0

۶ راه برای نوشتن محتوا قابل توجه و معتبر

طراحی سایت

از بزرگترین چالش هایی که بلاگر ها و بازاریابان محتوا با آن رو به رو هستند، نوشتن محتوا قابل توجه و معتبر است.
یکی از مسائلی که بازاریابی محتوا را چالش برانگیزتر می کند این است که تولید محتوا، فقط به یکبار خلاصه نمی شود و شما باید بتوانید به طور مرتب محتوای قابل توجه و استاندارد تولید کنید.
بسیاری از مردم براین باورند که برای ورود به بازاریابی محتوا باید سال ها تجربه در این زمینه داشته باشید تا بتوانید با دیگر رقبا به رقابت بپردازید. اما بسیاری از افرادی که در این زمینه شناخته شده هستند، بدون اینکه تجربه ای در این زمینه داشته باشند شروع کردند. و با انتشار مدام محتوای معتبر توانستند که فالور های خود را کسب کرده و جز افراد تاثیر گذار شناخته شوند.
در اینجا ۶ راه برای ایجاد محتوا معتبر و جذاب معرفی می شود.

case study یا مطالعه موردی :

یکی از معتبرترین محتوا ها، محتوایی است که در آن ها به صورت اختصاصی به یک مطلب خاص میپردازند که به آنها case study یا مطالعه موردی گفته می شود.
نحوه تهیه این دست از مقالات به صورت زیر است :
– موضوع مورد نظر خود را انتخاب کنید و تحقیقات خود را شروع کنید.
– نتایج بدست آمده را مرتب کنید.
– نتایج را در قالب یک مقاله منتشر کنید.
باید توجه کنید که نتیجه ای که شما مایل هستید بدست آورید، ممکن است با سرعت مورد نظر شما بدست نیاید. بدست آوردن اعتبار به زمان احتیاج دارد. اما چیزی که مهم است این است که شما اقدام به شروع تحقیقات کنید و نتایج بدست آمده را منتشر نمایید. حتی اگر قبل از شما افرادی در این زمینه تحقیقاتی انجام داده اند، همیشه چیزی برای یاد گرفتن وجود دارد. بنابراین شما می توانید در مورد مواردی که آنها در موردش ننوشته اند بنویسید و همچنین روش مخصوص به خودتان را امتحان کنید و با بقیه به اشتراک بگذارید.

بخوانید!  بررسی تاثیرات سئو بر طراحی سایت

تحلیل و بررسی:

یکی دیگر از راه های تولید محتوا معتبر، انجام تحقیقات در مورد یک موضوع می باشد.
معمولا قبل از شروع یک پروژه، تحقیقاتی دقیق صورت می گیرد و موضوع مورد نظر از تمامی جهات مورد بررسی قرار می گیرد.
میتوان نتایج و تجربه ای که از تحقیقات بدست آمده را با دیگران به اشتراک گذاشت.
بسیاری از مردم از اینکه بتوانند از تجربیات دیگران استفاده کنند خرسند می شوند.

در مورد مسائل روز بنویسید :

بسیاری از متخصصان وبلاگ نویس همیشه به این مورد اشاره می کنند که مطالبی که منتشر می شود، باید به صورتی باشد که همیشه برای مخاطبان کارا باشد. اما نوشتن در مورد مسائلی که به صورت دوره ای مورد توجه قرار می گیرد، باعث می شود تا بتوانید مخاطبان خود را به مشارکت دعوت کنید.
در حقیقت، مردم به مسائلی که روزانه مورد توجه قرار می گیرند، بیشتر علاقه نشان می دهند. به همین دلیل است که بیشتر نشریات نیز به این گونه محتوا ها توجه ویژه ای دارند.
اگر حوزه ای که شما در آن اقدام به تولید محتوا می کنید، معمولا با اخبار در ارتباط نیست شما هنوز هم میتوانید در مورد تازه های حوزه فعالیتتان و ترند (Trends) ها بنویسید.

 

سرگرمی و آموزشی :

یکی از مواردی که مردم توجه ویژه ای به آنها نشان می دهند، مسالی که جنبه سر گرمی و آموزشی دارند می باشد .
برای مثال مقالاتی با عنوان ” چگونه می توان …” در بین مخاطبان از توجه ویژه ای برخور دارند.
همچنین مقالاتی که در آن ها نویسنده برای توضیح به تعریف یک داستان پرداخته است از این جهت که سرگرم کننده است مشارکت بیشتری را کسب می کند.

بخوانید!  راهی برای اول بودن طراحی سایت

یک موضوع مشخص را از زوایای مختلف بررسی کنید :

یکی از چالش های بزرگ در نوشتن محتوا این است که در مورد بیشتر مسائل تا کنون تعداد زیادی محتوا نوشته شده است. بنابراین کاری که می توان کرد، این است که به مسال از یک دید دیگر نگاه کرد و آنها را از زوایه مختلفی بررسی کرد.
برای مثال در مورد “تفاوت فعالیت زنان و مردان در شبکه های اجتماعی” مقالات زیادی منتشر شده است. اگر بخواهیم از دید دیگری به این موضوع نگاه کنیم، می توان مقاله ای در مورد “دلایل که بر روی نحوه متفاوت رفتار زنان و مردان در شبکه های اجتماعی تاثیر گذار بوده اند” نوشت.

استفاده از محتوای بصری :

محتوا های بصری (ویدیو ها) یک راه دیگر است که از طریق آن می توان مخاطبان را به مشارکت بیشتر دعوت کرد.
بسیاری از مردم به استفاده از محتوای ویدیو فکر نمی کنند، زیرا معتقد اند که ویدیو ها نیاز به مهارت های پیچیده ای دارند و از این جهت دردسر ساز اند. اما واقعیت این است که کار با نرم افزار های editor انقدر هم پیچیده نیست.
ویدیو ها می توانند به شما این اجازه را بدهند که با مخاطبانتان راحتتر از نوشتن ارتباط برقرار کنید و از طرف دیگر کاربران به دلیل بصری بودن محتوایی که شما به اشتراک گذاشته اید ارتباط بیشتری با موضوع برقرار می کنند.

نتیجه گیری :

نوشتن محتوا ، حفظ ارتباط با مخاطب و دریافت مشارکت از طرف آن ها همیشه از چالش های بازاریابی محتوا بوده است.
باید بدانید که موفقیت در این مسیر در بازه زمانی کوتاه امکان پذیر نمی باشد. از این رو با صرف زمان و توجه بیشتر، می توانید محتوای قابل توجه و معتبری تولید کنید که بر روند پیشرفت شما موثر خواهد بود.

بخوانید!  تبلیغات گوگل ادز (ادوردز سابق) چیست؟ چگونه در آن تبلیغ کنیم؟

نوشته ۶ راه برای نوشتن محتوا قابل توجه و معتبر اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.