0

باز طراحی سایت – چگونه اهداف باز طراحی سایت را شناسایی کنیم

طراحی سایت

در بیشتر مواقع، زمانی که یک سازمان تصمیم بر باز طراحی سایت می گیرد که سایت از نظر ظاهری مطابق trend های روز نمی باشد. اگرچه این یکی از دلایل مهم و قانع کننده برای باز طراحی سایت می باشد، نیاز است که اهداف بازاریابی و نوع کسب و کار شناسایی شود تا یک وب سایت تاثیر گذار و کارآمد طراحی شود.

در ادامه به چند مورد که در زمان شناسایی اهداف باز طراحی سایت باید در نظر گرفته شود، اشاره می کنیم:

لیستی از نقاط قوت و ضعف سایت فعلی خود تهیه کنید

تحلیل و بررسی سایت فعلی شما گامی مهم است برای درک اینکه چگونه وب سایت بهتر و موثر تری داشته باشید. اطلاع داشتن از امکاناتی که وب سایت شما در حال حاضر آن را ساپورت می کند، مواردی که غیر فعال هستند یا وجود آنها برای شما ضروری نیست، به شما کمک می کند که بتوانید تصمیم بگیرید، نیاز دارید کدام قسمت ها را بدون تغییر نگه دارید، به روز رسانی کنید یا آنها را حذف کنید.

استفاده از ابزار های تحلیل وب نظیر Google Analytics و overheat می تواند در زمینه تشخیص نقاط قوت و ضعف سایت به شما کمک کند. این ابزار به شما در مورد درگاه هایی که کاربران را به سمت وب سایت شما راهنمایی می کند را شناسایی کنید، همچنین در مورد کلمات کلیدی، لینک هایی که توسط کاربران بیشترین کلیک بر روی آن ها انجام میشود، نرخ پرش و موارد دیگر  اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد.

بخوانید!  رفع ارور این سایت مشکلات فنی را تجربه می‌کند در وردپرس

مخاطبان هدف خود را بشناسید

آیا مخاطبان هدف شما، پس از آخرین آپدیت وب سایت تغییر کرده اند؟ اگر اینطور نیست، آیا وب سایت فعلی شما مطابق نیاز های مخاطبان هدف شما است؟

این سوالات کلیدی است که به شما کمک می کند تا با باز طراحی سایت، نرخ تبدیل سایتتان را افزایش دهید. شناختن مخاطبان هدف به شما در زمینه های تایپوگرافی، انتخاب کلمه کلیدی، انتخاب تصاویر و …  کمک می کند. برای مثال، اگر مخاطبان شما را افراد مسن تر تشکیل می دهند، افزایش سایز متون باعث می شود که خوانایی متون افزایش پیدا کند که تاثیر بسزایی در افزایش رضایت و تجربه کاربری مخاطب شما دارد.

تحلیل رقابتی

نگاهی به چیدمان و قابلیت های وب سایت رقیبان شما می تواند به شما ایده می دهد که شما به چه ویژگی هایی نیاز دارید و چه مواردی را ضروری نمی بینید. داشتن اطلاعاتی در مورد trend های مربوط به حوزه فعالیت شما، به شما نشان می دهد که در حال حاضر در رتبه بندی با رقبان در کجا قرار می گیرید. همچنین می توانید تصمیم بگیرید که قصد دارید در آینده با باز طراحی سایت در کجای این بازار رقابتی قرار بگیرید.

یکی دیگر از مزایای تحلیل رقابتی در این است که به شما ایده هایی در مورد دیجیتال مارکتینگ به شما می دهد. فعالیت های شما در شبکه های مجازی به چه گونه ای باید باشد؟ کدام شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما مفید تر اند؟ برای تبلیغات کدام درگاه ها مناسب تر می باشند؟ ایمیل مارکتینگ خود را چگونه برنامه ریزی کنید؟

بخوانید!  آموزش نحوه ریدایرکت لینک ها به یک دیگر در وردپرس

در مورد امکانات سایت تصمیم گیری کنید

کاربران پس از ورود به وب سایت شما با چه چیزی روبه رو خواهند شد؟ سایت شما امکان بهره بری از چه ویژگی های را برای کاربران فراهم می کند؟

با توجه به نوع کسب و کار امکانات و ویژگی های یک سایت می تواند بسیار متفاوت باشد. بنابراین هدف خود از طراحی یک سایت برای کسب و کارتان را تعیین کنید. آیا نیاز دارید که با طراحی سایت یک محصول یا خدمات را به مخاطب بفروشید؟ هدف شما این است که مخاطب با شرکت شما به صورت تلفنی در تماس باشد؟

تعیین هدف در دو زمینه بازاریابی و طراحی سایت بسیار حائز اهمیت می باشد.

شما برای طراحی پوستر های تبلیغاتی، باید هدف خود را بدانید و با تاکیید بر روی آن مخاطب را قانع کنید که با کلیک بر روی پوستر وارد سایت شما شود. در این مرحل این وظیفه طراح سایت است که با طراحی مناسب، هدف شما را در دید بازدید کننده درشت نمایی کند. استفاده مناسب از دکمه های Call to action ، طراحی صفحات و … می توان این اطمینان را حاصل نمود که مخاطب تشویق  به انجام هدف مورد نظر شما می شود.

نتیجه گیری

تا جایی که می توانید اهداف خود را از باز طراحی سایت یاد داشت نمایید. همچنین می توانید یک لیست از خدماتی که در سازمان شما قابل ارائه است و ویژگی های منحصر به فرد سازمان و کارمندان خود تهیه فرمایید. با داشتن این اطلاعات می توانید اطمینان حاصل کنید که با باز طراحی سایت، شما یک قدم به سمت موفقیت بیشتر سازمان برداشته اید.

بخوانید!  معرفی ووکامرس و نقش آن در طراحی سایت

 

 

 

نوشته باز طراحی سایت – چگونه اهداف باز طراحی سایت را شناسایی کنیم اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.