هرمجموعه باید برای خود یک طرح استراتژیک فروش داشته باشد که علاوه برانعطاف پذیری کافی مسیر راه را برای کارکنان و مدیران مشخص کند.

اگر هنوز از استراتژی های فروش خود مطمئن نشدید لازم است از مشاوران توانمند استفاده کنید و یک طرح تحقیق و توسعه بازار مناسب برای پروژه خود تعریف کنید تا از این طریق بتوانید استراتژی های فروش خود را تعیین کنید.

بخوانید!  طراحی خلاقانه برای افزایش مخاطبان طراحی سایت

۴- شریک توسعه برنامه را مشخص کنید

پس از تعیین اهداف، استراتژی و بودجه حالا وقت آن رسیده که یک شریک مناسب برای خود انتخاب کنید.

ارائه یک اپلیکیشن موفق نیازمند یک سازنده نرم افزار توانمند است که بتواند طرح های شما را به بهترین شکل تهیه کند و ایده های شما را اجرایی کند.

یافتن چنین شریکی کار بسیار دشواری خواهد بود. به سراغ شرکت هایی بروید که سابقه کار در حوزه فعالیت شما را داشته باشند وحد اقل یک اپلیکیشن موفق تولید کرده باشند.

یک اپلیکیشن موفق می تواند راه های متعددی برای توسعه کسب و کار ارائه کند انتخاب شریک تجاری مناسب می تواند دیدشما را گسترش دهد.

اگر بودجه کافی در اختیار داشته باشید استخدام یک توسعه دهند مناسب می تواند یک ایده عالی باشد که روند کارها را تسریع کرده و در عین حال مالکیت شمابر پروژه را تضمین خواهد کرد.

۵- برای اپلیکیشن خود بازاریابی کنید

به محض شروع فعالیت های تولید اپلیکیشن موفق لازم است اقدامات اولیه برای بازاریابی محصول و تعیین بازار هدف را آغاز کنید.

شما باید در مورد قالب های بازاریابی، بازارهدف و شیوه اجرای طرح های بازاریابی خود تصمیم بگیرید.

باید در مرحله نخست کارکنان خود را مشتاق کنید تا برای دیدن اپلیکیشن تازه هیجان داشته باشند.

اجازه دهید نمونه های تست اپلیکیشن را در اختیار داشته باشند و به خوبی شیوه های استفاده آن را فرا بگیرند، بازاریابی هر محصول از تک تک کارکنان آن مجموعه شروع می شود.

وقتی کارکنان شما به خوبی با اپلیکیشن آشنا باشند به راحتی می توانند مخاطبان را هم به استفاده از آن تشویق کنند.

بخوانید!  تولید محتوا چیست ؟ یک توضیح ساده برای همه

۶- برای حفظ برنامه خود سرمایه گذاری کنید

تولید یک اپلیکیشن موفق کافی نیست شما باید برای حفظ و نگهداری آن هم برنامه داشته باشید.

یک اپلیکیشن موفق باید برای موارد زیر برنامه مدونی داشته باشد:

  • تغییر نیازهای امنیتی
  • به روز رسانی سیستم عامل
  • نیازهای درحال رشد کاربران

اگر به موارد بالا دقت کنید می بینید ادامه حیات شما به آن ها بستگی دارد پس باید برای داشتن یک اپلیکیشن موفق حتما در این زمینه ها سرمایه گذاری کنید.تولید اپلیکیشن موفق تصادفی نیست به یک برنامه ریزی همه جانبه نیاز دارد.

نوشته ۶ راهکار شگفت انگیز برای راه اندازی یک اپلیکیشن موفق اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.