0

اهمیت سیستم لاگین در طراحی سایت و وفادارسازی مشتریان

طراحی سایت

مختصری در باره سیستم لاگین در طراحی سایت

Logging in یا لاگین کردن، ورود به یک سایت و یا ویندوز از طریق در اختیار قراردادن برخی اطلاعات است که به شناسایی کاربر و تعیین سطح دسترسی آن منجر می شود. برای لاگین کردن در یک سایت اطلاعات مختلفی از کاربر دریافت می شود که رایج ترین آن نام کاربری و رمز عبور است. اطلاعاتی که از کاربر برای ورود به سایت گرفته می شود با توجه به نوع فعالیت سایت می تواند متفاوت باشد. امروزه در سیستم لاگین بسیاری از سایت ها تنها با دریافت شماره تلفن همراه کاربر و ارسال کد توسط پیامک ، کاربر را احراز هویت می کنند و دریافت دیگر اطلاعات را به زمان دیگری موکول می کنند.

کاربرد های مختلف لاگین

طراح سایت حرفه ا ی با کمک سیستم لاگین در سایت تلاش می کند کاربر محتوای شخصی شده ای را دریافت کند و مدیریت سایت را نیز آسان تر می سازد. برخی از کاربرد ها و مزایای لاگین عبارت است از:

  • دراختیار قراردادن محیط شخصی شده به کاربران
  • ارائه خدمات ویژه به کاربران در سطوح مختلف
  • امکان مدیریت کاربران
  • ثبت رفتار مشتری جهت تعیین استراتژی های بازاریابی
  • دریافت اطلاعات تماس کاربر جهت استفاده در برنامه های بازاریابی نظیر اس ام اس مارکتینگ یا ایمیل مارکتینگ
  • وفادار سازی مشتری
  • تهیه دیتا بیس اطلاعات کاربران جهت مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM

اهمیت راه اندازی سیستم لاگین

سیستم لاگین برای راه اندازی یک سایت حرفه ای لازم و ضروری است چرا که بدون این سیستم مدیریت کاربران دشوار خواهد بود. با سیستم لاگین و ثبت فعالیت های کاربر است که می توان کاربران فعال را مشخص کرد و امکانات ویژه ای را برای آن ها در نظر گرفت.

بخوانید!  آموزش پارک دامین در دایرکت ادمین

در سایت های که در آن مبادلات مالی صورت می پذیرد مثل فروشگاه های آنلاین وجود سیستم لاگین یک امر حیاتی است. زمانی که کاربر یک پنل کاربری مشخص داشته باشد می تواند سفارشات و پرداخت های خود را مدیریت کند و این شفافیت معاملات سبب رضایت کاربر خواهد بود.

همچنین جهت تعریف فرآیند های استراتژیک مدیریت یک سایت وجود سیستم لاگین لازم الاجرا است. باکمک این سرویس طراح سایت حرفه ا ی قادر خواهد بود نمایه‌ای و نموداری را برای رسیدن به محتوای شخصی کاربر به دست آورند.

سیستم لاگین و مدیریت ارتباط با مشتری

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که آیا در طراحی سایت وجود سیستم لاگین برای هر نوع سایتی الزامی می باشد؟ در پاسخ باید گفت که هدف شما از طراحی سایت است که مشخص می کند که سایت شما به سیستم لاگین و پنل کاربری نیاز دارد یا خیر!

هدف از راه اندازی سیستم لاگین، مدیریت ارتباط با مشتری در راستای وفادارسازی مشتریان است. درغیر این صورت اطلاعات دریافت شده از کاربر عملا بی استفاده خواهد بود. یک مدیرحرفه ای اطلاعات ارزشمند سیستم لاگین را بر روی یک برنامه مدیریت ارتباط با مشتری مناسب ثبت کرده و برنامه های مارکتینگ منظمی تدوین می کند تا درآمد سایت را افزایش دهد.

بنابراین می توان این نتیجه را گرفت که اگر شما هدف کسب در آمد یا مارکتینگ را از اقدام به طراحی سایت را دارید ، به اطلاعاتی که پس از لاگین می توانید از کاربر بدست بیاورید نیاز خواهید داشت. بنابراین سایت شما نیاز به سیستم لاگین دارد.

بخوانید!  برای راه اندازی کسب‌ و کار آنلاین چه تدابیری باید اندیشید؟

تفاوت بین logon و login

ازنظر طراح سایت حرفه ا ی این دو تفاوت فاحشی ندارند و بیشترشرکت های مختلف از تعابیر مختلف جهت یک منظور واحد استفاده می کنند.

البته هر login به logon ختم نمی شود. درواقع login مرحله قبل از ورود به نام کاربری شماست.

فرآیند Logon بیشتر برای ویندوز به کار می رود و login برای فرآیند ورود به یک سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

social sign-in چیست؟

شیوه ای تقریبا جدید برای ورود به سایت است که در آن طراح سایت حرفه ا ی به کاربراجازه می دهد با کمک اکانت شبکه های اجتماعی اش مثل لینکدین، فیس بوک، توئیتر یا گوگل پلاس و… به یک سایت وارد شود.

سوشیال لاگین ورود به یک وب سایت را آسان تر کرده و درضمن اطلاعات دریافتی از کاربران را هم قابل اعتماد تر می سازد. این سیستم جدید طراح سایت حرفه ا ی برای کاربران فراموش کار که مدام نام کاربری و رمز عبور خود را فراموش می کنند هم بسیار مناسب است.

در طراحی وب سایت ، طراحی سیستم لاگین باید چگونه باشد؟

طراحی صفحه لاگین از نظر رابط کاربری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید شکلی ساده و کاربر پسند داشته باشد در عین حال به سرعت اطلاعات ضروری را دریافت کرده و کاربر را به داخل سایت رهنمون سازد در غیر اینصورت ممکن است کاربر بدون ثبت نام یا حتی مشاهده صفحات از سایت خارج شود. از آنجایی که هدفی از طراحی و ثبت نام کاربر وجود دارد، تکمیل نکردن این مرحله توسط کاربر یک نکته منفی در طراحی سایت است.

بخوانید!  آمورش رفع مشکل سطح دسترسی فایل ها و پوشه ها در وردپرس

این امر یکی از وظایف طراح سایت است که باید در آن نهایت دقت و هوشمندی را به کار برد.

سیستم لاگین عموما در قابل ملاحظه ترین بخش هدر سایت جای می گیرد و باید در انتخاب جایگاه آن دقت کافی صورت پذیرد.

چند روش بهبود فرآیند لاگین در سایت

جهت تسهیل فرآیند لاگین درسایت طراح سایت حرفه ا ی می تواند اقدامات زیر را انجام داد:

  • لاگین با کمک ایمیل(دریافت نام کاربری در بسیاری سایت ها ضروری نیست)
  • ارائه پیام های خطای روشن و واضح(کاربر به محض مشاهده پیغام خطا مفهوم آن رادرک کند)
  • امکان بازیابی رمز عبور برای کسانی که رمز خود را فراموش کرده اند در دسترس باشد.
  • استفاده از یک صفحه مودال ( modal window) به جای صفحه جداگانه برای لاگین می تواند کاربر پسند باشد. (استفاده به این روش بستگی به سایت و مخاطب دارد)
  • برچسب گذاری نام کاربری برای سهولت ورود مجدد کاربران

نتیجه گیری

دردنیای امروز اطلاعات و داده ها از اهمیت و جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار هستند. طراح سایت حرفه ا ی جهت موفقیت می بایست تا حدامکان و از روش های مختلف اطلاعات بیشتری از کاربران دریافت کند تا به مدیریت ارتباط با مشتریان بپردازند.

شماره تماس و آدرس ایمیل کاربران سایت حکم کیمیایی دارد که با یک سیستم ارتباط با مشتریان (CRM) مناسب می توان یک استراتژی مارکتینگ مناسب جهت وفادارسازی مشتری و افزایش فروش تدوین کرد.

نوشته اهمیت سیستم لاگین در طراحی سایت و وفادارسازی مشتریان اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.