0

چگونه تصاویر مناسب وب سایتتان را انتخاب کنید؟

طراحی سایت

ایجاد یک صفحه وب جذاب که مشتریان بالقوه را جذب می کند و آنها را به تبدیل شدن به مشتری تشویق می کند، کار ساده ای نیست. امروزه تقریبا تمام کسب و کارها وب سایت خود را دارند ، صرف نظر از اینکه چه محصول یا خدماتی را به فروش می رسانند. بنابراین فرقی نمی کند که در چه حوزه ای فعالیت می کنید، شما مطمئنا تعدادی رقیب در فضای مجازی خواهید داشت.

بنابراین چه کاری می توانید انجام دهید تا وب سایت شما از بقیه رقبا متمایز شود؟ تحقیقات نشان داده است که یک صفحه وب به خوبی طراحی شده با انتخاب تصاویر مناسبِ وب سایت و با کیفیت بالا می تواند جای خوبی برای شروع و جذب توجه کاربران باشد.

چگونه تصاویر می توانند به وب سایت شما کمک کنند؟

در طراحی وب سایت انتخاب تصویر بسیار مهم می باشد. در انتخاب تصویر برای وب سایت معمولا دو راه وجود دارد . استخدام یک عکاس حرفه ای که بتواند از مجموعه شما و خدماتی که ارائه می کنید عکاسی کند، یا انتخاب تصویر از عکس های آرشیوی (stok images) .

نا گفته واضح است که روش اول نیاز به صرف هزینه و زمان زیادی دارد. اما به دلیل اثر روان شناسی ای که بر روی مخاطب می گذارد، این روش می تواند باعث شود که ارتباط با مشتری موثر تر واقع شود. اما در صورتی که نمی توانید یک عکاس حرفه ای برای مجموعه خود استخدام کنید ، نباید در انتخاب عکس ها کوتاهی کنید. عکس های آرشیوی در زمینه های مختلفی وجود دارند که می تواند به وب سایت شما جلوه بهتری بدهد.

بخوانید!  آموزش آپلود فایل در هاست دایرکت ادمین

اما اولین چیزی که در مورد عکس های آرشیوی (stok images) باید به یاد داشته باشید این است که استفاده از همه آنها برای استفاده آزاد و به صورت رایگان نیست. شما باید زمانی که از تصاویر برای وب سایت خود استفاده می کنید، به نوع تصویر دقت کنید. با اینکه در کشور ما قانون حق کپی رایت به صورت جدی رعایت نمی شود، اما استفاده از عکس هایی که حق کپی رایت شخصی دارند، می تواند برای تصویر عمومی کسب و کار شما مناسب نباشد.

سه نوع اصلی از تصاویر در وب وجود دارد: تصاویر دارای حق انتشار، عکس های بدون بهرهٔ مالکانه یا رویالتی-فری و تصاویر با مالکیت عمومی.

 تصاویر دارای حق مالکیت یا Right Protected Images

همانطور که ممکن است قبلا حدس بزنید، تصاویر دارای حق مالکیت در واقع توسط قانون محافظت می شود. قانون کپی رایت شامل اینگونه تصاویر می شود. بنابر این اگر شما قصد داشته باشید که از اینگونه تصاویر در طراحی سایت خود استفاده نمایید، باید هزینه آن اثر را پرداخت کنید. مذاکره در اینگونه تصاویر به این صورت خواهد بود که پس از پرداخت هزینه تصویر، شما مالک تصویر هستید.

تصاویر بدون بهرهٔ مالکانه یا Royalty Free Images

Royalty Free Images یا رویالتی-فری که به اختصار با RF نیز شناخته می شود، تقریبا به همان شیوه تصاویر دارای حق مالکیت کار می کنند. در واقع شما برای استفاده از تصاویر رویالتی فری باید هزینه ای را به عکاس یا طراح بپردازید و سپس از آن در وب سایت خود استفاده کنید. اما پرداخت هزینه به معنای آن نیست که شما مالک عکس هستید. طراح یا عکاس هنوز هم می تواند تصویر مورد نظر را با دیگران به اشتراک بگذارد. بنابراین در صورتی که قصد استفاده از این گونه تصاویر را دارید، باید در نظر بگیرید که می تواند توسط رقبای شما هم مورد استفاده قرار بگیرد.

بخوانید!  طراحی سایت مجله اینترنتی آرگا

تصاویر مالکیت عمومی یا Public Domain Images

تصاویر مالکیت عمومی ساده ترین راه برای راه اندازی یک وب سایت است. استفاده از این تصاویر برای هر فردی در هر زمان آزاد است. برخی از وب سایت هایی که بایگانی از تصاویر رایگان دارند: Flickr، Openphoto و Bigfoto می باشد. در صورتی که برای طراحی وب سایت خود نیاز به تصاویر با کیفیت دارید و نمی دانید که منبع شما کدام یک از انواع تصاویر را ارائه می کند می توانید به وب سایت هایی که اشاره شد سر بزنید و از این وب سایت ها تصاویر مد نظر خود را انتخاب کنید.
البته که در وب سایت هایی که تصاویر را به صورت رایگان ارائه نمی کند، اجازه دانلود تصاویر به شما داده نمی شود، بنابراین شما می توانید نوع تصاویر را متوجه شوید.

انتخاب تصاویر برای وب سایت شما

برای طراحی صفحات وب سایت یا طراحی صفحه فرود، شما باید برای انتخاب یک تصویر مناسب در بهترین زمان ممکن ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • آیا تصویر با نام تجاری و طراحی وب سایت شما مطابقت دارد؟
  • آیا این تصویر پیش از این توسط رقبا شما استفاده می شود؟
  • آیا هر فردی می تواند تشخیص دهد که تصویر انتخابی یک تصویر با مالکیت عمومی است؟

در انتخاب تصویر باید دقت کنید که تصویر با ذهنیت عمومی در مورد کسب و کار شما مغایرت نداشته باشد و از نظر رنگ بندی با قالب وب سایت همخوانی داشته باشد. همچنین استفاده از تصویری که پیش از این توسط رقیب شما استفاده شده است، نمی تواند گزینه خوبی باشد. در این صورت ممکن است کاربر شما دچار سردرگمی شود و اعتماد خود را به شما از دست دهد.
همچنین برای تاثیر بیشتر تصویر بر روی مخاطب می توانید تصویر را شخصی سازی کنید. استفاده از لوگو می تواند مناسب باشد.

بخوانید!  معرفی و خرید قالب چند منظوره ایمپرزا وردپرس

در صورتی که وب سایتی که بتوانید از آن تصویر مد نظر خودتان را پیدا کنید را هنوز نیافتید می توانید مقاله “۱۰ سایت که می توانند برای انتخاب تصاویر وب سایت مفید باشند” را مطالعه کنید.

نوشته چگونه تصاویر مناسب وب سایتتان را انتخاب کنید؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.